HORSKÉ KOLO ROCKRIDER E-ST520

Ref: 8649387

HORSKÉ ELEKTROKOLO ROCKRIDER E-EXPL 700

2023

Zde naleznete veškerou dokumentaci, manuály i naše tipy na montáž, údržbu a opravy horského elektrokola E-EXPL 700!

První použití

Připojení telefonu k horskému elektrokolu

Smartphone lze k horskému elektrokolu připojit pomocí Bluetooth. To vám umožní ještě lepší zážitek z jízdy díky:

- statistikám používání režimů asistence
- lepšímu přehledu o výdrži baterie
- trasám a veškerým údajům o jízdě (které lze rovnou nahrát do aplikace Strava)
- aktualizací elektrických dílů
A to není vše!

Pro připojení smartphonu k horskému elektrokolu je třeba stáhnout aplikaci DECATHLON RIDE.
Celý postup je vysvětlený v aplikaci.

První použití
Nahuštění duší v pláštích

Tlak v pneumatikách je záležitost, které bychom měli věnovat zvýšenou pozornost.
Samotná váha motoru a rámu kola působí na kola zatížením.

Kola v původní montáži s duší (Tubetype):

Abychom se vyhnuli riziku defektu a zajistili komfortní jízdní vlastnosti, doporučujeme nafouknout kola tlakem od 1,4 do 1,8 bar.

Pokud máte raději pohodlnější jízdu a větší přilnavost, můžete hustit na nižší tlak. Pokud upřednostňujete větší výdrž baterie a účinnější odval kol při šlapání, můžete na tlaku trochu přidat.

Nikdy však nepřekračujte maximální a minimální hodnoty tlaku uvedené na bočnici pláště.

Příliš nízký tlak zvyšuje riziko propíchnutí duše a při najetí na překážku může způsobit poškození ráfku. Příliš vysoký tlak naopak může způsobit prasknutí duše či pláště nebo trvalou deformaci ráfku.

Správně nahuštěné pláště jsou při cyklistice naprosto zásadní. Proto tlak v pláštích pravidelně kontrolujte.

TLAK-NAFOUKNUTÍ-PLÁŠTĚ-HORSKÉ KOLO-ROCKRIDER-ST540

Na jaký tlak nafouknout pláště při tubeless (bezdušové) montáži

Bezdušová neboli TUBELESS montáž je dobrý způsob, jak naplno využít vlastností pláště. Při této montáži se hustí na nižší tlak (v řádu 0,5 bar) než při montáži s duší. Díky menšímu nafouknutí se "kostra" pláště dostane do kontaktu se zemí. V kolu totiž chybí duše, která by ji zastavila. Přechodem na tubeless bude vaše jízda pohodlnější, kolo bude lépe ovladatelné a pláště budou lépe sedět v terénu, zároveň snížíte riziko proražení duše.

Při tubeless montáži se snižuje tlak v pláštích, aby bylo možné naplno využít jejich vlastností, nesmí však být tak nízký, aby se ráfek při najetí na překážku dotýkal země.
Níže naleznete tabulku s doporučeným tlakem, na který je třeba plášť nahustit, kterou si můžete přizpůsobit svým potřebám.

Dávejte proto pozor, abyste při bezdušové montáži nepřesáhli tlak 3 bar, mohlo by pak dojít k deformaci hliníkových ráfků.
Správně nahuštěné pláště jsou při cyklistice naprosto zásadní. Proto tlak v pláštích pravidelně kontrolujte.

PRVNÍ POUŽITÍ
Jak seřídit vidlici?

Vidlice vyžaduje personalizované nastavení podle vašeho stylu jízdy, terénu a vašich preferencí, hlavně však podle vaší hmotnosti.

Jsou možná 3 nastavení vidlice: Předpětí, uvolnění pružení a komprese

Předpětí přímo působí na tuhost vidlice. Jelikož se jedná o vzduchové pružiny, je třeba pro nastavení tuhosti vidlice stlačit vzduch. Budete proto potřebovat vysokohustotní pumpu na odpružení. Nepoužívejte pumpu na huštění plášťů či kompresor, mohli byste poškodit vidlici. Ventil se nachází pod levým kluzákem.

Uvolnění pružení (neboli odskok) určuje, jakou rychlostí se vidlice po ztlumení nárazu vrátí do výchozí polohy. Nastavíte jej pomocí drobného kolečka pod vidlicí (viz fotografie). 

Komprese má vliv na rychlost zanoření vidlice do zdvihu. Nastavíte ji pomocí modrého kolečka na vidlici.

Více informací o seřízení odpružení naleznete pod odkazem, kde vám vysvětlíme vše, co je potřeba vědět! 

JAK SEŘÍDIT VIDLICI?
Jak zajet brzdy?

Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není na 100% úrovni. Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.

Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné. Abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.

Pokud na destičkách vidíte tenkou hladkou a lesklou vrstvičku, jsou bezpochyby vyhlazené. Jak to napravit, abyste je nemuseli hned vyhazovat? Lehce je zdrsněte pomocí jemnějšího brusného papíru (p120). Nezapomeňte si na tuto činnost vzít rukavice a respirátor nebo ochrannou masku. Poté destičky namontujte zpět a znovu je zajeďte podle návodu výše.

JAK ZAJET BRZDY?
Jak nastavit výšku řídítek? 

Řídítka jsou ve výchozím nastavení nastavena nejníže (nejnataženější pozice, tedy nejsportovnější).

Pro větší pohodlí, můžete řídítka dát výš. Tedy vzpřímenější poloha.

K nastavení výšky představce slouží podložky. Postup je zobrazen na videu.

JAK NASTAVIT VÝŠKU ŘÍDÍTEK?

Jak srovnat řídítka?

Správné zarovnání řídítek je důležité, aby vás nebolely paže a ramena a jelo se vám lépe. Podívejte se na tomto videu, jak řídítka zarovnat.

JAK SROVNAT ŘÍDÍTKA?

Jak natočit brzdové páčky?

Správné umístění brzdových páček je nezbytné pro bezpečnou a pohodlnou jízdu na kole. Podívejte se na tomto videu, jak brzdové páčky správně umístit.

JAK NATOČIT BRZDOVÉ PÁČKY?

Jak nastavit výšku sedla?

Díky změně vysunutí sedla může být váš posed ještě pohodlnější a vaše šlapání účinnější.

Postavte se vedle sedla. Uvolněte rychloupínák. Sedlo nastavte do výšky své pánve. Utáhněte a zajistěte rychloupínák pomocí páčky. Pro přesnější postup se můžete podívat na naše video.

Pozor, kolo je vybaveno teleskopickou sedlovkou, proto sedlovku příliš nevysunujte, či ji naopak příliš nezasouvejte. Hrozí přepětí či uvíznutí lanka.

JAK NASTAVIT VÝŠKU SEDLA?

Jak nastavit vysunutí sedla?

Díky změně vysunutí sedla může být váš posed ještě pohodlnější a vaše šlapání účinnější. Podívejte se na tomto videu, jak vysunutí sedla nastavit.

JAK NASTAVIT VYSUNUTÍ SEDLA?

Jak vyměnit pedály?

Podívejte se na tomto videu, jak vyměnit pedály. 

Pokud chcete na kolo namontovat nášlapné pedály, nejprve si natrénujte zacvakávání a vycvakávání tretry z pedálu, abyste se pak při jízdě vyhnuli pádům. 

JAK VYMĚNIT PEDÁLY?

HORSKÉ ELEKTROKOLO ROCKRIDER E-ST 900 ORANŽOVÉ

Ovládání displeje

Tlačítko On/Off slouží k zapnutí a vypnutí displeje. Pro přepínání mezi různými režimy asistence používejte šipku směřující nahoru ˄ či šipku směřující dolů ˅ na dálkovém ovládání. Režim 0 je režimem, při kterém je motor vypnutý, režim 4 je pak nejvýkonnějším režimem s elektrickou asistencí až 320 %.
To znamená, že výkon vzniklý šlápnutím do pedálu je 3,2krát větší.

Při každém režimu asistence, kromě režimu 0, je možné dlouhým stisknutím tlačítka ˄ přejít na režim Chůze, který usnadňuje vedení kola při chůzi.

Tlačítko pod dálkovým ovládáním je určeno pro režim Boost, jakmile jej zmáčknete, spustí se nejvýkonnější režim elektrické asistence, který vám umožní překonat dočasné obtíže.

Pomocí šipek nahoru ˄ a dolů ˅ v levé části displeje si můžete přepínat mezi různými údaji: překonaná vzdálenost, celková vzdálenost, doba jízdy, tempo, odhadovaná zbývající výdrž baterie, elektrický výkon a výkon uživatele.

Pro dobití baterie u smartphonu či GPS navigace je stačí připojit k displeji pomocí USB kabelu typu A.

Tlačítko pod displejem umožňuje přístup k nastavení.

Displej je možné připojit ke smartphonu pomocí technologie Bluetooth: výše naleznete veškeré údaje o možnostech připojení vašeho horského elektrokola.

Více informací naleznete v návodu elektrokola.

Máte dotazy ohledně baterie? 

Kolik času zabere nabíjení baterie?

S originální nabíječkou (4A) se baterie nabije na 50 % za 2,1 h a na 100 % za 4,9 h.

V nabídce na stránkách decathlon.cz naleznete také rychlonabíječku (6A), díky které baterii nabijete za 3,7 h! 

(Nabíječka brzy v prodeji.)

Mohu s prázdnou baterií pokračovat v jízdě?

Jedná se o kolo s elektrickou asistencí, bez ní lze bez problémů pokračovat v jízdě.
Při jízdě však pocítíte přebytečná kila, která způsobuje právě osazení elektrické asistence.

Mohu nechat zapojenu nabíječku baterie, přestože baterie je již plně nabitá?

Ano, nabíječka baterie byla vyvinuta tak, aby mohla být zapojena 24 hodin.
Ve chvíli, kdy je baterie nabita se nabíjení přeruší. V tu chvíli také zhasne LED kontrolka, zezelená a displej zhasne. 

Mám čekat s dobitím baterie až na chvíli, kdy bude úplně vybitá?

Ne, li-ionové baterie nemají paměťový efekt a proto se mohou nabíjet v jakémkoli okamžiku. Můžete je tedy dobíjet kdykoliv.
Pro zajištění dlouhé životnosti a dobré funkčnosti se doporučuje baterii nabíjet pravidelně.

Nabíjí se baterie šlapáním?

Ne, baterie nefunguje jako dynamo. Některé systémy dovolují opětovné nabíjení díky šlapání, ale efektivita je příliš nízká.

Co mám dělat, když je životnost baterie u konce?

V případě, že životnost baterie je u konce, přineste ji do prodejny DECATHLON. Baterii přebereme a provedeme ekologickou recyklaci.

Jak správně skladovat baterii?

Je nutné skladovat baterii na suchém, tmavém místě při teplotě mezi 10 a 25 °C.
Nenechávejte baterii vybitou na méně než 10 % kapacity pro eliminování kompletního vybití baterie, mohlo by dojít k jejímu poškození při dalším použití.
Před uskladněním ji nabijte ideálně na 60 % kapacity a alespoň jednou za půl roku ji dobíjejte, aby nedošlo k jejímu vážnému poškození nebo snížení její kapacity.

Kde mohu zakoupit náhradní baterii?

Novou baterii zakoupíte v servisu prodejny DECATHLON.
Zeptejte se v servisu ve vaší nejbližší prodejně, kde vám sdělí dostupnost a dodací lhůtu nového dílu.

Elektrokolo je také kompatibilní s přídavnou 360Wh baterií.

(Přídavná baterie brzy v prodeji.)

Kde mohu zakoupit náhradní baterii?
Jaká je životnost baterie?

Na baterii poskytujeme záruku 2 roky nebo 500 cyklů nabití (1 cyklus = 1 nabití na 100 % + 1 vybití na 100 % anebo 2 nabití na 50 % + 2 vybití na 50 %). Po uplynutí těchto 500 cyklů zaručujeme výdrž baterie stále na úrovni více než 80 % kapacity nové baterie. 

vybavení-horské kolo-st520-rockrider

Vybavení pro případ většího defektu

Abyste byli připraveni na píchnuté kolo, přetržený řetěz nebo jiný defekt, nezapomeňte se na vyjížďky na horském kole dobře vybavit. Připravili jsme pro vás výběr výrobků, které vám mohou při technických potížích přímo v terénu pomoci. 

Mám problém

> ELEKTRICKÝ

Baterie se nenabíjí

1. ZKONTROLUJTE ZAPOJENÍ BATERIE DO NABÍJEČKY A NABÍJEČKY DO ZÁSUVKY
Ověřte, že používáte originální nabíječku, která byla v balení s kolem.
Baterii napojte na nabíječku a tu zapojte do sítě.
LED kontrolka svítí červeně = baterie se nabíjí.
LED kontrolka svítí zeleně = baterie je nabitá.
LED kontrolka bliká červeně = s baterií nebo nabíječkou je nějaký problém.

2. ZKONTROLUJTE KONEKTORY
Konektory nabíječky i baterie musejí být čisté. Mezi nabíječku a baterii se nesmí dostat žádná nečistota.

3. MŮŽE SE STÁT, ŽE ZÁVADA JE POUZE NA KONTROLKÁCH NA BATERII
V tom případě se obraťte se na servis v prodejně DECATHLON.

Některé kontrolky na baterii blikají

PRVNÍ KONTROLKA BLIKÁ.
Baterie je vybitá a je nutné ji nabít. Připojte baterii k nabíječce.

TŘETÍ KONTROLKA BLIKÁ
Baterie je v bezpečnostním režimu, který zabraňuje přehřátí.


ČTVRTÁ KONTROLKA BLIKÁ
Baterie je v bezpečnostním režimu, z důvodu možného zkratu.

BLIKÁ POSLEDNÍ KONTROLKA
Baterie zaznamenala nějakou závadu. Tato závada může být dočasná nebo trvalá. Obraťte se na servis v prodejně DECATHLON, který provede kompletní diagnostiku baterie a kola.

výchozí
Displej zobrazuje chybový kód

Na displeji se může objevit chybový kód.

Seznam všech chybových kódů naleznete v návodu k elektrokolu. Ke každému kódu je zde uveden způsob odstranění problému.

Pokud problém stále přetrvává nebo jej nejste schopni sami vyřešit, obraťte se na servis ve vaší nejbližší prodejně DECATHLON.

Výdrž baterie je nízká nebo se výrazně snížila

1. Dbejte na dodržování zásad správného používání a skladování.
Výdrž baterie elektrokola závisí na mnoha faktorech:
> NALOŽENÍ KOLA: Pokud je kolo přetížené, má baterie nižší výdrž.
> PROJÍŽDĚNÉM TERÉNU: Při stoupání do kopců se výdrž snižuje.
> TLAKU V PLÁŠTÍCH: Nejlepší výdrž zajistí správně nahuštěné pláště.
> VENKOVNÍ TEPLOTĚ: V chladném počasí se výdrž výrazně snižuje (až o 50 %).
> REŽIMU ASISTENCE: Při nízkém stavu baterie se doporučuje použít úspornější režim asistence.
> DODRŽOVÁNÍ SPRÁVNÉHO POSTUPU U NABÍJENÍ A SKLADOVÁNÍ BATERIE.

2. Vlivem stárnutí baterie dochází ke snížení její kapacity.
Její výdrž tedy časem klesá. Pro kontrolu stavu baterie se obraťte na servis prodejny DECATHLON.

> MECHANICKÝ

Kolo se po prvních jízdách zdá nevycentrované

Během prvních jízd na novém kole je zcela běžné, že se některé díly povolují a usazují.

Jde například o „praskání“ paprsků kola při jízdě. To je způsobené zbytkovou energií z kroucení drátů při výrobě.

Kolo by však rozhodně nemělo být vychýlené ze své osy. Obraťte se na náš servis!

Centrování kola
Přehazovačka špatně řadí

Pozor: Před jakýmikoliv opravami či údržbou řazení vyjměte z kola baterii.

Pro zlepšení plynulosti řazení postupujte následovně:

1/ Zkontrolujte lanko a bowden:
1a. Špatně nasazené konce bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li konec bowdenu špatně nasazen, ručně jeho nasazení opravte.

1b. Pokud měnič nereaguje na změny prováděné otočnou rukojetí, lanko a bowden jsou pravděpodobně zablokovány. Pak je nezbytná výměna lanka i bowdenu.

Výměnu můžete provést sami podle tohoto videa, nebo se můžete s kolem dostavit do servisu v nejbližší prodejně Decathlon, kde výměnu provedou. Vaše kolo se od kola na videu v jedné věci liší: máte jediný bowden, který vede od otočné páčky přehazovačky k měniči pod spodní rámovou trubkou.

2/ Zkontrolujte, zda není zkřivena patka rámu:
Ohnutá či zkřivená patka způsobuje vychýlení měniče, který pak nemůže správně plnit svou funkci. Podívejte se na kolo zezadu a zkontrolujte zarovnání měniče.

Pokud je patka ohnutá či zkřivená, obraťte se na servis Decathlon, kde vám patku vyměníme.

Poznámka: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým proudem vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů a případnému vypláchnutí vazelíny z ložisek.

Chci baterii zamknout

Rozhodli jsme se na baterii neumisťovat zámek, aby byla snadno přístupná pomocí multiklíče (či inbusovým klíčem 5). 

Do baterie je také možné nainstalovat vložku na klíče pro další zabezpečení baterie. 

Uzamčení ST900

Údržba horského kola

Aby vám kolo a jeho komponenty vydržely co nejdéle a jezdilo se vám co nejlépe, je zásadní nezapomínat na údržbu kola. Kromě estetické stránky (čisté kolo je samozřejmě hezčí než kolo špinavé) může zanedbání údržby vést i k vážnějším problémům, které mohou způsobit nehodu: zadřená lanka, zrezivělé díly, unikání vzduchu, předčasné opotřebení…

Díky pravidelné údržbě se vám bude na kole dobře jezdit a jeho komponenty déle vydrží, takže snížíte i jeho ekologickou náročnost.

Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí.
Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.

Jak správně čistit elektrokolo?

Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.

Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou. Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má. Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.
Oplachování provádějte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí kola.
Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.

Při mytí elektrického kola je důležité ponechat baterii na kole. Baterie totiž brání proniknutí vody ke konektorům!
Nikdy nepoužívejte vysokotlaký čistič, voda by se mohla dostat do kuličkových ložisek a trvale poškodit elektrické součásti kola.

Jak horské elektrokolo správně skladovat?

Správné skladování horského kola je nezbytné pro jeho dlouhou životnost, a to zejména, pokud se jedná o elektrokolo.

Po každé vyjížďce tedy doporučujeme:
> Očistit kolo od bláta a písku, které by mohly způsobit korozi kola.
> Osušit a promazat převody (vyhněte se však brzdám) pro jejich ochranu před reznutím.
> Uložit kolo na suché a chladnější místo.

Pro uskladnění kola v zimním období přidáváme pár dalších doporučení:
> Přehoďte přehazovačku na nejmenší pastorek, aby došlo k uvolnění napětí lanek.
> Baterii nabijte ideálně na 60 %.
> Kolo můžete natřít tenkou vrstvou vazelinového oleje, zejména paprsky a náboje, ráfky, řídítka a představec. Použijte k tomu čistý hadřík, na nějž nakapete malé množství oleje, ten ochrání namazané díly před prachem.
> Pokud kolo skladujete zavěšené, pověste jej raději za rám, protože při pověšení za kolo působí na plášť přílišný tlak a mohou se něm pak objevit praskliny.

Pozor: Chladnější místo neznamená místo studené! Vyhýbejte se s kolem příliš vysokým i příliš nízkým teplotám. Nevystavujte kolo slunci a v zimě dávejte pozor na mráz.
Garáž je vhodným místem pro uskladnění kola pouze pokud je v ní sucho a v zimě v ní nemrzne, v opačném případě kolo radši uskladněte uvnitř domu.

JAKÉ JE DOPORUČENÉ SKLADOVÁNÍ KOLA E-ST900?
Prodloužení životnosti baterie

Pro maximální prodloužení životnosti baterie vám doporučujeme:

- Používat vždy nejúspornější možný režim (horské kolo přece jen není skútr!)
- Nabíjet baterii pomocí originální nabíječky a dbát na dobrý stav této nabíječky
- Skladovat horské kolo s baterií nabitou zhruba na 60 % (Nenechávat baterii nabíjet i přes dosažení 100 % a naopak neskladovat kolo s úplně vybitou baterií)
- Parkovat kolo ve stínu nebo v místech, kde je chládek.

Při převozu kola nezapomeňte baterii z kola vyjmout a uložit ji do auta samostatně.

PRODLOUŽENÍ ŽIVOTNOSTI BATERIE
Výměna brzdových destiček

Kotoučové brzdy vyžadují pravidelnou výměnu destiček. Může se stát, že dojde k většímu či menšímu opotřebení brzd, což zasáhne i brzdové destičky. 

Pokud si všimnete, že brzdy už nejsou schopné zabrzdit tak prudce jako dříve, účinnost brzdění je menší nebo brzdy začnou skřípat, může to být způsobené opotřebením brzdových destiček. Zkontrolujte vrstvu brzdné směsi zbývající na destičce. Pokud je menší než 1–2 mm, destičku je třeba vyměnit.

Destičky můžete vyměnit sami podle postupu uvedeného na tomto videu, nebo se stavte v servisu v nejbližší prodejně DECATHLON, kde výměnu destiček provedou. 

HORSKÉ elektrokolo E-ST900 ROCKRIDER
Údržba vidlice

Vidlice je jedním z nejnamáhanějších komponentů na horském kole. Je třeba pečlivě dbát na její údržbu, aby poskytovala pohodlí a bezpečí, zejména při jízdě v obtížném terénu. Proto doporučujeme provádět pravidelnou údržbu vidlice.

Pro maximální prodloužení její životnosti je třeba starat se o několik věcí:

> Po každé vyjížďce odstraňte nečistoty z kluzáků a prachovek. Tím snížíte riziko, že se nečistoty dostanou do ramen vidlice. Můžete je také nastříkat silikonovým mazivem, aby stírací kroužky nevysychaly. Přebytečné mazivo však otřete, aby se na něm nezachytával prach.

> Po 25 h až 50 h používání můžete demontovat ramena vidlice, vyčistit kluzáky a ramena a znovu je promazat. Tento úkon je složitější, protože vyžaduje demontáž celé vidlice. Doporučujeme se s ním proto obrátit na servis v jakékoli prodejně Decathlon, aby nedošlo k poškození vidlice vlivem neobratné manipulace.

Kontrola opotřebení řetězu

Opotřebený řetěz vede ke špatnému řazení rychlostí a předčasnému opotřebení kazety i převodníku.

Jeho opotřebení můžete zjistit pomocí měrky na řetěz. Nasaďte měrku výřezem mezi libovolné dva články napnutého řetězu a druhou stranu měrky položte na řetěz. Pokud zobák kalibru úplně zapadne mezi články řetězu, je to známka opotřebení řetězu, který musí být vyměněn, aby nedošlo k poškození kazety a převodníku.

Řetěz doporučujeme vyměnit již při opotřebení na 50 %. Pokud je úroveň opotřebení již 75 %, je třeba vyměnit nejen řetěz, ale i kazetu a převodník. Proto je lepší stav řetězu pravidelně kontrolovat, aby nedošlo k poškození celého převodového ústrojí.

Pokud své horské elektrokolo využíváte jako formu fyzické aktivity a pohybu, používejte při jízdě všechny pastorky na kazetě a nechte si vždy pomáhat jen tím nejúspornějším možným režimem elektrické asistence. Často se stává, že je třeba vyměnit celou kazetu, protože dojde k předčasnému opotřebení nejmenšího pastorku vlivem přílišného využívání nejsilnějšího režimu boost nebo přílišného využívání tohoto pastorku oproti ostatním.

Připomenutí: Horská elektrokola potřebují zesílený řetěz určený k montáži na elektrokola.

HORSKÉ elektrokolo E-ST900 ROCKRIDER

Kompatibilní příslušenství

HORSKÉ KOLO ROCKRIDER E-ST 900
Držák na láhev

Na horské elektrokolo můžete umístit dva držáky na láhev, jeden na diagonální trubku, druhý na horní rámovou trubku.

HORSKÉ elektrokolo E-ST900 ROCKRIDER
Nosič kol thule easyfold 

Vaše kolo je kompatibilní s nosičem kol THULE EASYFOLD, který nabízíme v našich prodejnách DECATHLON.

Tento nosič na tažné zařízení automobilu umožňuje převoz až dvou elektrokol.

Nosič na elektrokolo
Externí osvětlení

K dobití externího osvětlení jej můžete propojit s displejem. Pozor, některá osvětlení při nabíjení nesvítí.

Doporučujeme vám používat model Osvětlení FL940.

ROCKRIDER E+EXPL 700
Světlo připojené k motoru

Toto horské elektrokolo není vybavené osvětlením. Můžete však použít světlo 6V, pokud je označeno jako "kompatibilní s motorem BROSE T Aluminium", nebo s výkonem 6 W vpředu a 0,6 W vzadu.

Naši pracovníci doporučují značku Lezyne, která nabízí výrobky s vynikajícím poměrem ceny a kvality.

K dispozici zde (ověřte kompatibilitu):
https://www.alltricks.fr/C-136727-lezyne/N-802816-type~eclairage-arriere-vae/N-802816-type~eclairage-avant-vae

Upozornění: Ve většině případů dodávají výrobci svítidel světla/kabely bez montážních konektorů, takže je často nutné kabel zkrátit na správnou délku, poté odizolovat, spojit nebo namontovat pomocí svorkovnice a následně ochránit elektroizolační páskou nebo smršťovací bužírkou.

Manipulace představuje riziko. Pokud si nejste jisti, přenechte úkon našim pracovníkům DECATHLON.

ROCKRIDER E+EXPL 700: Návod k použití, oprava

Náhradní díly

Potřebujete vyměnit určité díly za nové? Náhradní díly k horskému kolu E-EXPL 700 najdete zde.

Návody a Prohlášení o shodě

HORSKÉ elektrokolo E-ST900 ROCKRIDER
návod obrázek

Potřebujete návod k údržbě mechanických částí kola E-EXPL 700?

NÁVODY a PROHLÁŠENÍ O SHODĚ

Potřebujete ke svému kolu E-EXPL 700 Prohlášení o shodě?

NÁVODY a PROHLÁŠENÍ O SHODĚ

Potřebujete návod horskému elektrokolu E-EXPL 700?

Návody a Prohlášení o shodě

Potřebujete návod k brzdám?

Návody a Prohlášení o shodě

Potřebujete návod k vidlici?

Návody a Prohlášení o shodě

Potřebujete návod k přehazovačce? 

HORSKÉ elektrokolo E-ST900 ROCKRIDER

Naše závazky

ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za běžných podmínek).

Na ostatní díly platí záruka 2 roky.

Váš názor je pro nás důležitý!

Váš názor nás velice zajímá, ať už je pozitivní, nebo negativní. Proč je váš názor důležitý:

  • HORSKÉ elektrokolo E-ST900 ROCKRIDER

    Můžete se vyjádřit
    kdykoli

    Můžete vyjádřit svůj názor ohledně kvality výrobku!

  • VÁŠ NÁZOR JE PRO NÁS DŮLEŽITÝ!

    Pomůžete ostatním sportovcům

    Váš názor bude užitečný pro ostatní sportovce při jejich nákupech!

  • VÁŠ NÁZOR JE PRO NÁS DŮLEŽITÝ!

    Přispějete ke zlepšování našich výrobků

    Vaše názory bereme v úvahu pro zlepšování našich stávajících i budoucích výrobků!