2 / PRVNÍ POUŽITÍ
Abyste svému novému kolu plně porozuměli, zde je několik tipů pro první použití:
REF: 8735601, 8642642
2023
Vítejte na stránkách poprodejního servisu pro model NCR S KARBONOVÝM RÁMEM TIAGRA. Toto kolo uvádí řadu Race od Van Rysel.
Toto kolo je nabízeno ve dvou barvách a je pro každého, kdo chce zažít radost a všestrannost NCR kola s karbonovým rámem.
Na této stránce najdete všechny naše nejlepší tipy, jak používat, udržovat a servisovat vaše kolo NCR S KARBONOVÝM RÁMEM TIAGRA.
Abyste svému novému kolu plně porozuměli, zde je několik tipů pro první použití:
TLAK V PLÁŠTÍCH
Při první vyjížďce nahustěte na správný tlak pláště podle počasí a vaší hmotnosti. Zde je naše doporučení pro 28mm:
- Přední: 5,5 bar (80 PSI)
- Zadní: 6 bar (90 PSI)
ZAJETÍ BRZDOVÝCH DESTIČEK
Zajetí brzdových destiček je nezbytné při prvním použití kola. Ještě více je to důležité u elektrokol.
Pro optimální jízdní vlastnosti vám doporučujeme 20 až 30 zabrzdění bez úplné blokace kola od 25 km/h.
UTAHOVACÍ MOMENTY
Dodržujte utahovací momenty, zejména u představce a řídítek (návod k použití), jejichž nesprávné dotažení může způsobit pád.
Pro správné nastavení posedu si s sebou vezměte multitool a sadu inbusů.
1. krok:
Pomocí opravné sady sundejte plášť, abyste mohli vyjmout duši z ráfku vašeho kola NCR.
3. krok:
Když bude tmel správně umístěn, srovnejte plášť a dále jej nahustěte do doby, než plášť "zacvakne" do ráfku.
Otočte znovu kolem abyste se ujistili, že se tmel dostal všude.
Údržba kola je nezbytná pro prodloužení jeho životnosti. A to začíná pravidelně čištěným kolem, rámem a přehazovačkou.
1. krok:
Použijte odmašťovač na přehazovačku. Položte hadřík na brzdové kotouče, abyste zabránili kontaktu odmašťovače s kotouči.
2. krok:
Umyjte převody kartáčem. Aplikujte čisticí přípravek vhodný na váš rám.
3. krok:
Vysušte kolo a namažte řetěz.
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě.
A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
I když jsou kotoučové brzdy navržené tak, aby se opotřebovávaly především brzdové destičky, které lze snadno vyměnit, vlivem namáhání časem dojde i k opotřebení brzdových kotoučů.
Jízda s velmi opotřebenými kotouči může být nebezpečná, protože mohou selhat při prudkém intenzivním brzdění.
Opotřebení max. šířky kotouče je zhruba 10 % původní šířky. Doporučujeme je vyměnit v případě takového opotřebení.
Čističe, oleje...
Řetězy, kazety, pedály
Destičky, kotouče, lanka...
Pláště, duše, záplaty...
VAN RYSEL NCR S KARBONOVÝM RÁMEM:
2 barvy: MODRÁ A ŠEDÁ
XX / S / S / Mo / L / XL.
Hmotnost (velikost Mo): 1203 g.
V této části uvedeme nejčastější problémy, se kterými se u NCR setkáváme. Chcete-li prodloužit životnost dílů a vyhnout se znečištění, doporučujeme následující:
ÚDRŽBA / MYTÍ
K prodloužení životnosti každého dílu vašeho kola je důležité jej pravidelně čistit.
Postup naleznete výše.
OPOTŘEBENÍ
Díly podléhající opotřebení vašeho kola mají dobu životnosti. Když to nebudete respektovat, tak urychlíte opotřebení jiných dílů nebo zapříčiníte rozbití:
- řetěz: 5000 km,
- kazeta: 10 000 km
- měrka opotřebení zubů vašich pastorků a kladek přehazovačky.
UTAHOVACÍ MOMENTY
Abyste příliš nezatěžovali různé součásti vašeho NCR, dodržujte různé utahovací momenty, které doporučujeme
. Pokud jsou utahovací momenty příliš vysoké, mohou způsobit zlomení a pád.
Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné? Podívejte se na naše tipy.
Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický.
K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Očistěte brzdový kotouč odmašťujícím přípravkem.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
Když jsou brzdové destičky opotřebované, tak je třeba je vyměnit. Můžete postupovat podle našeho tutoriálu.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
- Zkontrolujte, zda je kolo řádně vycentrované. Nejprve je uvolněte a poté zase utáhněte.
- Ověřte, že třmen brzdy je správně seřízený.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté.
- Ověřte napětí brzdových lanek.
Pokud přehazovačka již nereaguje na změny převodů, možná budete muset vyměnit lanka a bowdeny přehazovačky.
Chcete-li to provést, můžete postupovat podle našeho návodu:
Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:
- opotřebení kazety.
- napětí lanek přehazovačky.
Pokud problém vznikl jinde, je potřeba nastavit vaši přehazovačku.
Pokud vaše přehazovačka již nefunguje normálně a ramínko přehazovačky je ohnuté,
můžete je opravit pomocí následujícího tutoriálu.
Kazetu a její opotřebení je možné zkontrolovat podle zubů. Pokud řetěz skáče nebo má kazeta najeto více než 10 000 km, je čas ji vyměnit:
Postupujte podle našeho návodu:
Jsou převodníky opotřebené? Přejete si vyměnit převodníky?
Postupujte podle našeho návodu:
Podívejte se na následující video, které popisuje, jak vyměnit přehazovačku:
VAN RYSEL NCR - MODRÉ
SHIMANO TIAGRA
VAN RYSEL NCR - ŠEDÉ
SHIMANO TIAGRA
Návod k použití
VAN RYSEL NCR S KARBONOVÝM RÁMEM TIAGRA
přesmykač
SHIMANO TIAGRA
Měnič
SHIMANO TIAGRA
VAN RYSEL poskytuje záruku na váš rám NCR CF po dobu 5 let. Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.