Ref: 8502389
2019
Vítejte na stránkách poprodejního servisu pro model Triban RC520.
Jde o univerzální kolo, které díky hliníkovému rámu a karbonové vidlici zaručuje pohodlnou jízdu. Má výkonné hydraulicko-mechanické kotoučové brzdy a kola umožňující bezdušovou montáž, která snižuje riziko defektu. Sada Shimano 105 zajišťuje rychlé a plynulé řazení rychlostí.
Aby pro vás montáž kola byla snazší, připravili jsme pro vás videonávod!
Dávejte pozor při montáži představce, nejprve je třeba zašroubovat oba horní šrouby a utáhnout je na doraz (6 Nm) a pak spodní (6 Nm). Dotažení všech šroubů opakujte 2x.
Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není na 100% úrovni. Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.
Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné – abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.
Pokud na destičkách vidíte tenkou hladkou a lesklou vrstvičku, jsou bezpochyby vyhlazené. Jak to napravit, abyste je nemuseli hned vyhazovat? Lehce je zdrsněte pomocí jemnějšího brusného papíru (p120). Nezapomeňte si na tuto činnost vzít rukavice a respirátor nebo ochrannou masku. Poté destičky namontujte zpět a znovu je zajeďte podle návodu výše.
Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě. A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
Abyste se vyhnuli riziku propíchnutí či proražení duše a vylepšili přilnavost plášťů a pohodlí jízdy, můžete předělat svá kola na bezdušový systém. Kola na vašem kole jsou Tubeless Ready, to znamená, že již mají v ráfku nepropustnou pásku. K bezdušové montáži pak potřebujete jen tubeless ventilky PRESTA, tubeless ready pláště a těsnicí roztok. Nezapomeňte si na tento úkon vzít rukavice a ochranné brýle pro případ, že by došlo k prasknutí pláště.
Pro předělání kola na tubeless postupujte podle tohoto návodu:
1. Odmontujte kolo
2. Sejměte plášť a původní duši
3. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť a pro snažší montáž do něj ještě jednou vložte duši a nafoukněte tak, aby patky pláště zapadly do ráfku
4. Po zapadnutí patek duši opět vyndejte - plášť odražte jen z jedné strany a do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte a zatlačte TUBELESS ventilek
5. Plášť částečně nandejte zpět do ráfku a nechte si otvor pro nalití tmelu, plášť nasaďte a tmel otáčením rozlijte v plášti
6. Silně nahustěte, aby plášť zapadnul do ráfku. Pozor, buďte při foukání obezřetní, pokud nebudete mít plášť správně nasazený, hrozí prudký únik kapaliny a vzduchu!
7. Otáčejte s kolem tak, aby došlo k co nejlepšímu rozlití tmelu
Pokud se vám postup zdá příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou.
Opotřebení brzdových destiček se pozná podle brzdového obložení, která na destičce zbývá. Pokud je tato vrstva tenčí než 0,5 mm, je třeba brzdové destičky vyměnit, aby nedošlo ke ztrátě účinnosti brzdění.
V průběhu času dochází k degradaci brzdové kapaliny a zanášení brzdového systému vzduchovými bublinkami. Proto se doporučuje alespoň jednou za 2 roky brzdy odvzdušnit. K odvzdušnění brzd budete potřebovat odvzdušňovací sadu hadičky a nádobky odpovídající vašim brzdám a brzdovou kapalinu nebo minerální olej, opět podle typu brzd.
Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné? Podívejte se na tutorial, který jsme pro vás připravili.
Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický.
K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
- ověřte, že je kolo vycentrované a rovně upnuté v rámu. Nejprve jej uvolněte a poté zase utáhněte.
- Ověřte, že třmen brzdy je správně seřízený.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté.
- Ověřte napětí brzdových lanek.
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Očistěte brzdový kotouč odmašťujícím přípravkem.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou opotřebené.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:
- opotřebení kazety.
- napětí lanek přehazovačky.
- stav patky rámu (zda není ohnutá).
Poté seřiďte přehazovačku.
Jsou převodníky opotřebené? Chcete změnit počet zubů? Výměna převodníku je jednoduchá. Stačí pouze inbusovým klíčem odšroubovat šrouby, na kterých převodník drží. Poté našroubujte nový převodník. Toto kolo je kompatibilní s převodníky o minimální velikosti 34 zubů.
TRIBAN poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
V následující tabulce naleznete hlavní díly tvořící kolo, druhy opotřebení, které nespadají do záruky, a záruční doby tak, jak jsou stanoveny v rámci Evropské unie.