TRIBAN RC500

REF: 8502354, 8518726

TRIBAN RC500

2020

Vítejte na stránkách poprodejního servisu pro model Triban RC500.

Toto kolo je určené na pravidelné použití, díky hliníkovému rámu a karbonové vidlici zaručuje pohodlnou jízdu. Má kola umožňující bezdušovou montáž, která výrazně snižuje riziko defektu. Mechanické kotoučové brzdy zajišťují spolehlivé brzdění, řazení rychlostí je rychlé a plynulé díky sadě Shimano Sora.

1 / Montáž kola

Aby pro vás montáž kola byla snazší, připravili jsme pro vás videonávod!

Dávejte pozor při montáži představce, nejprve je třeba zašroubovat oba horní šrouby a utáhnout je na doraz (6 Nm), pak utáhnout spodní (6Nm). Dotažení momentovým klíčem opakujte dvakrát.  

Při prvním použití kola je důležité zajet brzdové destičky. Jak na to, se dozvíte v tomto videu:

3 / Údržba

Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde

Nářadí k údržbě kola

Abyste svému kolu mohli poskytnout kvalitní údržbu, budete potřebovat odpovídající nářadí.

Jak správně čistit kolo?

1. krok: Odmaštění

2. krok: Čištění

3. krok: Promazání

Pro více informací klikněte na tento odkaz:

Jak ověřit stav kola před vyjížďkou?

V tomto článku se dozvíte, co vše je třeba na kole zkontrolovat, než vyrazíte na vyjížďku:

Na jaký tlak nahustit pláště silničního kola?

Pláště zajišťují jediný kontakt kola se zemí, proto je třeba dbát na jejich optimální přilnavost prostřednictvím jejich nahuštění na správný tlak. Minimální i maximální možný tlak najdete na boku pláště.

Jak správně utáhnout sedlovku?

Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě. A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola. 

Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.

Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.

Jak na bezdušovou montáž?

Předtím, než začnete s montáží, ujistěte se, že máte pláště kompatibilní s bezdušovou montáží (tubeless ready). 

1. Odmontujte kolo
2. Sejměte plášť a původní duši
3. Ověřte, že páska je v ráfku dobře přilepená a nejsou na ní žádné bublinky ani trhliny
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
6. Do ventilku nalijte 90 ml těsnicího roztoku
7. Silně nahustěte, aby plášť zapadnul do ráfku Pozor, nikdy pláště nehustěte na více než 3 bar, jinak hrozí deformace hliníkových ráfků.

Kdy je třeba vyměnit plášť?

Při jízdě s opotřebenými plášti hrozí:

ztráta přilnavosti,

větší riziko defektu.

V tomto článku se dozvíte, jak poznat opotřebení pláště:

Kdy je třeba vyměnit řetěz?

Řetěz je klíčovým prvkem pohonu kola. Je důležitý pro řazení rychlostí, protože spojuje převodník s kazetou. Přenáší energii a zajišťuje účinný pohyb vpřed, takže je zásadní dbát na to, aby byl v dobrém stavu. V tomto článku se dozvíte, jak rozpoznat opotřebení řetězu:

Kdy je třeba vyměnit brzdové destičky?

Opotřebení brzdových destiček se pozná na vrstvě brzdového obložení, která na destičce zbývá. Pokud je tato vrstva tenčí než 0,5 mm, je třeba brzdové destičky vyměnit, aby nedošlo ke ztrátě účinnosti brzdění.

4 / Opravy

Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde

Výměna pedálů

Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné?

Podívejte se na tutorial, který jsme pro vás připravili. Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický. K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.

Jak vyměnit duši nebo plášť?

Pokud potřebujete vyměnit píchnutou duši nebo opotřebený plášť, postupujte podle tohoto tutorialu:

Jak vyměnit omotávku na řídítkách?

Časem dochází k opotřebení omotávky na řídítkách a je třeba ji vyměnit.

Brzdový kotouč skřípe

Pokud brzdový kotouč skřípe:

- Zkontrolujte, zda je kolo rovně upnuté do rámu, či vidlice. Kolo mějte postavené na zemi a rychloupínáky povolte ověřte rovnost upnutí a opět utáhněte.

- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté. - Ověřte napětí brzdových lanek.

- Ověřte, že třmen brzdy je správně seřízený.

Kolo špatně brzdí

Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:

- Očistěte brzdový kotouč odmašťujícím přípravkem.

- Ověřte, že brzdové destičky nejsou opotřebené.

- Ověřte napětí brzdového lanka.

Jak vyměnit brzdové destičky?

Je důležité brzdové destičky vyměnit ještě předtím, než jsou příliš opotřebené – jednak vzhledem k bezpečnosti jízdy, a také vzhledem k riziku předčasného opotřebení brzdového kotouče.

Jak vyměnit brzdová lanka a bowdeny?

Potřebujete vyměnit brzdové lanko a/nebo bowden? Podívejte se na článek, který jsme pro vás připravili.

Řetěz přeskakuje na pastorcích

Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:

- opotřebení kazety.

- napětí lanek přehazovačky.

Poté seřiďte přehazovačku.

Patka rámu je ohnutá či zlomená.

Pokud je patka rámu ohnutá či zlomená, je třeba ji vyměnit.   

Jak vyměnit řetěz?

Zde naleznete návod, jak snadno a rychle vyměnit řetěz na svém kole.

Jak vyměnit kazetu?

Je kazeta na vašem kole již opotřebená? Chcete změnit počet pastorků na kazetě? Připravili jsme pro vás tutorial s návodem, jak kazetu vyměnit. Pozor, toto kolo je kompatibilní s kazetou o max. velikosti 11–34.

Jak vyměnit převodník?

Jsou převodníky opotřebené? Chcete změnit počet zubů? Výměna převodníku je jednoduchá.

Stačí pouze inbusovým klíčem odšroubovat šrouby, na kterých převodník drží. Poté našroubujte nový převodník. Toto kolo je kompatibilní s převodníky o minimální velikosti 34 zubů.

Jak vyměnit řadicí lanka a bowdeny?

Potřebujete vyměnit lanko a/nebo bowden přehazovačky? Podívejte se na tutorial, který jsme pro vás připravili.

6 / Služby servisu

Všechny úkony zde popsané můžete provést sami, ale můžete se obrátit i na servis v jakékoli prodejně Decathlon. Více informací o službách servisu naleznete zde:

7 / Návody

8 / Záruky

  • Náš závazek

    TRIBAN poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).

    Na ostatní díly platí záruka 2 roky.

    Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.

    V následující tabulce naleznete hlavní díly tvořící kolo, druhy opotřebení, které nespadají do záruky, a záruční doby tak, jak jsou stanoveny v rámci Evropské unie.