Ref: 8574830
2020
Kolo jsme vyvinuli pro všechny nadšence horské all mountain cyklistiky, pro náročné horské stoupání i radost z rychlých sjezdů.
Nový ALL MOUNTAIN 500S MTB s pokročilou geometrií a nadstandardním vybavením: vidlice a tlumič Rockshox Pike a Monarch, převody Sram XO a brzdy Sram Guide.
Doporučený tlak v pláštích je kolem 1,8 bar.
Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není stoprocentní.
Jak správně natočit brzdové páčky můžete vidět v následujícím videu.
Abyste předešli riziku propíchnutí či proražení duše, můžete kola tohoto horského kola předělat na bezdušovou (tubeless) montáž.
Zároveň tím zlepšíte jízdní vlastnosti a snížíte váhu kol.K této montáži budete potřebovat:
- Speciální Tubeless pláště:
DECATHLON: PLÁŠŤ NA HORSKÁ KOLA ALL
- Pásku do ráfku:
Tubeless páska do ráfku délka 5 m šířka 21 / 25 / 27 / 39 mm
-Jeden pár Tubeless ventilků Schrader:
Tubless ventilky
- Těsnicí roztok (proti defektu):
DECATHLON: TĚSNICÍ ROZTOK NA TUBELESS MONTÁŽ
POSTUP:
1. Odmontujte kolo
2. Plášť pouze z jedné strany odražte z patky a vyndejte původní duši
3. Nasaďte do ráfku pásku TUBELESS.
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
6. Do ventilku nalijte těsnicí roztok
7. Kolo silně a rychle nahustěte, aby plášť zaklapl do ráfku
Pokud se vám zdá postup příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou. Pro rychlé nafouknutí je lepší použít kompresor. UPOZORNĚNÍ: Při foukání si chraňte oči - při špatné montáži může dojít u prudkému úniku těsnící kapaliny.
Je normální, že při prvních jízdách na novém kole se díly ještě usazují.
Defekt se bohužel může stát každému z nás.
- Povrch a terén (trní, střepy, hřebík...)
Našroubujte konec trubičky na ventilek píchnutého kola (ventilek směřuje dolů), stiskněte a držte pro vstříknutí celého množství pěny. Plášť získá zpět svůj tvar a tvrdost a vy se můžete bez obav vrátit na kole zpět
2- Návod na samostatnou výměnu či opravu duše naleznete ve video tutorialech níže.
Pro zlepšení plynulosti řazení přesmykače postupujte následovně:
Výměnu můžete provést sami podle tohoto videa, nebo se s kolem dostavit do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
Pokud je brzdová páčka příliš volná a/nebo se při stisknutí dotýká řídítek,
1. Zkontrolujte šroub na brzdové páce.
2. Zkontrolujte opotřebení brzdových destiček.
3. Pravděpodobně je potřeba vyčistit celý brzdový systém.
Obraťte se na jakýkoli servis v prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem pomohou.
Tato videa obsahují názorné návody na opravu či výměnu jednotlivých dílů.
- Montáž / demontáž zadního kola - Oprava defektu
- Výměna duše - Nastavení výšky řídítek
- Oprava řetězu - Výměna patky rámu
Podívejte se i na ostatní videa na našem kanálu na Youtube, kde naleznete mnoho dalších užitečných informací.
MONTÁŽ / DEMONTÁŽ ZADNÍHO KOLA
OPRAVA DEFEKTU
VÝMĚNA DUŠE
NASTAVENÍ VÝŠKY ŘÍDÍTEK
OPRAVA ŘETĚZU
VÝMĚNA PATKY RÁMU
Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.
Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou.
Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má.
Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.
Kolo oplachujte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí.
Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.
K čištění a promazání převodů budete potřebovat odmašťovací sprej, vhodný kartáček a mazivo.
Nejprve zakryjte brzdový kotouč čistým hadříkem, aby na něm neulpěla ani kapka mastného maziva.
Poté na celé převodové ústrojí naneste odmašťující přípravek a pomocí kartáče jej rozetřete na kazetu, řetěz i kladky měniče.
Nechte několik minut působit a poté z rozumné vzdálenosti opláchněte.
Nyní počkejte, než všechny dílu uschnou. Poté se můžete pustit do promazávání.
Lahvičku s olejem protřepejte a naneste jej na vnitřní stranu řetězu pro větší účinnost.
Na opravu defektu budete potřebovat: pumpičku, lavor s vodou, hadřík a sadu na opravu duší.
Duši lehce nafoukněte. Ponořte duši do vody, abyste zjistili, kudy uniká vzduch.
Jakmile dírku nebo dírky najdete, osušte duši hadříkem a okolí dírky zdrsněte brusným papírem, který je součástí opravné sady.
Tím připravíte duši na lepení – díky drsnému povrchu k ní lepidlo mnohem lépe přilne.
Kolem díry naneste dostatečné množství lepidla a vyčkejte 3 až 5 minut.
Nakonec na díru přiložte záplatu a několik minut ji držte přitisknutou.
Prstem přitlačujte záplatu směrem od středu k obvodu záplaty, abyste vytlačili maximální množství vzduchu.Poté je duše připravena na další jízdu!
Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.
Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.
Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.
Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Řetěz musí být v této pozici napnutý, natáhněte jej k horní kladce měniče.
Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.
Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.
ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Pro ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.