Seřízení brzd - Zmáčkněte brzdovou páku. Pokud se po zmáčknutí dotýká řidítek, bude třeba přiblížit destičky ke kotouči. Toho dosáhneme přitažením lanka stavitelným šroubem, který se nachází přímo na brzdovém třmenu.
Seřízení hlavového složení - Řidítka srovnejte do roviny. Představec musí směřovat přímo nad přední kolo. S citem dotáhněte horní šroub, který stahuje představec k vidlici. Tento šroub se nikdy neutahuje na doraz. Řidítky by nemohlo být volně otáčeno a mohlo by dojít k poškození ložisek. Dva šrouby z boku představce utáhněte nejlépe momentovým klíčem. Předepsaný moment je 5-6 Nm. Pokud takový klíč nemáte, dotahujte pevně, ale s citem, aby nedošlo ke stržení šroubu. Nakonec zkuste řidítky otočit na obě strany. Otočení musí jít hladce.
Seřízení měniče - Na měniči se nachází dva šroubky označené písmeny L a H. K jejich otočení potřebujete inbus vel. 2.
Nejprve přeřaďte na nejtěžší převod kazety a převodníku. Poté zkontrolujte, zda je ramínko měniče v jedné linii s nejmenším pastorem. Pokud ne, lehce přitáhněte šroub H (ramínko se přiblíží) nebo povolte (ramínko se oddálí). Zkuste zatočit pedály. Řetěz nesmí přeskakovat, být hlučný nebo dokonce padat. Šroubek s písmenem L lehce přitahujeme v momentě, kdy máme přeřazeno na nejlehčí převod a řetěz by měl tendenci přeskakovat do výpletu.
Druhým krokem je zkouška řazení. Postupně řaďte po jedné rychlosti nahoru. Pokud je měnič línější nebo dokonce nechce řadit, bude nutné přitáhnout lanko. To uděláte přitažením stavitelného šroubu, ,který se nachází na měniči (vede do něj bowden s lankem). Šroub dotahujte postupně. Obvykle stačí o půl otáčky a opět řazení vyzkoušejte. Pokud by byl problém s řazením dolů (řetězu se nechce), je lanko přetaženo a bude potřeba ho šroubem naopak povolit.
Seřízení přesmykače - viz. odkaz na video. Silniční kola mají oproti horským ještě tzv. mezipolohy. Ty slouží k maximálnímu využití převodů, aniž by docházelo v extrémních pozicích ke škrtání řetězu o přesmykač.
Pokud si nejste seřízením jistí, navštivte náš servis.