Ref: 8581111
2021
Vítejte na stránkách poprodejní podpory pro kolo EDR CF DB SHIMANO 105 černé.
Tento model s kotoučovými brzdami je prvním v dlouhé sérii silničních kol VAN RYSEL!
Naši inženýři jej navrhli tak, abyste si s ním užili jízdu v jakémkoli terénu!
Toto karbonové silniční kolo je určené na tréninky i na první závody.
Na této stránce naleznete rady a doporučení, jak se o svého závodníka starat.
Přišlo vám kolo v krabici a chystáte se na jeho montáž? Připravili jsme pro vás video s návodem, jak na to.
Pozor na montáž představce, šrouby spojující řídítka s představcem musejí být utažené do kříže a na moment 6 Nm.
Při prvním použití kola je velmi důležité zajet brzdové destičky.
Jak na to se dozvíte v tomto videu:
Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde
Pláště zajišťují jediný kontakt kola se zemí, proto je třeba dbát na jejich optimální přilnavost prostřednictvím jejich nahuštění na správný tlak.
Doporučený tlak pro každý plášť najdete na bočnici pláště.
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Špatně utažená sedlovka může při jízdě nečekaně zajet do sedlové trubky rámu.
Na druhou stranu pokud je utažená příliš, hrozí její prasknutí a tím poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
Nedá se říci, po jakém počtu ujetých kilometrů je třeba lanka vyměnit.
Záleží to jednak na stylu jízdy (cykloturistika, sportovní jízda, závodní jízda),
ale i na zacházení s převody, tzn. jak často při jízdě používáte přehazovačku.
První známky opotřebení jsou následující:
Zdá se vám, že přehazovačka špatně přehazuje?
I po tom, co jste ji seřídili?
Může to znamenat, že je třeba vyměnit řadicí lanka, aby se nepovolila uprostřed jízdy.
Stejně tak pokud si všimnete, že jsou lanka nebo bowdeny roztřepené, co nejdříve je vyměňte!
Brzdové destičky je třeba vyměnit ve chvíli, kdy přestanou reagovat tak, jak reagovaly na začátku, tzn. když se jejich drsný povrch částečně ohladí.
Pokud se při prudším brzdění začnou ozývat neobvyklé zvuky, může to být způsobené opotřebením destiček.
Opotřebení můžete zjistit i kontrolou brzdné směsi zbývající na destičce.
Pokud je slabší než 0,5 mm, je třeba destičky preventivně vyměnit, aby nedošlo ke snížení účinnosti brzdění.
I když jsou kotoučové brzdy navržené tak, aby se opotřebovávaly především brzdové destičky, které lze snadno vyměnit, vlivem namáhání časem dojde i k opotřebení brzdových kotoučů.
Jízda s velmi opotřebenými kotouči může být nebezpečná, protože mohou selhat při prudkém intenzivním brzdění.
Minimální tloušťka brzdového kotouče je uvedená přímo na kotouči, běžně je minimální tloušťka 1,6mm - 1,7mm.
Odpověď určitě naleznete ve FAQ
Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné? Podívejte se na tutoriál, který jsme pro vás připravili.
Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický.
K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Očistěte brzdový kotouč odmašťujícím přípravkem.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou opotřebené.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
-Zkontrolujte, zda je kolo řádně vycentrované. Nejprve je uvolněte a poté zase utáhněte.
- Ověřte, že třmen brzdy je správně seřízený.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté.
- Ověřte napětí brzdových lanek.
Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:
- opotřebení kazety.
- napětí lanek přehazovačky.
Poté seřiďte přehazovačku.
Jsou převodníky opotřebené? Chcete změnit počet zubů?
Výměna převodníku je jednoduchá.
Stačí pouze inbusovým klíčem odšroubovat šrouby, na kterých převodník drží.
Poté našroubujte nový převodník.
Toto kolo je kompatibilní s převodníky o minimální velikosti 36 zubů.
Velikosti: XS / S / M / L / XL
Barva: černá.
Rám: celokarbonový.
Vidlice: karbonová.
Kola: FULCRUM RACING 700 DB.
Osy kol:
přední - 12x100, zadní - 12x142.
Pláště: HUTCHINSON FUSION 5 PERF.
Velikost - 25 mm.
Řídítka: VR hliníková OVERSIZE
XS / S - 400 mm
M / L / XL - 420 mm.
Představec: VR hliníkový OVERSIZE
XS - 90 mm
S - 100 mm
M - 110 mm
L - 120 mm
XL - 130 mm.
Páčky: SHIMANO R 7020.
Sedlo: VR.
Sedlovka: VR hliníková 27,2.
XS - 250 mm
S / M / L - 350 mm
XL - 400 mm.
Přesmykač: SHIMANO R 7000.
Měnič: SHIMANO R 7000 GS.
Kazeta: SHIMANO R 7000.
Převodník a kliky: SHIMANO R 7000 (52-36).
XS / S - 170 mm.
M - 172 mm.
L / XL - 175 mm.
Řetěz: KMC 11 rychlostí.
Třmen přední brzdy: SHIMANO R 7070.
Třmen zadní brzdy: SHIMANO R 7070.
Přední kotouč: SHIMANO RT 70 na 160.
Zadní kotouč: SHIMANO RT 70 na 40.
Hmotnost: 8,2 kg.
VAN RYSEL poskytuje na karbonový rám tohoto kola 5letou záruku (při používání za běžných podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
V následující tabulce naleznete hlavní díly tvořící kolo, druhy opotřebení, které nespadají do záruky, a záruční doby tak, jak jsou stanoveny v rámci Evropské unie.