HORSKÉ KOLO ROCKRIDER ST530 S ČERNO-ČERVENÉ

Ref: 8555876

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER ST530 S ČERNO-ČERVENÉ

2021

Horské kolo o velikosti 27,5" určené na celoroční projížďky v terénu dlouhé 2 až 3 h.

Díky přednímu a zadnímu odpružení se zdvihem 120 mm zajišťuje toto kolo velmi pohodlnou jízdu. Jednopřevodník a hydraulické kotoučové brzdy umožňují rychle přizpůsobit jízdu všem nástrahám terénu.

Představení kola rockrider st530 s

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER ST530 S ČERNO-ČERVENÉ

První použití

Na jaký tlak nafouknout pláště?

Doporučený tlak v pláštích je kolem 1,8 bar.

Pro pohodlnější jízdu a větší přilnavost pláště, a/nebo pokud vážíte méně než 70 kg, můžete tlak v pláštích snížit o 10 %. Nikdy však nehustěte pod 1,6 bar (minimální doporučený tlak). Snížení tlaku však zvyšuje riziko proděravění pláště na rozbitém povrchu.

Tlak v plášti pravidelně kontrolujte.

NA JAKÝ TLAK NAFOUKNOUT PLÁŠTĚ U KOLA ROCKRIDER ST530

Jak nastavit výšku řídítek?

Řídítka jsou ve výchozím nastavení nastavena nejníže (nejnataženější pozice, tedy nejsportovnější).

Pro větší pohodlí, můžete řídítka dát výš. Tedy vzpříměnější poloha.

K nastavení výšky představce slouží podložky. Postup je zobrazen na videu.

JAK NASTAVIT VÝŠKU ŘÍDÍTEK ROCKRIDER ST530

Jak srovnat řídítka?

Správné zarovnání řídítek je důležité, aby vás nebolely paže a ramena a jelo se vám lépe. Podívejte se na tomto videu, jak řídítka srovnat.

JAK SROVNAT ŘÍDÍTKA ROCKRIDER ST530

Jak nastavit výšku sedla?

Rám tohoto kola je vybavený rychloupínákem.

Postavte se vedle kola v úrovni sedla. Otáčením páčky uvolněte rychloupínák. Výšku sedla nastavte tak, aby bylo ve výšce vaší pánve.

Pomocí páčky utáhněte a zajistěte rychloupínák.

Postup je zobrazen na videu.

JAK NASTAVIT VÝŠKU SEDLA ROCKRIDER ST530

Jak nastavit vysunutí sedla?

Podívejte se na tomto videu, jak vysunutí sedla nastavit.

JAK NASTAVIT VYSUNUTÍ SEDLA ROCKRIDER ST530

Jak seřídit vidlici?

Vidlice U-FIT je vybavena nastavovacím kolečkem.
Opravdová inovace: Točením ve směru hodinových ručiček zvyšujete tvrdost a proti směru ji snižujete.

Citlivost vidlice nastavte podle své hmotnosti (hodnoty jsou uvedeny uprostřed kolečka). Tímto způsobem si nastavíte vidlici na míru.

NASTAVENÍ TUHOSTI VIDLICE ROCKRIDER ST530

Jak zajet brzdy?

Brzdové kotouče a destičky u nového kola, které právě opustilo prodejnu, ještě nemají stoprocentní brzdné vlastnosti. Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.

Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné – abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.

Jak natočit brzdové páčky?

Podívejte se na tomto videu, jak brzdové páčky správně natočit.

JAK NATOČIT BRZDOVÉ PÁČKY ROCKRIDER ST530

Jak vyměnit pedály?

Na postup výměny pedálů se můžete podívat na tomto videu. Pokud chcete na kolo namontovat nášlapné pedály, nejprve si natrénujte zacvakávání a vycvakávání tretry z pedálu, abyste se pak při jízdě vyhnuli pádům.

JAK VYMĚNIT PEDÁLY ROCKRIDER

Jak na předělání kol na tubeless?

Abyste předešli riziku propíchnutí či proražení duše, můžete kola tohoto horského kola předělat na bezdušovou (tubeless) montáž.
Zároveň tím zlepšíte jízdní vlastnosti a snížíte váhu kol.K této montáži budete potřebovat:

- Speciální Tubeless pláště:
DECATHLON: Plášť na horská kola ALL TERRAIN 9 GRIP 27,5×2,10 TUBELESS READY / ETRTO 54-584 (8386245)

- Pásku do ráfku o šířce 21 mm:
ALLTRICKS: Páska do ráfku NOTUBES YELLOW TAPE 21 mm na 5 ráfků

-Jeden pár Tubeless ventilků Schrader:
ALLTRICKS: PÁR TUBELESS VENTILKŮ NO FLATS JOE'S SCHRADER 36 MM (AUTO)

-Těsnicí roztok (proti defektu):
DECATHLON: TĚSNICÍ ROZTOK NA TUBELESS MONTÁŽ (8550735)


POSTUP:
1. Odmontujte kolo
2. Sejměte plášť, původní duši a pásku z ráfku
3. Nasaďte do ráfku pásku.
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Do ventilku nalijte těsnicí roztok
6. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
7. Kolo silně a rychle nahustěte, aby plášť zaklapl do ráfku
Pokud se vám zdá postup příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou. Pro rychlé nafouknutí je lepší použít kompresor. UPOZORNĚNÍ: Při foukání si chraňte oči - při špatné montáži může dojít u prudkému úniku těsnící kapaliny.

Nastavit tvrdost tlumičů

Podívejte se na tomto videu, jak nastavit tlumičů.

NASTAVIT-TLUMIČE

vybavení-st530-rockrider

Vybavení pro případ většího defektu

Abyste byli připraveni na píchnuté kolo, přetržený řetěz nebo jiný defekt, nezapomeňte se na vyjížďky na horském kole dobře vybavit. Připravili jsme pro vás výběr výrobků, které vám mohou při technických potížích přímo v terénu pomoci.

Mám problém

Mám defekt

Defekt se bohužel může stát každému z nás.

- Povrch a terén (trní, střepy, hřebík...)

- nebo nevhodné použití kola (přejetí výrazné překážky: kamenů, schodů, obrubníku, výmolu...) jsou nejčastější příčiny proděravění duše propíchnutím (malý otvor) nebo skřípnutím (množství úzkých prasklinek). Pokud však dochází k defektu opakovaně, může být příčina následující:

- Chyba při výrobě kola, kdy z ráfku trčí špička paprsku, která způsobuje proděravění duše

- Nevhodná kombinace pláště a duše (propouštějící vzduch)

- Špatně opravený předchozí defekt a přítomnost cizího tělesa (trnu, střepu, kovové štěpiny...) v ráfku či plášti. Proto je důležité vždy správně určit příčinu defektu a před provedením opravy odstranit všechny cizí částice. Nevíte si rady, jak odmontovat či namontovat kolo, nebo jak opravit či vyměnit duši?

1- Nejjednodušší způsob je nemuset na kolo vůbec sahat a opravit defekt provizorně pomocí spreje na opravu defektu:

Našroubujte konec trubičky na ventilek píchnutého kola (ventilek směřuje dolů), stiskněte a držte pro vstříknutí celého množství pěny. Plášť získá zpět svůj tvar a tvrdost a vy se můžete bez obav vrátit na kole zpět



2- Návod na samostatnou výměnu či opravu duše naleznete ve video tutorialech níže.

 

Defekt na horském kole ST530
Vidlice je příliš tuhá

Pro „změkčení“ vidlice doporučujeme:

1/ Zkontrolujte nastavení tuhosti: podívejte se na kapitolu JAK SEŘÍDIT VIDLICI

2- Proveďte základní údržbu: vidlice vyžaduje pravidelné promazávání. Kápněte pár kapek oleje na krk vidlice a trochu s ní zapumpujte, aby se olej dostal i do ramen vidlice.

3- Nechte provést kompletní údržbu vidlice v servisu.

NASTAVENÍ TUHOSTI VIDLICE ROCKRIDER ST530

Zadní rychlosti se špatně přehazují

Pro zlepšení plynulosti řazení postupujte následovně:

1/ Zkontrolujte lanka a bowdeny:

1a. Špatně nasazené konce bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li koncovka bowdenu špatně nasazena, ručně její nasazení opravte.

1b. Pokud měnič nereaguje na změny prováděné otočnou rukojetí, lanko a bowden jsou pravděpodobně zablokovány. Výměna lanka a bowdenu je nezbytná.

Dovezte své kolo do servisu DECATHLON a nechte si seřídit převody. Nezapomeňte: garanční prohlídku a kompletní seřízení kola nabízíme zdarma do 6 měsíců od zakoupení kola.


2/ Zkontrolujte, že patka rámu není zkřivená ani ohnutá: 
Ohnutá patka způsobuje vychýlení měniče, který pak nemůže správně plnit svoji funkci. Postavte se za kolo a zkontrolujte rovnou pozici měniče, jak je znázorněno na obrázku níže.
Je-li patka zkřivena, obraťte se na servis DECATHLON, kde vám provedeme výměnu, nebo následujte postup uvedený na videu v kapitole "PATKA RÁMU JE OHNUTÁ"

NEZAPOMEŇTE: garanční prohlídku a kompletní seřízení kola nabízíme zdarma do 6 měsíců od zakoupení kola.

Poznámka: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů a případnému vypláchnutí vazelíny z ložisek.

VÝMĚNA LANKA PŘEHAZOVAČKY

Brzdové páčky jdou stisknout příliš snadno až k řídítkům

Pokud je brzdová páčka příliš volná a/nebo se při stisknutí dotýká řídítek, bude potřeba vyčistit celý brzdový systém.

Obraťte se na jakýkoli servis v prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem pomohou.

Patka rámu je ohnutá nebo zlomená

Ohnutá či zkřivená patka způsobuje vychýlení měniče, který pak nemůže správně plnit svou funkci.

Stoupněte si za kolo a zkontrolujte pohledem zarovnání měniče. Pokud je patka ohnutá či zlomená, je potřeba ji vyměnit. Můžete to provést sami podle návodu v tomto videu, nebo se obraťte na servis v jakékoli prodejně Decathlon.

PATKA RÁMU ROCKRIDER

Řetěz je přetržený

Rozbil se vám řetěz? Máte dvě možnosti, jak tento problém vyřešit:

1- Opravte jej sami podle návodu uvedeného na tomto videu. Budete potřebovat nýtovač řetězu a rychlospojku. 

2- Obraťte se na servis v jakékoli prodejně Decathlon, kde opravu provedou naši technici.

OPRAVA ŘETĚZU

Údržba horského kola

Čištění horského kola

Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.

Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou.

Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má.

Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.

Kolo oplachujte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí.

Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.

ČIŠTĚNÍ HORSKÉHO KOLA

Čištění a promazávání převodů

K čištění a promazání převodů budete potřebovat odmašťovací sprej, vhodný kartáček a mazivo.

Nejprve zakryjte brzdový kotouč čistým hadříkem, aby na něm neulpěla ani kapka mastného maziva.

Poté na celé převodové ústrojí naneste odmašťující přípravek a pomocí kartáče jej rozetřete na kazetu, řetěz i kladky měniče.

Nechte několik minut působit a poté z rozumné vzdálenosti opláchněte.

Nyní počkejte, než všechny dílu uschnou. Poté se můžete pustit do promazávání.

Lahvičku s olejem protřepejte a naneste jej na vnitřní stranu řetězu pro větší účinnost.

ČIŠTĚNÍ A PROMAZÁVÁNÍ PŘEVODŮ

Výměna řadicího lanka

Je lanko přehazovačky špinavé, zrezlé nebo poškozené? Je řazení rychlostí obtížné, tuhé nebo nahodilé? 

Pak je třeba lanko vyměnit! Na výměnu budete potřebovat kleště, šroubovák, kleště na kabely, inbusový klíč a novou sadu řadicích lanek a bowdenů.

Nejprve je potřeba vyndat lanko z bowdenu. Začněte tím, že odšroubujete koncovku z páčky přehazovačky a nastavíte přehazovačku na největší pastorek. Poté odstřihněte konec lanka, vytáhněte celé lanko a poté i bowden.

Následně změřte potřebnou délku bowdenu přiložením na kolo. Odstřihněte potřebnou délku a na oba konce nasaďte koncovky. Pak můžete bowden nasadit.

Nasaďte lanko k páčce a protáhněte je bowdenem. Jakmile je hotovo, vraťte na páčku koncovku a upevněte lanko u měniče. Pro nastavení řazení můžete lanko více utáhnout, pokud se špatně řadí rychlosti směrem nahoru, nebo je povolte, pokud je problém s řazením rychlostí směrem dolů.

Nakonec zbývající lanko odstřihněte a pomocí kleští na jeho konec nasaďte koncovku.

VÝMĚNA ŘADICÍHO LANKA

Demontáž zadního kola

Demontáž zadního kola je názorně vysvětlena v tomto videu.

DEMONTÁŽ ZADNÍHO KOLA ST530

Oprava defektu

Na opravu defektu budete potřebovat: pumpičku, lavor s vodou, hadřík a sadu na opravu duší.

Duši lehce nafoukněte. Ponořte duši do vody, abyste zjistili, kudy uniká vzduch.

Jakmile dírku nebo dírky najdete, osušte duši hadříkem a okolí dírky zdrsněte brusným papírem, který je součástí opravné sady.

Tím připravíte duši na lepení – díky drsnému povrchu k ní lepidlo mnohem lépe přilne.

Kolem díry naneste dostatečné množství lepidla a vyčkejte 3 až 5 minut.

Nakonec na díru přiložte záplatu a několik minut ji držte přitisknutou.

Prstem přitlačujte záplatu směrem od středu k obvodu záplaty, abyste vytlačili maximální množství vzduchu.Poté je duše připravena na další jízdu!

OPRAVA DEFEKTU

Výměna patky rámu

Pro výměnu tohoto dílu budete potřebovat novou patku rámu vhodnou pro vaše kolo (podívejte se na kapitolu "NÁHRADNÍ DÍLY") a inbusový klíč 5 mm.

Pomocí vhodného nářadí odmontujte kolo a poškozenou patku rámu.

Novou patku umístěte na rám.

Odstraňte část staré patky z měniče, poté pomocí 5mm inbusu našroubujte novou patku.

Nakonec namontujte k nové patce měnič a ověřte správné fungování řazení rychlostí.

VÝMĚNA PATKY RÁMU

Výměna řetězu

Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.

Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.

Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.

Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.

Řetěz musí být v této pozici napnutý, natáhněte jej k horní kladce měniče.

Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.

Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.

VÝMĚNA ŘETĚZU

Výměna brzdových destiček kotoučových hydraulických brzd

Na tuto výměnu budete potřebovat: brzdové destičky, plochý šroubovák a inbusový klíč 3 mm.

Nejprve odmontujte kolo. Poté velkým šroubovákem oddalte destičky a navraťte písty do původní polohy.

Následně uvolněte závlačku, která destičky drží, a vyjměte destičky ze třmenu. Připravte nové destičky, vložte mezi ně pružinu.

Vložte nové destičky do třmenu brzdy a upevněte je pomocí závlačky.

Nasaďte zpět kolo a vizuálně zkontrolujte, že jsou destičky na správném místě a nedotýkají se kotouče.

VÝMĚNA BRZDOVÝCH DESTIČEK HYDRAULICKÝCH BRZD

Nastavení třmenu u hydraulické kotoučové brzdy

Budete potřebovat inbusový klíč 5 mm.

Odšroubujte třmen brzdy, roztočte kolo a stiskněte brzdovou páčku. Před našroubováním třmenu zpět je důležité nechat brzdovou páčku stisknutou.

Nakonec vizuálně zkontrolujte, že kotouč a destičky jsou stále v kontaktu.
UPOZORNĚNÍ:Nikdy nesahejte prsty do blízkosti roztočeného brzdového kotouče - kotouč má velice ostré hrany a hrozí poranění!

NASTAVENÍ TŘMENU HYDRAULICKÉ BRZDY

Kontrola utažení a otočného bodu tlumiče

V tomto videu se dozvíte, jak zkontrolovat utažení a otočný bod tlumiče.

ÚDRŽBA-TLUMIČ

Kompatibilní příslušenství

KOMPATIBILNÍ PŘÍSLUŠENSTVÍ
Sada blatníků na horská kola

Své kolo ROCKRIDER ST530 S můžete vybavit blatníky

SADA BLATNÍKŮ NA HORSKÁ KOLA
Stojánek 500 spodní

Své kolo Rockrider ST530 S můžete vybavit spodním stojánkem 500

STOJÁNEK 500 SPODNÍ
Košík na láhev 500 černý

Své kolo Rockrider ST530 S můžete vybavit košíkem na láhev 500

KOŠÍK NA LÁHEV 500 ČERNÝ
SRAM-KAZETA 10 RYCHLOSTÍ

Náhradní díly

Potřebujete vyměnit určité díly za nové? Náhradní díly k horskému kolu ST530 S najdete zde.

Jako při nákupu

Poškodily se vám nálepky? Jeden z vašich komponentů byl nahrazen standardizovaným dílem?
Podívejte se na originální nálepky vašeho kola v servisu DECATHLON!

Naši pracovníci mohou vytisknout nálepky pro vaše kolo přímo na místě a nalepit je přímo na místo.

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER ST530 S ČERNO-ČERVENÉ
Sada samolepek na vidlici + nalepení Zobrazit tuto službu servisu
JAKO PŘI NÁKUPU
Sada samolepek na kolo + nalepení Zobrazit tuto službu servisu

Návody

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER ST530 S ČERNO-ČERVENÉ
HORSKÉ KOLO ROCKRIDER ST530 S ČERNO-ČERVENÉ

Potřebujete návod ke kolu ST530 S?

NÁVODY

Potřebujete návod k přehazovačce?

NÁVODY

Potřebujete návod k brzdám?

NÁVODY

Potřebujete návod k páčce přehazovačky?

Jak správně čistit kolo?

Jak správně čistit kolo?

Na této stránce naleznete všechna naše doporučení k čištění kola. Členové našeho týmu se s vámi podělí o své tipy, jak se o kolo starat, aby vydrželo co nejdéle v bezvadném stavu. Díky pravidelné a pečlivé údržbě se vyhnete rozbití kola a budete se těšit z příjemné a pohodlné jízdy. Pokud budete údržbu zanedbávat, může se stát, že dojde k poškození kola, jehož oprava vaši peněženku určitě nepotěší!

Seřízení nového kola

Seřízení nového kola

Zakoupili jste jízdní kolo z eshopu Decathlon.cz? Níže najdete návody, tipy a rady na kompletaci kola z krabice

Jak seřídit odpružení?

JAK SPRÁVNĚ SEŘÍDIT ODPRUŽENÍ U HORSKÉHO KOLA?

Přidání odpružené vidlice a zadního tlumiče zásadně proměnilo jízdu na horském kole. Aby se jejich výhody daly při jízdě co nejlépe využít, je třeba se naučit, jak je správně seřídit. Správné seřízení musí vycházet z hmotnosti a stylu jízdy jezdce. Představíme vám faktory a parametry, které musíte při seřizování brát v úvahu, aby byla vaše jízda náročným terénem vždy bezpečná.

HUŠTĚNÍ PLÁŠŤŮ HORSKÝCH KOL: JAKÝ TLAK JE NEJLEPŠÍ?

HUŠTĚNÍ PLÁŠŤŮ HORSKÝCH KOL: JAKÝ TLAK JE NEJLEPŠÍ?

Přilnavost, rychlost, bezpečnost...: tlak v pláštích významně ovlivňuje ovládání kola. Vysvětlíme vám, jak zvolit správný tlak pro pláště vašeho horského kola.

Jak nastavit sedlo?

JAK SEŘÍDIT 3 TYPY SEDEL PRO POHODLNOU JÍZDU

Sedlo je zásadním prvkem, který ovlivňuje pohodlí při jízdě na kole, ať už jde o kolo horské, městské, silniční nebo gravel. Správné seřízení sedla pomáhá předcházet nepříjemným pocitům a bolesti při jízdě.

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER ST530 S ČERNO-ČERVENÉ

Naše závazky

ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za běžných podmínek).

Na ostatní díly platí záruka 2 roky.

Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.