Ref: 8545836
2020
Vítejte na stránkách poprodejního servisu pro model Triban RC120 Disc.
Toto kolo je určené pro uživatele, kteří chtějí dělat v cyklistice rychlé pokroky. Je velmi univerzální a má 2×8 rychlostí, takže se s ním můžete vydat kamkoliv chcete! Má pohodlnou geometrii, hliníkový rám, karbonovou vidlici a kotoučové brzdy, abyste se mohli vydat na všechny typy cest.
Aby pro vás montáž kola byla snazší, připravili jsme pro vás videonávod!
Pozor na montáž představce: šrouby, které spojují představec s řídítky, se utahují do kříže na moment 6 Nm.
Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není na 100% úrovni. Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.
Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné – abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.
Pokud na destičkách vidíte tenkou hladkou a lesklou vrstvičku, jsou bezpochyby vyhlazené. Jak to napravit, abyste je nemuseli hned vyhazovat? Lehce je zdrsněte pomocí jemnějšího brusného papíru (p120). Nezapomeňte si na tuto činnost vzít rukavice a respirátor nebo ochrannou masku. Poté destičky namontujte zpět a znovu je zajeďte podle návodu výše.
Všechny informace ke správné údržbě kola naleznete zde
Pláště zajišťují jediný kontakt kola se zemí, proto je třeba dbát na jejich optimální přilnavost prostřednictvím jejich nahuštění na správný tlak. Doporučený tlak najdete na bočnici pláště.
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě. A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
Abyste se vyhnuli riziku propíchnutí či proražení duše a vylepšili přilnavost plášťů a pohodlí jízdy, můžete předělat svá kola na bezdušový systém. Kola na vašem kole jsou Tubeless Ready, to znamená, že již mají v ráfku nepropustnou pásku. K bezdušové montáži pak potřebujete jen tubeless ventilky PRESTA, těsnicí roztok a tubeless ready plášť. Nezapomeňte si na tento úkon vzít rukavice a ochranné brýle pro případ, že by došlo k prasknutí pláště.
Pro předělání kola na tubeless postupujte podle tohoto návodu:
1. Odmontujte kolo
2. Plášť odražte od patky ráfku jen z jedné strany a vyndejte duši
3. Do ráfku vložte tubeless ready presta ventilek
4. Nasaďte tubeless ready plášť a do ventilku nalijte zhruba 40 ml tmelu
6. Silně nahustěte, aby plášť zapadnul do ráfku. Pozor, buďte při foukání obezřetní, pokud nebudete mít plášť správně nasazený, hrozí prudký únik kapaliny a vzduchu!
7. Otáčejte s kolem tak, aby došlo k co nejlepšímu rozlití tmelu a utěsnění
Pokud se vám postup zdá příliš složitý, obraťte se na servis v nejbližší prodejně Decathlon, kde vám s tímto úkonem rádi pomohou.
Opotřebení brzdových destiček se pozná na vrstvě brzdicí směsi, která na destičce zbývá. Pokud je tato vrstva tenčí než 0,5 mm, je třeba brzdové destičky vyměnit, aby nedošlo ke ztrátě účinnosti brzdění.
Odpověď určitě naleznete ve FAQ
Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné? Podívejte se na tutorial, který jsme pro vás připravili.
Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický.
K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
- ověřte, že je kolo vycentrované. Nejprve jej uvolněte a poté zase utáhněte.
- Ověřte, že třmen brzdy je správně seřízený.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou sjeté.
- Ověřte napětí brzdových lanek.
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Očistěte brzdový kotouč odmašťujícím přípravkem.
- Ověřte, že brzdové destičky nejsou opotřebené.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
Pokud vám řetěz přeskakuje po pastorcích, musíte ověřit:
- opotřebení kazety.
- napětí lanek přehazovačky.
- stav patky rámu (zda není ohnutá).
Poté seřiďte přehazovačku.
Jsou převodníky opotřebené? Chcete změnit počet zubů? Výměna převodníku je jednoduchá. Stačí pouze inbusovým klíčem odšroubovat šrouby, na kterých převodník drží. Poté našroubujte nový převodník.
Toto kolo je kompatibilní s převodníky o minimální velikosti 34 zubů.
TRIBAN poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
V následující tabulce naleznete hlavní díly tvořící kolo, druhy opotřebení, které nespadají do záruky, a záruční doby tak, jak jsou stanoveny v rámci Evropské unie.