1 / VYBALENÍ
Kolo RCR PRO vám bude dodáno s demontovanými řídítky v dodací krabici. Zde jsou uvedeny kroky, které zajistí správné sestavení kola:
REF: 8751172, 8771104
2023
Vítejte na stránkách poprodejního servisu pro model RCR SHIMANO ULTEGRA DI2
, toto kolo je postaveno pro vítězství. Pokud jste čistokrevný závodník a jediné, co vás zajímá, je vítězství, pak je RCR přesně pro vás.
Na této stránce najdete všechny naše nejlepší tipy, jak používat, udržovat a servisovat vaše kolo: opravy, montáž, návody a náhradní díly.
Kolo RCR PRO vám bude dodáno s demontovanými řídítky v dodací krabici. Zde jsou uvedeny kroky, které zajistí správné sestavení kola:
MONTÁŽ ŘÍDÍTEK
Řídítka by měla být po vybalení nastavena na správný točivý moment. Viz níže uvedený návod k použití:
VÝŠKA SEDLA
Abyste nastavili výšku sedla, je třeba použít utahovací šroub před sedlovkou kola RCR. Pro zpřístupnění stačí zvednout víčko. Montážní klíč je dodáván v krabici s příslušenstvím.
DRŽÁK CYKLOPOČÍTAČE
Držák cyklopočítače přímo na RCR bude v balení. Má dvě rozhraní, jedno pro cyklopočítač a druhé pro světlo/akční kameru. Kompatibilita: Garmin, Wahoo, Bryton.
Abyste svému novému kolu plně porozuměli, zde je několik tipů pro první použití:
TLAK V PLÁŠTÍCH
Při první vyjížďce nahustěte na správný tlak pláště podle počasí a vaší hmotnosti.
Pláště můžete hustit na 3 až 5 bar max.
ZAJETÍ BRZDOVÝCH DESTIČEK
Zajetí brzdových destiček je nezbytné při prvním použití kola.
Pro optimální jízdní vlastnosti vám doporučujeme 20 až 30 zabrzdění bez úplné blokace kola od 25 km/h.Dbejte na to, abyste mezi brzděním nezastavovali, aby nedošlo k namrznutí"" a přilepení brzdových destiček ke kotoučům.
UTAHOVACÍ MOMENTY
Dodržujte utahovací momenty, zejména u představce a řídítek (návod k použití), jejichž nesprávné dotažení může způsobit pád.
Pro správné nastavení posedu si s sebou vezměte sadu imbusů.
Řídítka a představec DEDA jsou navrženy jako komplet. Nelze je montovat samostatně.
Chcete-li upravit polohu, můžete odstranit "distanční podložky "na spodní straně představce. Nelze je však umístit na horní část představce, takže je třeba odpovídajícím způsobem zkrátit krk vidlice.
Pokud vám kombinace DEDA nesedí i přes nastavení "distančních podložek" nebo pokud nemůžete zkrátit krk vidlice, doporučujeme vám obrátit se na servis Decathlon.
Sedlovka byla navržena speciálně pro RCR, a proto ji lze použít pouze na tomto kole.
Pro správnou montáž dodržujte utahovací moment 6 nm.
Pokud s ním máte jakékoli problémy, doporučujeme vám obrátit se na nejbližší servis Decathlon.
NASTAVENÍ ŘAZENÍ
Nastavení převodů elektrických přehazovaček se liší od mechanických přehazovaček. Chcete-li zjistit, jak postupovat, klikněte na následující odkaz:
Nabíjení baterií
Měnič a řadicí páka používají k řazení převodů baterii. Každá přehazovačka má baterii, kterou můžete dobíjet pomocí nabíjecí stanice dodávané s jízdním kolem.
APLIKACE
SHIMANO nabízí aplikaci, která vám umožní přístup k dalším informacím o sadě DI2.Budete moci nastavit měnič, zkontrolovat stav baterie a mnoho dalšího.
Údržba kola je nezbytná pro prodloužení jeho životnosti. A to začíná pravidelně čištěným kolem, rámem a přehazovačkou.
1. krok:
Použijte odmašťovač na přehazovačku. Položte hadřík na brzdové kotouče, abyste zabránili kontaktu odmašťovače s kotouči.
2. krok:
Umyjte převody kartáčem. Aplikujte čisticí přípravek vhodný na váš rám.
3. krok:
Vysušte kolo a namažte řetěz.
Abyste svému kolu mohli poskytnout kvalitní údržbu, budete potřebovat odpovídající nářadí.
Pláště jsou jediným bodem kontaktu se zemí, je tedy důležité minimalizovat riziko ztráty přilnavosti, proto je nezbytné umět správně vybrat pláště a také zvolit správný tlak.
Upozornění: kolo NCR má kola tubeless ready.
Naše doporučení k huštění silničních plášťů naleznete zde:
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě.
A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
Rádi bychom vás také upozornili, že tato sedlovka je určena pouze pro RCR.
Řetěz je klíčovým prvkem pohonu kola. Více znaků slouží k rozpoznání času k výměně:
- řetěz přeskakuje,
- řetěz má najeto více než 5000 km,
- změna převodu je náročná.
Více informací najdete v našem článku:
Více znaků můžou signalizovat potřebu výměny vašich brzdových destiček:
- Brzdy nemají takovou reaktivitu jako když bylo kolo nové a také chybí síla,
- Slyšíte nezvyklý zvuk při rychlém zabrzdění,
- Šířka směsi je menší než 0,5 mm.
Zde je postup k výměně vašich brzdových destiček:
I když jsou kotoučové brzdy navržené tak, aby se opotřebovávaly především brzdové destičky, které lze snadno vyměnit, vlivem namáhání časem dojde i k opotřebení brzdových kotoučů.
Jízda s velmi opotřebenými kotouči může být nebezpečná, protože mohou selhat při prudkém intenzivním brzdění.
Opotřebení max. šířky kotouče je zhruba 10 % původní šířky. Doporučujeme je vyměnit v případě takového opotřebení.
Pro dlouhou životnost rámu myslete na pravidelné promazání ložisek a abrazivních míst, které se nachází na vašem RCR. Zde jsou části, které si zaslouží pozornost :
- Středové složení,
- Krk vidlice,
- Ložiska kol,
- Sedlovka .
Lanka a hadičky jsou vedeny uvnitř řídítek, představce a rámu. Pokud je budete muset po opotřebení vyměnit, dodržujte stejný postup..
Můžete také odstranit nebo přidat distanční prvky"," abyste zvýšili nebo snížili řídítka. Nejprve povolte šroub na horní straně vidlice a poté šrouby na boku představce. Poté vyjměte řídítka s představcem a přidejte/odstraňte distanční podložky"".
Čističe, oleje...
Řetězy, kazety, pedály
Destičky, kotouče, lanka...
Pláště, duše, záplaty...
KARBONOVÝ RÁM VAN RYSEL RCR PRO:
1 barva: černá
XXS / XS / S / M / L / XL.
V této části uvedeme nejčastější problémy, se kterými se u RCR setkáváme. Chcete-li prodloužit životnost dílů a vyhnout se znečištění, doporučujeme následující:
ÚDRŽBA / MYTÍ
K prodloužení životnosti každého dílu vašeho kola je důležité jej pravidelně čistit.
Postup naleznete výše.
OPOTŘEBENÍ
Díly podléhající opotřebení vašeho kola mají dobu životnosti. Když to nebudete respektovat, tak urychlíte opotřebení jiných dílů nebo zapříčiníte rozbití:
- řetěz: 5000 km,
- kazeta: 10 000 km
- měrka opotřebení zubů vašich pastorků a kladek přehazovačky.
UTAHOVACÍ MOMENTY
Abyste příliš nezatěžovali různé součásti vašeho RCR, dodržujte různé utahovací momenty, které doporučujeme
. Pokud jsou utahovací momenty příliš vysoké, mohou způsobit zlomení a pád.
Rozbily se vám pedály?
Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický.
K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
V případě defektu postupujte podle našeho tutoriálu k výměně pláště s duší nebo tubeless:
Časem dochází k opotřebení omotávky na řídítkách a je třeba ji vyměnit, když je příliš opotřebovaná.
Chcete-li ji vyměnit, postupujte podle našeho návodu:
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Očistěte brzdový kotouč odmašťujícím přípravkem.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
Když jsou brzdové destičky opotřebované, tak je třeba je vyměnit. Můžete postupovat podle našeho tutoriálu.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
- Zkontrolujte, zda je kolo řádně vycentrované. Nejprve je uvolněte a poté zase utáhněte.
- Ověřte, že třmen brzdy je správně seřízený.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté.
- Ověřte napětí brzdových lanek.
Pokud přehazovačka již nereaguje na změny převodů, možná budete muset vyměnit lanka a bowdeny přehazovačky.
Chcete-li to provést, můžete postupovat podle našeho návodu:
Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:
- opotřebení kazety.
- napětí lanek přehazovačky.
Pokud problém vznikl jinde, je potřeba nastavit vaši přehazovačku.
Pokud vaše přehazovačka již nefunguje normálně a ramínko přehazovačky je ohnuté,
můžete je opravit pomocí následujícího tutoriálu.
Kazetu a její opotřebení je možné zkontrolovat podle zubů. Pokud řetěz skáče nebo má kazeta najeto více než 10 000 km, je čas ji vyměnit:
Postupujte podle našeho návodu:
Jsou převodníky opotřebené? Přejete si vyměnit převodníky?
Postupujte podle našeho návodu:
VAN RYSEL RCR PRO
SHIMANO ULTEGRA DI2
Nenašli jste zde řešení svého problému? Můžete kontaktovat pracovníky našeho servisu, kteří vám rádi pomohou.
Návod k použití
VAN RYSEL RCR PRO SHIMANO ULTEGRA DI2
PŘEHAZOVAČKA
SHIMANO ULTEGRA DI2
KOLA
SHIMANO ULTEGRA R8170
VAN RYSEL poskytuje na rám RCR PRO SHIMANO ULTEGRA DI2 záruku 5 let.
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.