Ref: 8502354, 8518726
2020
Vítejte na stránkách poprodejního servisu pro model Triban RC500.
Toto kolo je určené na pravidelné použití, díky hliníkovému rámu a karbonové vidlici zaručuje pohodlnou jízdu. Má kola umožňující bezdušovou montáž, která výrazně snižuje riziko defektu. Mechanické kotoučové brzdy zajišťují spolehlivé brzdění, řazení rychlostí je rychlé a plynulé díky sadě Shimano Sora.
Aby pro vás montáž kola byla snazší, připravili jsme pro vás videonávod!
Dávejte pozor při montáži představce, nejprve je třeba zašroubovat oba horní šrouby a utáhnout je na doraz (6 Nm), pak utáhnout spodní (6Nm). Dotažení momentovým klíčem opakujte dvakrát.
Při prvním použití kola je důležité zajet brzdové destičky. Jak na to, se dozvíte v tomto videu:
Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde
Pláště zajišťují jediný kontakt kola se zemí, proto je třeba dbát na jejich optimální přilnavost prostřednictvím jejich nahuštění na správný tlak. Minimální i maximální možný tlak najdete na boku pláště.
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě. A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
Předtím, než začnete s montáží, ujistěte se, že máte pláště kompatibilní s bezdušovou montáží (tubeless ready).
1. Odmontujte kolo
2. Sejměte plášť a původní duši
3. Ověřte, že páska je v ráfku dobře přilepená a nejsou na ní žádné bublinky ani trhliny
4. Do otvoru v ráfku zevnitř zasuňte TUBELESS ventilek
5. Nasaďte na ráfek nový TUBELESS READY plášť
6. Do ventilku nalijte 90 ml těsnicího roztoku
7. Silně nahustěte, aby plášť zapadnul do ráfku Pozor, nikdy pláště nehustěte na více než 3 bar, jinak hrozí deformace hliníkových ráfků.
Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde
Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné?
Podívejte se na tutorial, který jsme pro vás připravili. Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický. K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
- Zkontrolujte, zda je kolo rovně upnuté do rámu, či vidlice. Kolo mějte postavené na zemi a rychloupínáky povolte ověřte rovnost upnutí a opět utáhněte.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté. - Ověřte napětí brzdových lanek.
- Ověřte, že třmen brzdy je správně seřízený.
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Očistěte brzdový kotouč odmašťujícím přípravkem.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou opotřebené.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:
- opotřebení kazety.
- napětí lanek přehazovačky.
Poté seřiďte přehazovačku.
Jsou převodníky opotřebené? Chcete změnit počet zubů? Výměna převodníku je jednoduchá.
Stačí pouze inbusovým klíčem odšroubovat šrouby, na kterých převodník drží. Poté našroubujte nový převodník. Toto kolo je kompatibilní s převodníky o minimální velikosti 34 zubů.
TRIBAN poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
V následující tabulce naleznete hlavní díly tvořící kolo, druhy opotřebení, které nespadají do záruky, a záruční doby tak, jak jsou stanoveny v rámci Evropské unie.