Ref: 8602020
2020
Toto horské kolo o velikosti 27,5" je určené na první kratší vyjížďky v terénu za suchého počasí.
Jednoduché a výkonné kolo! Snadné a přesné ovládání díky jednoduchému řazení pomocí jednopřevodníku (1×9 rychlostí) a mechanickým kotoučovým brzdám. Rychlost tak snadno přizpůsobíte každému terénu!
Podívejte se na tomto videu, jak řídítka zarovnat.
Vidlice U-FIT je vybavena nastavovacím kolečkem.
Točením ve směru hodinových ručiček zvyšujete tvrdost a proti směru ji snižujete.
Citlivost vidlice nastavte podle své hmotnosti (hodnoty jsou uvedeny uprostřed kolečka). Tímto způsobem si nastavíte vidlici na míru.
Podívejte se na tomto videu, jak vysunutí sedla nastavit.
Podívejte se na tomto videu, jak brzdové páčky správně umístit.
Na postup výměny pedálů se můžete podívat na tomto videu.
Pokud chcete na kolo namontovat nášlapné pedály, nejprve si natrénujte zacvakávání a vycvakávání tretry z pedálu, abyste se pak při jízdě vyhnuli pádům.
Abyste byli připraveni na píchnuté kolo, přetržený řetěz nebo jiný defekt, nezapomeňte se na vyjížďky na horském kole dobře vybavit. Připravili jsme pro vás výběr výrobků, které vám mohou při technických potížích přímo v terénu pomoci.
Během prvních jízd na novém kole je zcela běžné, že se některé díly povolují a usazují.
To platí i pro výplet kola. Při jízdě můžete slyšet „praskání“ paprsků, které způsobuje jejich usazování.
Toto kolo má kola s dvoustěnnými ráfky, která jsou odolnější. Neměly by se tedy ohnout.
Pokud by k tomu došlo, využijte garanční prohlídku nabízenou zdarma do 6 měsíců od zakoupení kola, ráfek vám bude bezplatně opraven.
Vzkaz pro rodiče:
Jsou-li určité triky (smyky, skoky, atd.) prováděny opakovaně, mohou způsobit uvolnění náboje v zadním kole a ohnutí ráfku.
Pokud si všimnete, že dítě tyto triky opakovaně trénuje, upozorněte je na to.
Defekt se bohužel může stát každému z nás.
- Povrch a terén (trní, střepy, hřebík...)
- nebo nevhodné použití kola (přejetí výrazné překážky: kamenů, schodů, obrubníku, výmolu...)
jsou nejčastější příčiny proděravění duše propíchnutím (malý otvor) nebo skřípnutím (množství úzkých prasklinek). Pokud však dochází k defektu opakovaně, může být příčina následující:
Pokud však dochází k defektu opakovaně, může být příčina následující:
- Chyba při výrobě kola, kdy z ráfku trčí špička paprsku, která způsobuje proděravění duše
- Nevhodná kombinace pláště a duše (propouštějící vzduch)
- Špatně opravený předchozí defekt a přítomnost cizího tělesa (trnu, střepu, kovové štěpiny...) v ráfku či plášti.
Proto je důležité vždy správně určit příčinu defektu a před provedením opravy odstranit všechny cizí částice.
Nevíte si rady, jak odmontovat či namontovat kolo, nebo jak opravit či vyměnit duši?
1- Nejjednodušší způsob je nemuset na kolo vůbec sahat a opravit defekt provizorně pomocí spreje na opravu defektu:
Našroubujte konec trubičky na ventilek píchnutého kola (ventilek směřuje dolů), stiskněte a držte pro vstříknutí celého množství pěny. Plášť získá zpět svůj tvar a tvrdost a vy se můžete bez obav vrátit na kole zpět
Návod na samostatnou výměnu či opravu duše naleznete ve video tutorialech níže.
Pro „změkčení“ vidlice doporučujeme:
1/ Zkontrolujte nastavení tuhosti: podívejte se na kapitolu JAK SEŘÍDIT VIDLICI
2- Proveďte základní údržbu: vidlice vyžaduje pravidelné promazávání. Kápněte pár kapek oleje na krk vidlice a trochu s ní zapumpujte, aby se olej dostal i do ramen vidlice.
3- Nechte provést kompletní údržbu vidlice v servisu.
Pro zlepšení plynulosti řazení postupujte následovně:
1/ Zkontrolujte lanka a bowdeny:
1a. Špatně nasazené konce bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li konec bowdenu špatně nasazen, ručně jej nasaďte správně.
1b. Pokud přesmykač nereaguje na změny prováděné otočnou rukojetí, lanko a bowden jsou pravděpodobně zablokovány. Výměna lanka a bowdenu je nezbytná.
Výměnu můžete provést sami podle videa v kapitole "VÝMĚNA LANKA PŘEHAZOVAČKY" nebo se s kolem dostavit do servisu v jakékoli prodejně Decathlon, kde výměnu provedou.
2/ Zkontrolujte, zda není zkřivena patka měniče: zakřivení způsobí přetočení zadního měniče, který tak nemůže správně fungovat. Postavte se za kolo a zkontrolujte rovnou pozici měniče, jak je znázorněno na obrázku níže.
Je-li patka zkřivena, obraťte se na servis DECATHLON, kde vám provedeme výměnu.
Nezapomeňte: garanční prohlídku a kompletní seřízení kola nabízíme zdarma do 6 měsíců od zakoupení kola.
Poznámka: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů.
Pokud je brzdová páčka příliš volná a/nebo se při stisknutí dotýká řídítek:
Povolujte kolečko a matici až do bodu, kdy bude napětí lanka takové, že brzdová páčka půjde stisknout pevně, ale ne příliš ztuha. Jakmile naleznete optimální napětí, zašroubujte matici proti páčce, aby zůstalo toto nastavení zachováno.
Nebo se obraťte na jakýkoli servis v prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem pomohou.
Rozbil se vám řetěz? Máte dvě možnosti, jak tento problém vyřešit:
1- Opravte jej sami podle návodu uvedeného na tomto videu. Budete potřebovat nýtovač řetězu a rychlospojku.
2- Obraťte se na servis v jakékoli prodejně Decathlon, kde opravu provedou naši technici.
Tato videa obsahují názorné návody na opravu či výměnu jednotlivých dílů.
- Montáž / demontáž zadního kola - Oprava defektu
- Výměna duše - Nastavení výšky řídítek
- Oprava řetězu - Výměna patky rámu
Podívejte se i na ostatní videa na našem kanálu na Youtube, kde naleznete mnoho dalších užitečných informací.
Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.
Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou.
Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má.
Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.
Kolo oplachujte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí.
Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.
K čištění a promazání převodů budete potřebovat odmašťovací sprej, vhodný kartáček a mazivo.
Nejprve zakryjte brzdový kotouč čistým hadříkem, aby na něm neulpěla ani kapka mastného maziva.
Poté na celé převodové ústrojí naneste odmašťující přípravek a pomocí kartáče jej rozetřete na kazetu, řetěz i kladky měniče.
Nechte několik minut působit a poté z rozumné vzdálenosti opláchněte.
Nyní počkejte, než všechny dílu uschnou. Poté se můžete pustit do promazávání.
Lahvičku s olejem protřepejte a naneste jej na vnitřní stranu řetězu pro větší účinnost.
Je lanko přehazovačky špinavé, zrezlé nebo poškozené? Je řazení rychlostí obtížné, tuhé nebo nahodilé?
Pak je třeba lanko vyměnit! Na výměnu budete potřebovat kleště, šroubovák, nůžky na kabely, inbusový klíč a novou sadu řadicích lanek a bowdenů.
Nejprve je potřeba vyndat lanko z bowdenu. Začněte tím, že odšroubujete koncovku z páčky přehazovačky a nastavíte přehazovačku na největší pastorek. Poté odstřihněte konec lanka, vytáhněte celé lanko a poté i bowden.
Následně změřte potřebnou délku bowdenu přiložením na kolo. Odstřihněte potřebnou délku a na oba konce nasaďte koncovky. Pak můžete bowden nasadit.
Nasaďte lanko k páčce a protáhněte je bowdenem. Jakmile je hotovo, vraťte na páčku koncovku a upevněte lanko u měniče. Pro nastavení řazení můžete lanko více utáhnout, pokud se špatně řadí rychlosti směrem nahoru, nebo je povolte, pokud je problém s řazením rychlostí směrem dolů.
Nakonec zbývající lanko odstřihněte a pomocí kleští na jeho konec nasaďte koncovku.
Demontáž zadního kola je názorně vysvětlena v tomto videu.
Na opravu defektu budete potřebovat: pumpičku, lavor s vodou, hadřík a sadu na opravu duší.
Duši lehce nafoukněte. Ponořte duši do vody, abyste zjistili, kudy uniká vzduch.
Jakmile dírku nebo dírky najdete, osušte duši hadříkem a okolí dírky zdrsněte brusným papírem, který je součástí opravné sady.
Tím připravíte duši na lepení – díky drsnému povrchu k ní lepidlo mnohem lépe přilne.
Kolem díry naneste dostatečné množství lepidla a vyčkejte 3 až 5 minut.
Nakonec na díru přiložte záplatu a několik minut ji držte přitisknutou.
Poté je duše připravena na další jízdu!
Na postup výměny destiček se můžete podívat na tomto videu.
Na postup nastavení třmenu se můžete podívat na tomto videu.
UPOZORNĚNÍ:
Nikdy nesahejte prsty do blízkosti roztočeného brzdového kotouče - kotouč má velice ostré hrany a hrozí poranění!
Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.
Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.
Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.
Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Řetěz musí být v této pozici napnutý, natáhněte jej k horní kladce měniče.
Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.
Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.
Své kolo ROCKRIDER ST 120 můžete vybavit blatníky
Své kolo Rockrider 120 můžete vybavit zadním stojánkem 500
Své kolo Rockrider ST 120 můžete vybavit košíkem na láhev 500
Své kolo Rockrider ST 120 můžete vybavit nosičem 500 ONESECONDCLIP
Své kolo Rockrider ST 120 můžete vybavit bezdrátovým tachometrem 120
Potřebujete vyměnit určité díly za nové? Náhradní díly k horskému kolu ST 120 najdete zde.
Potřebujete návod ke kolu ST 120?
Potřebujete návod k přehazovačce?
Potřebujete návod k páčce přehazovačky?
ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Pro ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.