HORSKÉ KOLO ROCKRIDER AM 500 S

REF: 8574830

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER AM 500 S

2020

Kolo jsme vyvinuli pro všechny nadšence horské all mountain cyklistiky, pro náročné horské stoupání i radost z rychlých sjezdů.

Nový ALL MOUNTAIN 500S MTB s pokročilou geometrií a nadstandardním vybavením: vidlice a tlumič Rockshox Pike a Monarch, převody Sram XO a brzdy Sram Guide.

První použití

Na jaký tlak nafouknout pláště?

Doporučený tlak v pláštích je kolem 1,8 bar. Pokud máte raději pohodlnější jízdu a větší přilnavost plášťů, a/nebo vážíte méně než 70 kg, můžete tlak v pláštích cca o 10 % snížit. Nikdy však nehustěte pod 1,6 bar (doporučený minimální tlak). Snížení tlaku v pláštích zvyšuje riziko defektu při jízdě po rozbitém povrchu. Tlak v pláštích pravidelně kontrolujte.

NA JAKÝ TLAK NAFOUKNOUT PLÁŠTĚ U KOLA ROCKRIDER ST540

Jak zajet brzdy?

Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není stoprocentní. Příliš silné a dlouhé brzdění za studena (např. při sjezdu) by mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" destiček. Pak by byly brzdy dále nepoužitelné. Abyste tomuto problému předešli, doporučujeme brzdy tzv. zajet. Stačí každou brzdou 10krát krátce zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.

Jak natočit brzdové páčky?

Jak správně natočit brzdové páčky můžete vidět v následujícím videu.

JAK NATOČIT BRZDOVÉ PÁČKY ROCKRIDER ST540

Jak na předělání kol na tubeless?

Abyste předešli riziku propíchnutí či proražení duše, můžete kola tohoto horského kola předělat na bezdušovou (tubeless) montáž.
Zároveň tím zlepšíte jízdní vlastnosti a snížíte váhu kol.K této montáži budete potřebovat:

- Speciální Tubeless pláště:
DECATHLON: PLÁŠŤ NA HORSKÁ KOLA ALL 
- Pásku do ráfku:
Tubeless páska do ráfku délka 5 m šířka 21 / 25 / 27 / 39 mm
-Jeden pár Tubeless ventilků Schrader:
Tubless ventilky
- Těsnicí roztok (proti defektu):
DECATHLON: TĚSNICÍ ROZTOK NA TUBELESS MONTÁŽ

POSTUP:
1. Odmontujte kolo
2. Plášť pouze z jedné strany odražte z patky a vyndejte původní duši
3. Nasaďte do ráfku pásku TUBELESS.
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
6. Do ventilku nalijte těsnicí roztok
7. Kolo silně a rychle nahustěte, aby plášť zaklapl do ráfku
Pokud se vám zdá postup příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou. Pro rychlé nafouknutí je lepší použít kompresor. UPOZORNĚNÍ: Při foukání si chraňte oči - při špatné montáži může dojít u prudkému úniku těsnící kapaliny.

Seřídit a zkontrolovat tvrdost tlumiče

SEŘÍDIT TVRDOST TLUMIČE

vybavení-st520-rockrider

Vybavení pro případ většího defektu

Abyste byli připraveni na píchnuté kolo, přetržený řetěz nebo jiný defekt, nezapomeňte se na vyjížďky na horském kole dobře vybavit. Připravili jsme pro vás výběr výrobků, které vám mohou při technických potížích přímo v terénu pomoci.

Mám problém

Kolo není vycentrované

Je normální, že při prvních jízdách na novém kole se díly ještě usazují. Můžete slyšet například praskání paprsků, které je způsobené kroucením drátů při výrobě. Toto kolo je vybavené koly s dvoustěnnými ráfky, které jsou odolnější. Neměly by se tedy ohnout. Pokud by k tomu došlo, využijte garanční prohlídku nabízenou zdarma do 6 měsíců od zakoupení kola, ráfek vám bude bezplatně opraven.



Vzkaz pro rodiče: Jsou-li určité triky (smyky, skoky, atd.) prováděny opakovaně, mohou způsobit uvolnění náboje v zadním kole a ohnutí ráfku. Pokud si všimnete, že dítě tyto triky opakovaně trénuje, upozorněte je na to.

Prohnutí kol ST100
Mám defekt

Defekt se bohužel může stát každému z nás.

- Povrch a terén (trní, střepy, hřebík...)

- nebo nevhodné použití kola (přejetí výrazné překážky: kamenů, schodů, obrubníku, výmolu...) jsou nejčastější příčiny proděravění duše propíchnutím (malý otvor) nebo skřípnutím (množství úzkých prasklinek). Pokud však dochází k defektu opakovaně, může být příčina následující:

- Chyba při výrobě kola, kdy z ráfku trčí špička paprsku, která způsobuje proděravění duše

- Nevhodná kombinace pláště a duše (propouštějící vzduch)

- Špatně opravený předchozí defekt a přítomnost cizího tělesa (trnu, střepu, kovové štěpiny...) v ráfku či plášti. Proto je důležité vždy správně určit příčinu defektu a před provedením opravy odstranit všechny cizí částice. Nevíte si rady, jak odmontovat či namontovat kolo, nebo jak opravit či vyměnit duši?

1- Nejjednodušší způsob je nemuset na kolo vůbec sahat a opravit defekt provizorně pomocí spreje na opravu defektu:

Našroubujte konec trubičky na ventilek píchnutého kola (ventilek směřuje dolů), stiskněte a držte pro vstříknutí celého množství pěny. Plášť získá zpět svůj tvar a tvrdost a vy se můžete bez obav vrátit na kole zpět



2- Návod na samostatnou výměnu či opravu duše naleznete ve video tutorialech níže.

 

Defekt na horském kole ST120
Přední rychlosti se špatně přehazují

Pro zlepšení plynulosti řazení přesmykače postupujte následovně: 1- Zkontrolujte lanka a bowdeny. Špatně nasazené konce bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li konec bowdenu špatně nasazen, ručně jej nasaďte správně. Pokud přesmykač nereaguje na změny prováděné otočnou rukojetí, lanko a bowden jsou pravděpodobně zablokovány. Výměna lanka a bowdenu je nezbytná.

Výměnu můžete provést sami podle tohoto videa, nebo se s kolem dostavit do servisu v jakékoli prodejně Decathlon. POZNÁMKA: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů.

VÝMĚNA LANKA PŘEHAZOVAČKY

Brzdové páčky jdou stisknout příliš snadno až k řídítkům

Pokud je brzdová páčka příliš volná a/nebo se při stisknutí dotýká řídítek,

1. Zkontrolujte šroub na brzdové páce.

2. Zkontrolujte opotřebení brzdových destiček.

3. Pravděpodobně je potřeba vyčistit celý brzdový systém.

Obraťte se na jakýkoli servis v prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem pomohou.

Údržba horského kola

Čištění horského kola

Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.

Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou.

Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má.

Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.

Kolo oplachujte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí.

Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.

ČIŠTĚNÍ HORSKÉHO KOLA

Čištění a promazávání převodů

K čištění a promazání převodů budete potřebovat odmašťovací sprej, vhodný kartáček a mazivo.

Nejprve zakryjte brzdový kotouč čistým hadříkem, aby na něm neulpěla ani kapka mastného maziva.

Poté na celé převodové ústrojí naneste odmašťující přípravek a pomocí kartáče jej rozetřete na kazetu, řetěz i kladky měniče.

Nechte několik minut působit a poté z rozumné vzdálenosti opláchněte.

Nyní počkejte, než všechny dílu uschnou. Poté se můžete pustit do promazávání.

Lahvičku s olejem protřepejte a naneste jej na vnitřní stranu řetězu pro větší účinnost.

ČIŠTĚNÍ A PROMAZÁVÁNÍ PŘEVODŮ

Oprava defektu

Na opravu defektu budete potřebovat: pumpičku, lavor s vodou, hadřík a sadu na opravu duší.

Duši lehce nafoukněte. Ponořte duši do vody, abyste zjistili, kudy uniká vzduch.

Jakmile dírku nebo dírky najdete, osušte duši hadříkem a okolí dírky zdrsněte brusným papírem, který je součástí opravné sady.

Tím připravíte duši na lepení – díky drsnému povrchu k ní lepidlo mnohem lépe přilne.

Kolem díry naneste dostatečné množství lepidla a vyčkejte 3 až 5 minut.

Nakonec na díru přiložte záplatu a několik minut ji držte přitisknutou.

Prstem přitlačujte záplatu směrem od středu k obvodu záplaty, abyste vytlačili maximální množství vzduchu.Poté je duše připravena na další jízdu!

OPRAVA DEFEKTU

Výměna řetězu

Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.

Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.

Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.

Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.

Řetěz musí být v této pozici napnutý, natáhněte jej k horní kladce měniče.

Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.

Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.

VÝMĚNA ŘETĚZU

SRAM-KAZETA 10 RYCHLOSTÍ

Náhradní díly

Potřebujete vyměnit určité díly za nové? Náhradní díly k horskému kolu AM 500 S najdete zde.

Návody

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER AM 500 S
Záruční list

Potřebujete návod ke kolu AM500 S?

BRZDY

Potřebujete návod k brzdám?

ODPRUŽENÍ

Potřebujete návod k vidlici?

NÁVODY

Potřebujete návod k tlumiči?

PŘEHAZOVAČKA

Potřebujete návod k přehazovačce?

Utahovací moment

Potřebujete utahovací momenty pro rám?

Jak správně čistit kolo?

Jak správně čistit kolo?

Na této stránce naleznete všechna naše doporučení k čištění kola. Členové našeho týmu se s vámi podělí o své tipy, jak se o kolo starat, aby vydrželo co nejdéle v bezvadném stavu. Díky pravidelné a pečlivé údržbě se vyhnete rozbití kola a budete se těšit z příjemné a pohodlné jízdy. Pokud budete údržbu zanedbávat, může se stát, že dojde k poškození kola, jehož oprava vaši peněženku určitě nepotěší!

Seřízení nového kola

Seřízení nového kola

Zakoupili jste jízdní kolo z eshopu Decathlon.cz? Níže najdete návody, tipy a rady na kompletaci kola z krabice

Jak seřídit odpružení?

JAK SPRÁVNĚ SEŘÍDIT ODPRUŽENÍ U HORSKÉHO KOLA?

Přidání odpružené vidlice a zadního tlumiče zásadně proměnilo jízdu na horském kole. Aby se jejich výhody daly při jízdě co nejlépe využít, je třeba se naučit, jak je správně seřídit. Správné seřízení musí vycházet z hmotnosti a stylu jízdy jezdce. Představíme vám faktory a parametry, které musíte při seřizování brát v úvahu, aby byla vaše jízda náročným terénem vždy bezpečná.

HUŠTĚNÍ PLÁŠŤŮ HORSKÝCH KOL: JAKÝ TLAK JE NEJLEPŠÍ?

HUŠTĚNÍ PLÁŠŤŮ HORSKÝCH KOL: JAKÝ TLAK JE NEJLEPŠÍ?

Přilnavost, rychlost, bezpečnost...: tlak v pláštích významně ovlivňuje ovládání kola. Vysvětlíme vám, jak zvolit správný tlak pro pláště vašeho horského kola.

Jak nastavit sedlo?

JAK SEŘÍDIT 3 TYPY SEDEL PRO POHODLNOU JÍZDU

Sedlo je zásadním prvkem, který ovlivňuje pohodlí při jízdě na kole, ať už jde o kolo horské, městské, silniční nebo gravel. Správné seřízení sedla pomáhá předcházet nepříjemným pocitům a bolesti při jízdě.

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER AM500 S

Naše závazky

ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).

Pro ostatní díly platí záruka 2 roky.

Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.