Ref: 8504030
2020
Potřebujete poradit s montáží, údržbou nebo opravami na vašem kole?
Zde naleznete naše doporučení, tutorialy a videa, stejně jako návody k použití a náhradní díly ke kolu RC520 Gravel.
Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde
Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.
Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou. Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má. Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.
Oplachování provádějte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí kola.
Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.
Doporučené produkty k udržbě kola: zde
Nikdy nepoužívejte vysokotlaký čistič, voda by se mohla dostat do kuličkových ložisek a trvale poškodit elektrické součásti kola.
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě. A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
Předtím, než začnete s montáží, ujistěte se, že máte pláště kompatibilní s bezdušovou montáží (tubeless ready).
Dále postupujte podle našeho návodu-
Abyste předešli riziku propíchnutí či proražení duše, můžete kola tohoto horského kola předělat na bezdušovou (tubeless) montáž.
Zároveň tím zlepšíte jízdní vlastnosti a snížíte váhu kol.K této montáži budete potřebovat:
- Speciální Tubeless pláště
- Tubless pásku do ráfku
-Jeden pár Tubeless ventilků Schrader
- Těsnicí roztok (proti defektu)
POSTUP:
1. Odmontujte kolo
2. Plášť pouze z jedné strany odražte z patky a vyndejte původní duši
3. Nasaďte do ráfku pásku TUBELESS.
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
6. Do ventilku nalijte těsnicí roztok
7. Kolo silně a rychle nahustěte, aby plášť zaklapl do ráfku
Pokud se vám zdá postup příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou. Pro rychlé nafouknutí je lepší použít kompresor. UPOZORNĚNÍ: Při foukání si chraňte oči - při špatné montáži může dojít u prudkému úniku těsnící kapaliny.
Opotřebení brzdových destiček se pozná na vrstvě brzdového obložení, která na destičce zbývá. Pokud je tato vrstva tenčí než 0,5 mm, je třeba brzdové destičky vyměnit, aby nedošlo ke ztrátě účinnosti brzdění.
Po výměně destiček nezapomeňte brzdy seřídit.
V průběhu času dochází k degradaci brzdové kapaliny a zanášení brzdového systému vzduchovými bublinkami. Proto se doporučuje alespoň jednou za 2 roky brzdy odvzdušnit. K odvzdušnění brzd budete potřebovat odvzdušňovací sadu hadičky a nádobky odpovídající vašim brzdám a brzdovou kapalinu nebo minerální olej, opět podle typu brzd.
Odpověď určitě naleznete ve FAQ
Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné? Podívejte se na tutorial, který jsme pro vás připravili.
Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický.
K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
-Zkontrolujte, zda je kolo řádně vycentrované. Nejprve je uvolněte a poté zase utáhněte.
- Zkontrolujte seřízení brzdového třmenu a napětí brzdových lanek.
- Ověřte, že kotouč je umístěný rovně.
- Očistěte brzdový systém vodou. V případě potřeby omyjte kotouče mýdlovou vodou.
Hluk může být způsobený i tím, že nové destičky nebyly zajeté podle doporučeného postupu. Pokud je tomu tak, zajeďte destičky podle doporučeného postupu.
Pokud jste dlouho silně brzdili (například při dlouhém sjezdu), mohlo dojít k vyhlazení destiček a/nebo k přehřátí kotouče. V takovém případě je třeba vyměnit destičky a kotouče.
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Dobře očistěte kolo, kotouče a brzdy mýdlovou vodou.
- Ověřte opotřebení brzdových destiček.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
- Zkontrolujte, že je brzdový třmen dobře vycentrovaný.
Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:
- opotřebení kazety.
- napětí lanek přehazovačky.
- stav patky rámu (zda není ohnutá).
Poté seřiďte přehazovačku.
Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.
Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.
Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.
Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Řetěz musí být v této pozici napnutý, natáhněte jej k horní kladce měniče.
Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.
Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.
Jsou převodníky opotřebené? Výměna převodníku je jednoduchá. Stačí pouze inbusovým klíčem odšroubovat šrouby, na kterých převodník drží. Poté našroubujte nový převodník. Toto kolo je kompatibilní s převodníky o minimální velikosti 34 zubů.
TRIBAN poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
V následující tabulce naleznete hlavní díly tvořící kolo, druhy opotřebení, které nespadají do záruky, a záruční doby tak, jak jsou stanoveny v rámci Evropské unie.