První použití
Při jízdě na gravel kole je dobré mít od začátku rychlé reflexy. Nabízíme vám proto rady ohledně nácviku gravel techniky i správného používání vašeho kola.
REF: 8575940
2020
Potřebujete poradit s montáží, údržbou nebo opravami na vašem kole?
Zde naleznete naše doporučení, tutorialy a videa, stejně jako návody k použití a náhradní díly ke kolu GRVL120.
Při jízdě na gravel kole je dobré mít od začátku rychlé reflexy. Nabízíme vám proto rady ohledně nácviku gravel techniky i správného používání vašeho kola.
Při prvním použití kola je důležité zajet brzdové destičky. Jak na to, se dozvíte v tomto videu:
Po smontování vašeho gravel kola je možné, že budete muset seřídit brzdy. Zde je video, které vysvětluje, jak na to.
Na kole si musíte najít správnou pozici, abyste necítili bolest. Nabízíme vám průvodce nastavením posedu. Průvodce je obecný, a tak musíte stále vnímat svůj pocit na kole a podle něj si posed přizpůsobit.
Na gravel kole je tlak v pláštích zásadní, protože na kole projíždíte několika druhy terénu. Tlak je nutné přizpůsobit celkové hmotnosti, typu terénu a plášťům. Na vašem modelu kola doporučujeme: viz seznam tipů, který je uveden níže.
Uvedené hodnoty jsou orientační, neváhejte tlak testovat a přizpůsobit ho svým pocitům.
Minimální a maximální hodnoty naleznete na bočnici pláště.
Pokud vás toto téma zajímá, zde je kompletní seznam tipů!
Než začnete s montáží pláště, ujistěte se, že máte pláště kompatibilní s Tubeless ready.
Postupujte podle našeho návodu k montáži bezdušového pláště.
Pro optimální seřízení sedla je třeba správně utáhnout sedlovku. Nedostatečně utažená sedlovka může způsobit sjíždění sedla dolů při jízdě. A naopak, pokud je sedlovka utažená příliš, hrozí její poškození a tím i poškození celého kola.
Nejlepší je utahovat sedlovku pomocí momentového klíče. Doporučené utažení je 6 až 7 Nm.
Pozor – nepřekračujte maximální výšku vytažení uvedenou na sedlovce.
Chcete-li skladovat svoje gravel kolo po střední až dlouhou dobu, postupujte takto:
- Kolo skladujte na suchém a bezpečném místě.
- Před uskladněním kolo umyjte od bláta a písku, které by mohly způsobit korozi dílů kola.
- Namažte řetěz. Nastříkejte „ALL IN ONE“ na kolo, abyste jej ochránili před korozí.
- Dejte přehazovačku do polohy na nejmenším pastorku.
- Pokud je vaše kolo Tubeless ready, nezapomeňte před dalším použitím zkontrolovat tmel. Když kolo po dlouhou dobu stojí a kola se neotáčí, může dojít k zatvrdnutí kapaliny a tím k její neúčinnosti.
Aby vám kolo a jeho komponenty vydržely co nejdéle a jezdilo se vám co nejlépe, je zásadní nezapomínat na údržbu kola. Kromě estetické stránky (čisté kolo je samozřejmě hezčí než kolo špinavé) může zanedbání údržby vést i k vážnějším problémům, které mohou způsobit nehodu: zadřená lanka, zrezlé díly, unikání vzduchu, předčasné opotřebení...
Tím, že díky údržbě prodloužíte životnost svého kola a jednotlivých dílů, se také chováte ekologicky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí.
Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
S vaším gravel kolem budete jezdit po silnici, ale i v blátě. V určitém okamžiku bude nutné během údržby vašeho gravel kola vyměnit určité komponenty.
Opotřebení brzdových destiček se pozná na vrstvě brzdového obložení, která na destičce zbývá. Pokud je tato vrstva tenčí než 0,5 mm, je třeba brzdové destičky vyměnit, aby nedošlo ke ztrátě účinnosti brzdění. Viz video návod: jak vyměnit brzdové destičky.
Po každé výměně destiček doporučujeme destičky rychle zajet, aby nedošlo k jejich "vyhlazení" (které má za následek méně účinné brzdění).
Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.
Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.
Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.
Pozor: některé řetězy mají jeden směr, proto si předem dobře prostudujte návod.
Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Řetěz by měl být napnutý, natáhněte jej kolem horní kladky měniče.
Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.
Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.
Základní potřeby na údržbu a opravy kola
Výrobky
na údržbu kola
Nářadí
na kolo
Servisní
stojan
Multifunkční
nářadí
Máte mechanický problém nebo máte s kolem jiné potíže? Připravili jsme pro vás několik návodů, které reagují na hlavní problémy, které se často objevují.
Rozbily se vám pedály? Chcete pedály vyměnit za nášlapné? Podívejte se na naše tipy.
Pozor, nezapomeňte, že levý pedál má obrácený závit, to znamená, že se šroubuje proti směru hodinových ručiček. Pravý pedál má závit klasický.
K demontáži pedálů použijte co nejvhodnější nástroj, protože k jejich odšroubování je potřeba vyvinout značnou sílu.
Pokud brzdový kotouč skřípe:
- Zkontrolujte, zda je kolo řádně vycentrované. Nejprve je uvolněte a poté zase utáhněte.
- Zkontrolujte seřízení brzdového třmenu a napětí brzdových lanek.
- Ověřte, že kotouč je umístěný rovně.
- Očistěte brzdový systém vodou. V případě potřeby omyjte kotouče mýdlovou vodou.
Hluk může být způsobený i tím, že nové destičky nebyly zajeté podle doporučeného postupu. Pokud je tomu tak, zajeďte destičky podle doporučeného postupu.
Pokud jste dlouho silně brzdili (například při dlouhém sjezdu), mohlo dojít k vyhlazení destiček a/nebo k přehřátí kotouče. V takovém případě je třeba vyměnit destičky a kotouče.
Pokud si všimnete, že kolo nebrzdí tak dobře jako dříve, máte několik možností:
- Dobře očistěte kolo, kotouče a brzdy mýdlovou vodou.
- Ověřte opotřebení brzdových destiček.
- Ověřte napětí brzdového lanka.
- Zkontrolujte, že je brzdový třmen dobře vycentrovaný.
Špatné řazení rychlostí (přehazování řetězu na pastorcích) může mít více příčin.
1- Zkontrolujte koncovky bowdenů. Špatně nasazené koncovky bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li koncovka bowdenu špatně nasazena, ručně její nasazení opravte.
2- Je možné, že lanko a bowden jsou zablokované. Pokud měnič nepřehazuje na nejmenší pastorky nebo se po přehození rychlosti páčkou vůbec nehýbe, jde zcela jistě o zablokování lanka a bowdenů. V takovém případě je třeba lanko i bowdeny vyměnit.
3- Dovezte své kolo do servisu DECATHLON a nechte si seřídit zadní převody. Nezapomeňte: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů a případnému vypláchnutí vazelíny z ložisek.
Cyklistika není bez nebezpečí. Může se stát, že větev poškodí vaši přehazovačku. Výhodou GRVL 120 je, že máte k dispozici všechny náhradní díly.
Brzdové destičky
Řetěz
Pláště
Kazeta:
Nabízíme příslušenství kompatibilní s vaším GRVL 120.
Brašna
bikepacking
Držák na telefon
Blatníky
Láhev
Nechte si opravit kolo v našem obchodě! Naši kvalifikovaní technici se vašeho kola rádi ujmou.
Musíte se jako cyklista vybavit, abyste si jízdu naplno užili. Pohodlí a bezpečí bude zaručeno díky naší nabídce oblečení a doplňků navržených speciálně na vaši jízdu.
Dres
Helma
Kraťasy
Brýle
Značka Riverside se snaží snížit emise CO2 při výrobě kol na minimum.
Každý komponent je navržený tak, aby měl co nejnižší uhlíkovou stopu.
Na rám, představec a řídítka poskytujeme doživotní záruku. Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.