Ref: 8574830
2020
Kolo jsme vyvinuli pro všechny nadšence horské all mountain cyklistiky, pro náročné horské stoupání i radost z rychlých sjezdů.
Nový ALL MOUNTAIN 500S MTB s pokročilou geometrií a nadstandardním vybavením: vidlice a tlumič Rockshox Pike a Monarch, převody Sram XO a brzdy Sram Guide.
Doporučený tlak v pláštích je kolem 1,8 bar.
Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není stoprocentní.
Jak správně natočit brzdové páčky můžete vidět v následujícím videu.
Abyste předešli riziku propíchnutí či proražení duše, můžete kola tohoto horského kola předělat na bezdušovou (tubeless) montáž.
Zároveň tím zlepšíte jízdní vlastnosti a snížíte váhu kol.K této montáži budete potřebovat:
- Speciální Tubeless pláště:
DECATHLON: PLÁŠŤ NA HORSKÁ KOLA ALL
- Pásku do ráfku:
Tubeless páska do ráfku délka 5 m šířka 21 / 25 / 27 / 39 mm
-Jeden pár Tubeless ventilků Schrader:
Tubless ventilky
- Těsnicí roztok (proti defektu):
DECATHLON: TĚSNICÍ ROZTOK NA TUBELESS MONTÁŽ
POSTUP:
1. Odmontujte kolo
2. Plášť pouze z jedné strany odražte z patky a vyndejte původní duši
3. Nasaďte do ráfku pásku TUBELESS.
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
6. Do ventilku nalijte těsnicí roztok
7. Kolo silně a rychle nahustěte, aby plášť zaklapl do ráfku
Pokud se vám zdá postup příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou. Pro rychlé nafouknutí je lepší použít kompresor. UPOZORNĚNÍ: Při foukání si chraňte oči - při špatné montáži může dojít u prudkému úniku těsnící kapaliny.
Abyste byli připraveni na píchnuté kolo, přetržený řetěz nebo jiný defekt, nezapomeňte se na vyjížďky na horském kole dobře vybavit. Připravili jsme pro vás výběr výrobků, které vám mohou při technických potížích přímo v terénu pomoci.
Je normální, že při prvních jízdách na novém kole se díly ještě usazují.
Defekt se bohužel může stát každému z nás.
- Povrch a terén (trní, střepy, hřebík...)
Našroubujte konec trubičky na ventilek píchnutého kola (ventilek směřuje dolů), stiskněte a držte pro vstříknutí celého množství pěny. Plášť získá zpět svůj tvar a tvrdost a vy se můžete bez obav vrátit na kole zpět
2- Návod na samostatnou výměnu či opravu duše naleznete ve video tutorialech níže.
Pro zlepšení plynulosti řazení přesmykače postupujte následovně:
Výměnu můžete provést sami podle tohoto videa, nebo se s kolem dostavit do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
Pokud je brzdová páčka příliš volná a/nebo se při stisknutí dotýká řídítek,
1. Zkontrolujte šroub na brzdové páce.
2. Zkontrolujte opotřebení brzdových destiček.
3. Pravděpodobně je potřeba vyčistit celý brzdový systém.
Obraťte se na jakýkoli servis v prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem pomohou.
Tato videa obsahují názorné návody na opravu či výměnu jednotlivých dílů.
- Montáž / demontáž zadního kola - Oprava defektu
- Výměna duše - Nastavení výšky řídítek
- Oprava řetězu - Výměna patky rámu
Podívejte se i na ostatní videa na našem kanálu na Youtube, kde naleznete mnoho dalších užitečných informací.
Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.
Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou.
Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má.
Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.
Kolo oplachujte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí.
Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.
K čištění a promazání převodů budete potřebovat odmašťovací sprej, vhodný kartáček a mazivo.
Nejprve zakryjte brzdový kotouč čistým hadříkem, aby na něm neulpěla ani kapka mastného maziva.
Poté na celé převodové ústrojí naneste odmašťující přípravek a pomocí kartáče jej rozetřete na kazetu, řetěz i kladky měniče.
Nechte několik minut působit a poté z rozumné vzdálenosti opláchněte.
Nyní počkejte, než všechny dílu uschnou. Poté se můžete pustit do promazávání.
Lahvičku s olejem protřepejte a naneste jej na vnitřní stranu řetězu pro větší účinnost.
Na opravu defektu budete potřebovat: pumpičku, lavor s vodou, hadřík a sadu na opravu duší.
Duši lehce nafoukněte. Ponořte duši do vody, abyste zjistili, kudy uniká vzduch.
Jakmile dírku nebo dírky najdete, osušte duši hadříkem a okolí dírky zdrsněte brusným papírem, který je součástí opravné sady.
Tím připravíte duši na lepení – díky drsnému povrchu k ní lepidlo mnohem lépe přilne.
Kolem díry naneste dostatečné množství lepidla a vyčkejte 3 až 5 minut.
Nakonec na díru přiložte záplatu a několik minut ji držte přitisknutou.
Prstem přitlačujte záplatu směrem od středu k obvodu záplaty, abyste vytlačili maximální množství vzduchu.Poté je duše připravena na další jízdu!
Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.
Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.
Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.
Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Řetěz musí být v této pozici napnutý, natáhněte jej k horní kladce měniče.
Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.
Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.
Potřebujete vyměnit určité díly za nové? Náhradní díly k horskému kolu AM 500 S najdete zde.
Potřebujete návod ke kolu AM500 S?
Potřebujete návod k brzdám?
Potřebujete návod k vidlici?
Potřebujete návod k tlumiči?
Potřebujete návod k přehazovačce?
Potřebujete utahovací momenty pro rám?
ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Pro ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.