Ovládání displeje
V roce 2021 jsme se rozhodli změnit ovládací displej horského kola E-ST900.Model stále pochází od našeho partnera BROSE, ale změnil se jeho design a ovládání.
REF: 8554167
2019
Toto horské elektrokolo je určené na vyjížďky v přírodním horském terénu.
S tímto horským elektrokolem E-ST900 se můžete vydat opravdu kamkoliv. Díky středovému motoru s točivým momentem 70 Nm překonáte všechny překážky a díky akumulátoru 500 Wh dojedete ještě dál.
Tlak v pneumatikách je záležitost, které bychom měli věnovat zvýšenou pozornost.
Samotná váha motoru a rámu kola působí na kola zatížením.
Kola v původní montáži s duší (Tubetype):
Abychom se vyhnuli riziku defektu a zajistili komfortní jízdní vlastnosti, doporučujeme nafouknout kola tlakem 1,8 bar.
Pokud máte raději pohodlnější jízdu a větší přilnavost, můžete hustit na nižší tlak. Pokud upřednostňujete větší výdrž baterie a účinnější odval kol při šlapání, můžete na tlaku trochu přidat.
Nikdy však nepřekračujte maximální a minimální hodnoty tlaku uvedené na bočnici pláště.
Příliš nízký tlak zvyšuje riziko propíchnutí duše a při najetí na překážku může způsobit poškození ráfku. Příliš vysoký tlak naopak může způsobit prasknutí duše či pláště nebo trvalou deformaci ráfku.
Správně nahuštěné pláště jsou při cyklistice naprosto zásadní. Proto tlak v pláštích pravidelně kontrolujte.
Bezdušová neboli TUBELESS montáž je dobrý způsob, jak naplno využít vlastností pláště. Při této montáži se hustí na nižší tlak (v řádu o 0,5 bar) než při montáži s duší. Díky menšímu nafouknutí se "kostra" pláště dostane do kontaktu se zemí. V kolu totiž chybí duše, která by ji zastavila.
Plášť se tak stává pružnějším a má lepší jízdní vlastnosti.Při tubeless montáži se snižuje tlak v pláštích, aby bylo možné naplno využít jejich vlastností, nesmí však být tak nízký, aby se ráfek při najetí na překážku dotýkal země a hrozilo tak riziko defektu
Dávejte proto pozor, abyste při bezdušové montáži nepřesáhli tlak 3 bar, mohlo by pak dojít k deformaci hliníkových ráfků a prudkému úniku těsnícího tmelu.
Správně nahuštěné pláště jsou při cyklistice naprosto zásadní. Proto tlak v pláštích pravidelně kontrolujte.
Poznámka: Na rozdíl od ráfků tohoto kola nejsou pláště HUTCHINSON Tubeless Ready (tzn. neumožňují bezdušovou montáž).
Vidlice ROCKSHOX JUDY vyžaduje personalizované nastavení podle vašeho stylu jízdy, terénu a vašich preferencí, hlavně však podle vaší hmotnosti.
Doporučený tlak a odskok pro vaši vidlici zjistíte na tomto odkazu. Budete muset zadat svou hmotnost s veškerým vybavením (helma, boty, batoh s hydrovakem) a model kola: HORSKÉ ELEKTROKOLO.
Aplikace pak spočítá doporučený tlak (v psi) a odskok v počtu kliků počítaných z úplně utažené polohy po směru hodinových ručiček (pomalá poloha).
Tlak ve vidlici určuje její tuhost. Čím větší je ve vidlici tlak, tím je vidlice tužší. K seřízení tlaku budete potřebovat vysokotlakou pumpu na vidlice a tlumiče. Pro přístup k ventilku odšroubujte zátku na pravé straně korunky vidlice. Kolečko na levé straně slouží k uzamčení pružení. To využijete například při jízdě po tvrdém, dobře sjízdném povrchu.
Uvolnění pružení (neboli odskok) určuje, jakou rychlostí se vidlice po ztlumení nárazu vrátí do výchozí polohy. Kolečko pro nastavení odskoku se nachází pod pravým ramenem vidlice (viz foto).
Například: Pokud vážím i s vybavením 75 kg, nástroj mi doporučí nafouknout vidlici na 99 PSI a uvolnit kolečko pro nastavení odskoku na 3 cvaknutí. Jedná se pouze o doporučení.
Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není na 100% úrovni. Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.
Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné – abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.
Pokud na destičkách vidíte tenkou hladkou a lesklou vrstvičku, jsou bezpochyby vyhlazené. Jak to napravit, abyste je nemuseli hned vyhazovat? Lehce je zdrsněte pomocí jemnějšího brusného papíru (p120). Nezapomeňte si na tuto činnost vzít rukavice a respirátor nebo ochrannou masku. Poté destičky namontujte zpět a znovu je zajeďte podle návodu výše.
Řídítka jsou ve výchozím nastavení nastavena nejníže (nejnataženější pozice, tedy nejsportovnější).
Pro větší pohodlí, můžete řídítka dát výš. Tedy vzpříměnější poloha.
K nastavení výšky představce slouží podložky. Postup je zobrazen na videu.
Správné zarovnání řídítek je důležité, aby vás nebolely paže a ramena a jelo se vám lépe. Podívejte se na tomto videu, jak řídítka zarovnat.
Správné umístění brzdových páček je nezbytné pro bezpečnou a pohodlnou jízdu na kole. Podívejte se na tomto videu, jak brzdové páčky správně umístit.
Toto kolo umožňuje montáž držáku cyklocomputeru či GPS na představec. Můžete na něj přímo namontovat cyklocomputer / GPS značky GARMIN či SIGMA.
Poznámka: Pokud máte distanční podložky nad představcem, držák nebude možné správně upevnit a budete muset podložku lehce "oříznout" řezákem. Pokud máte distanční podložky pod představcem, půjde na něj držák upevnit výborně.
Správná výška sedla zaručuje pohodlnější sezení a větší účinnost šlapání na kole.
Stoupněte si vedle sedla. Uvolněte rychloupínák. Sedlo nastavte do výšky své pánve. Utáhněte a zajistěte rychloupínák pomocí páčky. Pro přesnější postup se můžete podívat na naše video.
Díky změně vysunutí sedla může být váš posed ještě pohodlnější a vaše šlapání účinnější. Podívejte se na tomto videu, jak vysunutí sedla nastavit.
Podívejte se na tomto videu, jak vyměnit pedály.
Pokud chcete na kolo namontovat nášlapné pedály, nejprve si natrénujte zacvakávání a vycvakávání tretry z pedálu, abyste se pak při jízdě vyhnuli pádům.
Abyste se vyhnuli riziku propíchnutí či proražení duše a vylepšili přilnavost plášťů a pohodlí jízdy, můžete předělat svá kola na bezdušový systém. Kola na vašem kole jsou Tubeless Ready, to znamená, že již mají v ráfku nepropustnou pásku. K bezdušové montáži pak potřebujete jen tubeless ventilky PRESTA a těsnicí roztok. Nezapomeňte si na tento úkon vzít rukavice a ochranné brýle pro případ, že by došlo k prasknutí pláště.
Pro předělání kola na tubeless postupujte podle tohoto návodu:
1. Odmontujte kolo
2. Sejměte plášť a původní duši
3. Ověřte, že páska je v ráfku dobře přilepená a nejsou na ní žádné bublinky ani trhliny
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
6. Do ventilku nalijte 90 ml těsnicího roztoku
7. Silně nahustěte, aby plášť zapadl do ráfku Pozor, nikdy pláště nehustěte na více než 3 bar, jinak hrozí deformace hliníkových ráfků.
Pokud se vám postup zdá příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou.
V roce 2021 jsme se rozhodli změnit ovládací displej horského kola E-ST900.Model stále pochází od našeho partnera BROSE, ale změnil se jeho design a ovládání.
Brose comfort
Displej BROSE Comfort disponuje několika tlačítky a joystickem uprostřed.
Tlačítko On/Off slouží k zapnutí a vypnutí displeje. Pomocí šipek nahoru a dolů můžete přecházet mezi různými režimy asistence:
Režim 0 – Vypnuto
Režim 1 – Úsporný +40 %
Režim 2 – Úsporný+ +80 %
Režim 3 – Normální +160 %
Režim 4 – Boost +320 %
Pří každém režimu kromě režimu 0 je možné dlouhým stisknutím šipky nahoru přejít na režim chůze, který usnadňuje vedení kola při chůzi.
Vaše kolo nemá osvětlení, takže stisknutím tlačítka se nic nestane. Pokud toto tlačítko stisknete, vypnete je jeho podržením.
Navigační joystick umožňuje procházet různé informace. Používá se také jako tlačítko pro potvrzení volby (pro nastavení nebo obnovu dat).
Brose allround
Displej BROSE Allround disponuje několika tlačítka po stranách.
Tlačítko On/Off slouží k zapnutí a vypnutí displeje. Pro volbu mezi jednotlivými režimy asistence využijte tlačítka + a -:
OFF (šedé) – bez asistence
ECO (zelené) – asistence +40 %
TOUR (modré) – asistence +80 %
SPORT (žluté) – asistence +160 %
BOOST (červené) – asistence +320 %
U každého režimu kromě Off stisknutím tlačítka na opačné straně displeje (se 2 šipkami) se spustí režim chůze, který usnadňuje vedení kola při chůzi. Stisknutím tlačítka - se posunete dopředu.
Vaše horské kolo nemá osvětlení, tlačítko se nepoužívá. Pokud osvětlení pomocí tlačítka zapnete, dlouhým stisknutím se vypne.
Do menu se dostanete stisknutím tlačítka vlevo pod obrazovkou a navigací pomocí tlačítek+ a -.
Baterie je plně nabitá za 3 h (z 0 % na 100 %).
Jedná se o kolo s elektrickou asistencí, bez ní lze bez problémů pokračovat v jízdě.
Při jízdě však pocítíte přebytečná kila, která způsobuje právě osazení elektrické asistence.
Ano, nabíječka baterie byla vyvinuta tak, aby mohla být zapojena 24 hodin.
Ve chvíli, kdy je baterie nabita se nabíjení přeruší. Díky LED indikátoru zjistíte, zda je již nabíjení dokončeno.
Ne, lionové baterie nemají paměťový efekt a proto se mohou nabíjet v jakémkoli okamžiku. Můžete je tedy dobíjet kdykoliv.
Pro zajištění dlouhé životnosti a dobré funkčnosti se doporučuje baterii nabíjet pravidelně.
Ne, baterie nefunguje jako dynamo. Některé systémy dovolují opětovné nabíjení díky šlapání, ale efektivita je příliš nízká.
V případě, že životnost baterie je u konce, přineste ji do prodejny DECATHLON. Baterii přebereme a provedeme ekologickou recyklaci.
Je nutné skladovat baterii na suchém, tmavém místě při teplotě mezi 10 a 25 °C.
Nenechávejte baterii vybitou na méně než 10 % kapacity pro eliminování kompletního vybití baterie, mohlo by dojít k jejímu poškození při dalším použití.
Před uskladněním ji nabijte ideálně na 60 % kapacity a alespoň jednou za půl roku ji dobíjejte, aby nedošlo k jejímu vážnému poškození nebo snížení její kapacity.
Na baterii poskytujeme záruku 2 roky nebo 500 cyklů nabití (1 cyklus = 1 nabití na 100 % + 1 vybití na 100 % anebo 2 nabití na 50 % + 2 vybití na 50 %). Po uplynutí těchto 500 cyklů zaručujeme výdrž baterie stále na úrovni více než 80 % kapacity nové baterie.
Abyste byli připraveni na píchnuté kolo, přetržený řetěz nebo jiný defekt, nezapomeňte se na vyjížďky na horském kole dobře vybavit. Připravili jsme pro vás výběr výrobků, které vám mohou při technických potížích přímo v terénu pomoci.
> ELEKTRICKÝ
1. ZKONTROLUJTE ZAPOJENÍ BATERIE DO NABÍJEČKY A NABÍJEČKY DO ZÁSUVKY
Ověřte, že používáte originální nabíječku, která byla v balení s kolem.
Baterii napojte na nabíječku a tu zapojte do sítě.
LED kontrolka svítí červeně = baterie se nabíjí.
LED kontrolka svítí zeleně = baterie je nabitá.
LED kontrolka bliká = s baterií nebo nabíječkou je nějaký problém.
Nabití úplně vybité baterie trvá 6 hodin.
2. ZKONTROLUJTE KONEKTORY
Konektory nabíječky i baterie musejí být čisté. Mezi nabíječku a baterii se nesmí dostat žádná nečistota.
3. MŮŽE SE STÁT, ŽE ZÁVADA JE POUZE NA KONTROLKÁCH NA BATERII
V tom případě se obraťte se na servis v prodejně DECATHLON.
POSLEDNÍ KONTROLKA BLIKÁ (nejvzdálenější od tlačítka).
Baterie je vybitá a je nutné ji nabít. Připojte baterii k nabíječce.
4. KONTROLKA BLIKÁ
Baterie nebyla dlouho nabíjena a upozorňuje na nízký stav. Co nejdříve ji zapojte do nabíječky, aby nedošlo k jejímu vážnějšímu poškození a snížení její kapacity.
BLIKÁ JINÁ KONTROLKA
Baterie zaznamenala nějakou závadu. Tato závada může být dočasná nebo trvalá. Obraťte se na servis v prodejně DECATHLON, který provede kompletní diagnostiku baterie a kola.
Na displeji se může objevit chybový kód. Tento chybový kód se může lišit v závislosti na displeji (BROSE Comfort nebo BROSE Allround)
Všechny chybové kódy jsou uvedeny v manuálu (Comfort a Allround). Ke každému kódu je zde uveden způsob odstranění problému.
Pokud problém stále přetrvává nebo jej nejste schopni sami vyřešit, obraťte se na servis ve vaší nejbližší prodejně Decathlon.
1. Dbejte na dodržování zásad správného používání a skladování.
Výdrž baterie elektrokola závisí na mnoha faktorech:
> NALOŽENÍ KOLA: Pokud je kolo přetížené, má baterie nižší výdrž.
> PROJÍŽDĚNÉM TERÉNU: Při stoupání do kopců se výdrž snižuje.
> TLAKU V PLÁŠTÍCH: Nejlepší výdrž zajistí správně nahuštěné pláště.
> VENKOVNÍ TEPLOTĚ: V chladném počasí se výdrž výrazně snižuje (až o 50 %).
> REŽIMU ASISTENCE: Při nízkém stavu baterie se doporučuje použít úspornější režim asistence.
> DODRŽOVÁNÍ SPRÁVNÉHO POSTUPU U NABÍJENÍ A SKLADOVÁNÍ BATERIE.
2. Vlivem stárnutí baterie dochází ke snížení její kapacity.
Její výdrž tedy časem klesá. Pro kontrolu stavu baterie se obraťte na servis prodejny DECATHLON.
> MECHANICKÝ
U elektrokol E-ST900 vyrobených před listopadem 2020 se může stát, že u zadního kola slyšíte zvuk způsobený nárazem zadního brzdového kotouče do brzdových destiček při zatáčení v náklonu, při vysoké rychlosti nebo při režimu silné asistence.
U některých kol není sestavení rámu a zadního kola dostatečně tuhé, někdy kvůli rozměrovým odchylkám, nábojům, rámu nebo příliš nízkému točivému momentu, což způsobuje, že se v zatáčce celý blok nepohybuje současně a kotouč se dotýká destiček.
Ve většině případů stačí utáhnout osu zadního kola. Točivý moment by se měl pohybovat mezi 18 a 20 Nm, aby se odstranilo 100% závad (nehrozí poškození rámu nebo osy).
Pokud problém přetrvává, dostavte se s elektrokolem do servisu DECATHLON. Naši pracovníci vám pomohou problém odstranit.
Během prvních jízd na novém kole je zcela běžné, že se některé díly povolují a usazují.
Jde například o „praskání“ paprsků kola při jízdě. To je způsobené zbytkovou energií z kroucení drátů při výrobě.
Kolo by však rozhodně nemělo být vychýlené ze své osy. Pokud tomu tak je, využijte bezplatné garanční prohlídky poskytované našimi servisy po dobu 6 měsíců od zakoupení kola, v jejímž rámci vám naši technici kolo vycentrují.
Pro zlepšení plynulosti řazení postupujte následovně:
1/ Zkontrolujte lanko a bowden:
1a. Špatně nasazené konce bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li konec bowdenu špatně nasazen, ručně jeho nasazení opravte.
1b. Pokud měnič nereaguje na změny prováděné otočnou rukojetí, lanko a bowden jsou pravděpodobně zablokovány. Pak je nezbytná výměna lanka i bowdenu.
Výměnu můžete provést sami podle tohoto videa, nebo se můžete s kolem dostavit do servisu v nejbližší prodejně Decathlon, kde výměnu provedou. Vaše kolo se od kola na videu v jedné věci liší: máte jediný bowden, který vede od otočné páčky přehazovačky k měniči pod spodní rámovou trubkou.
2/ Ověřte, že patka rámu není ohnutá či zkřivená:
Ohnutá či zkřivená patka způsobuje vychýlení měniče, který pak nemůže správně plnit svou funkci. Podívejte se na kolo zezadu a zkontrolujte zarovnání měniče.
Pokud je patka ohnutá či zkřivená, obraťte se na servis Decathlon, kde vám patku vyměníme.
PŘIPOMENUTÍ: bezplatnou garanční prohlídku seřízení celého kola nabízíme po dobu 6 měsíců od jeho zakoupení.
Poznámka: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů a případnému vypláchnutí vazelíny z ložisek.
Aby vám kolo a jeho komponenty vydržely co nejdéle a jezdilo se vám co nejlépe, je zásadní nezapomínat na údržbu kola. Kromě estetické stránky (čisté kolo je samozřejmě hezčí než kolo špinavé) může zanedbání údržby vést i k vážnějším problémům, které mohou způsobit nehodu: zadřená lanka, zrezivělé díly, unikání vzduchu, předčasné opotřebení…
Díky pravidelné údržbě se vám bude na kole dobře jezdit a jeho komponenty déle vydrží, takže snížíte i jeho ekologickou náročnost.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí.
Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.
Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou. Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má. Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.
Oplachování provádějte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí kola.
Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.
Při mytí elektrického kola je důležité ponechat baterii na kole. Baterie totiž brání proniknutí vody ke konektorům!
Nikdy nepoužívejte vysokotlaký čistič, voda by se mohla dostat do kuličkových ložisek a trvale poškodit elektrické součásti kola.
Správné skladování horského kola je nezbytné pro jeho dlouhou životnost, a to zejména, pokud se jedná o elektrokolo.
Po každé vyjížďce tedy doporučujeme:
> Očistit kolo od bláta a písku, které by mohly způsobit korozi kola.
> Osušit a promazat převody (vyhněte se však brzdám) pro jejich ochranu před reznutím.
> Uložit kolo na suché a chladnější místo.
Pro uskladnění kola v zimním období přidáváme pár dalších doporučení:
> Přehoďte přehazovačku na nejmenší pastorek, aby došlo k uvolnění napětí lanek.
> Baterii nabijte ideálně na 60 %.
> Kolo můžete natřít tenkou vrstvou vazelínového oleje, zejména paprsky a náboje, ráfky, řídítka a představec. Použijte k tomu čistý hadřík, na nějž nakapete malé množství oleje – ten ochrání namazané díly před prachem.
> Pokud kolo skladujete zavěšené, pověste jej raději za rám, protože při pověšení za kolo působí na plášť přílišný tlak a mohou se něm pak objevit praskliny.
Pozor: Chladnější místo neznamená místo studené! Vyhýbejte se s kolem příliš vysokým i příliš nízkým teplotám. Nevystavujte kolo slunci a v zimě dávejte pozor na mráz.
Garáž je vhodným místem pro uskladnění kola pouze pokud je v ní sucho a v zimě v ní nemrzne – v opačném případě kolo radši uskladněte uvnitř domu.
Pro maximální prodloužení životnosti baterie vám doporučujeme:
- Používat vždy nejúspornější možný režim (horské kolo přece jen není skútr!)
- Nabíjet baterii pomocí originální nabíječky a dbát na dobrý stav této nabíječky
- Skladovat horské kolo s baterií nabitou zhruba na 60 % (Nenechávat baterii nabíjet i přes dosažení 100 % a naopak neskladovat kolo s úplně vybitou baterií)
- Parkovat kolo ve stínu nebo v místech, kde je chládek.
Při převozu kola nezapomeňte baterii z kola vyjmout a uložit ji do auta samostatně.
Kotoučové brzdy vyžadují pravidelnou výměnu destiček. Může se stát, že dojde k většímu či menšímu opotřebení brzd, což zasáhne i brzdové destičky.
Pokud si všimnete, že brzdy už nejsou schopné zabrzdit tak prudce jako dříve, účinnost brzdění je menší nebo brzdy začnou skřípat, může to být způsobené opotřebením brzdových destiček. Zkontrolujte vrstvu brzdné směsi zbývající na destičce – pokud je menší než 1–2 mm, destičku je třeba vyměnit.
Destičky můžete vyměnit sami podle postupu uvedeného na tomto videu, nebo se stavte v servisu v nejbližší prodejně Decathlon, kde výměnu destiček provedou.
Vidlice je jedním z nejnamáhanějších komponentů na horském kole. Je třeba pečlivě dbát na její údržbu, aby poskytovala pohodlí a bezpečí, zejména při jízdě v obtížném terénu. Proto doporučujeme provádět pravidelnou údržbu vidlice.
Pro maximální prodloužení její životnosti je třeba starat se o několik věcí:
> Po každé vyjížďce odstraňte nečistoty z kluzáků a prachovek. Tím snížíte riziko, že se nečistoty dostanou do ramen vidlice. Můžete je také nastříkat silikonovým mazivem, aby stírací kroužky nevysychaly. Přebytečné mazivo však otřete, aby se na něm nezachytával prach.
Dva následující úkony jsou složitější, protože vyžadují demontáž vidlice. Pokud si na ně netroufáte nebo nemáte potřebné nářadí, můžete se s kolem dostavit do servisu v jakékoli prodejně DECATHLON, kde se technici o údržbu vidlice postarají.
Po 50 h ježdění můžete provést základní údržbu, tzn. vyměnit promazávací olej, pěnové kroužky a stírací kroužky.
Po 200 h ježdění je vhodné provést kompletní údržbu vidlice, tzn. vyměnit všechny kroužky, promazávací olej a olej v tlumicí patroně.
Opotřebený řetěz vede ke špatnému řazení rychlostí a předčasnému opotřebení kazety i převodníku.
Jeho opotřebení můžete zjistit pomocí měrky na řetěz. Nasaďte měrku výřezem mezi libovolné dva články napnutého řetězu a druhou stranu měrky položte na řetěz. Pokud zobák kalibru úplně zapadne mezi články řetězu, je to známka opotřebení řetězu, který musí být vyměněn, aby nedošlo k poškození kazety a převodníku.
Řetěz doporučujeme vyměnit již při opotřebení na 50 %. Pokud je úroveň opotřebení již 75 %, je třeba vyměnit nejen řetěz, ale i kazetu a převodník. Proto je lepší stav řetězu pravidelně kontrolovat, aby nedošlo k poškození celého převodového ústrojí.
Pokud své horské elektrokolo využíváte jako formu fyzické aktivity a pohybu, používejte při jízdě všechny pastorky na kazetě a nechte si vždy pomáhat jen tím nejúspornějším možným režimem elektrické asistence. Často se stává, že je třeba vyměnit celou kazetu, protože dojde k předčasnému opotřebení nejmenšího pastorku vlivem přílišného využívání nejsilnějšího režimu boost nebo přílišného využívání tohoto pastorku oproti ostatním.
Připomenutí: Horská elektrokola potřebují zesílený řetěz určený k montáži na elektrokola.
Vaše horské kolo E-ST900 nemá osvětlení. Můžete však použít světlo 6V, pokud je označeno jako "kompatibilní s motorem BROSE T Aluminium" nebo s výkonem 6 W vpředu a 0,6 W vzadu.
Naši pracovníci doporučují značku Lezyne, která nabízí výrobky s vynikajícím poměrem ceny a kvality.
K dispozici zde (ověřte kompatibilitu):
https://www.alltricks.fr/C-136727-lezyne/N-802816-type~eclairage-arriere-vae/N-802816-type~eclairage-avant-vae
Upozornění: Ve většině případů dodávají výrobci svítidel světla/kabely bez montážních konektorů, takže je často nutné kabel zkrátit na správnou délku, poté odizolovat, spojit nebo namontovat pomocí svorkovnice a následně ochránit elektroizolační páskou nebo smršťovací bužírkou.
Manipulace představuje riziko. Pokud si nejste jisti, přenechte úkon našim pracovníkům DECATHLON.
Potřebujete vyměnit některé součástky za nové? Náhradní díly k horskému kolu E-ST900 najdete zde.
ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Pro ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
Váš názor nás velice zajímá, ať už je pozitivní, nebo negativní. Proč je váš názor důležitý:
Můžete se vyjádřit
kdykoli
Můžete vyjádřit svůj názor ohledně kvality výrobku!
Pomůžete ostatním sportovcům
Váš názor bude užitečný pro ostatní sportovce při jejich nákupech!
Přispějete ke zlepšování našich výrobků
Vaše názory bereme v úvahu pro zlepšování našich stávajících i budoucích výrobků!