Ref: 8576493
2021
Trekové kolo pro děti od 6 do 9 let (vysoké 120–135 cm) na první výlety po dobře sjízdných cestách. Podívejte se na naše návody, jak kolo smontovat, udržovat a opravit.
Pokud k vám dorazilo kolo z e-shopu, zbývá jen je sestavit! Postupujte podle našeho návodu. Připravili jsme pro vás řadu doporučení ohledně údržby a používání tohoto dětského kola.
Zakoupili jste toto kolo na e-shopu?
Vzhledem k současné situaci se naše týmy snaží, aby k zákazníkům dorazila objednaná kola co nejrychleji. Proto naše kola expedujeme v částečně rozloženém stavu. Připravili jsme pro vás video s kompletním návodem, jak toto dětské kolo smontovat doma. Můžete začít!
Jak smontovat dětské kolo RIVERSIDE 500 20"
Každá brzda má kolečko (stavitelný šroub) na seřízení, které se nachází na brzdové páčce. Slouží k nastavení napětí brzdového lanka. Otáčením kolečka tedy nastavte vyhovující napětí lanka (čím více je kolečko utažené, tím více je lanko napnuté).
V-Brake brzda se skládá ze dvou čelistí (jedné vlevo, druhé vpravo). Čelisti jsou uprostřed, v úrovni pružné gumičky, spojené lankem.
Když potřebujete odmontovat kolo, musíte vodicí trubičku vyháknout od čelisti. Demontáž kola pak půjde snadno.
K utažení představce trekového kola slouží dva šrouby. Dotahujeme je pevně inbusem velikosti 5.
Horní šroub nad představcem slouží k vymezení vůle mezi vidlicí a hlavovým složením. Nikdy ho neutahujeme úplně. Nešlo by dobře otáček řidítky.
Správné dotažení je takové, kdy jde řidítky snadno otáčet na obě strany a zároveň není v řidítkách cítit vůle.
Je důležité nastavit výšku sedlovky a řídítek podle výšky dítěte. Značka minimálního zasunutí sedlovky a řídítek do rámu by z bezpečnostních důvodů neměla být nikdy viditelná (sedlovka i řídítka musí být vždy zasunuté tak, aby značka nebyla zvenku vidět).
Správnou výšku sedla zjistíte tak, že dítě posadíte na sedlo, kliky otočíte do vertikální pozice a na spodní pedál umístíte patu dítěte: pokud má dítě v této pozici nohu nataženou, je výška sedla nastavená správně. Ověřte také, že dítě se při sezení na sedle dokáže dotknout špičkami chodidel země.
Účinnost brzd ověříte tak, že kolo uchopíte za řídítka, rozjedete je po zemi a potom stisknete levou brzdovou páčku (zadní brzda) nebo pravou brzdovou páčku (přední brzda). Po stisknutí brzdové páčky by se mělo kolo s odpovídající brzdou přestat točit. Brzdové špalíky by při jízdě neměly třít o brzdnou plochu ráfku.
Pokud zjistíte, že brzdění není účinné (kolo se otáčí dál), nebo že se špalíky dotýkají ráfku i při jízdě, postupujte takto: Na každé brzdové páčce se nachází kolečko (stavitelný šroub). Pokud tímto kolečkem točíte ve směru hodinových ručiček, dojde k většímu utažení brzdového lanka (= silnější brzdění). Pokud kolečkem otáčíte proti směru hodinových ručiček, dojde k povolení brzdového lanka (= méně silné brzdění a oddálení špalíků od ráfku).
Je důležité správné seřízení brzd pravidelně kontrolovat.
Doporučený tlak, na jaký je vhodné pláště nahustit, je vždy uvedený na bočnici pláště. Doporučujeme tedy při huštění plášťů dodržovat tyto hodnoty. Doporučený tlak se může lišit podle typu pláště.
Abyste ověřili, zda jsou pláště správně nahuštěné, posaďte dítě na kolo a sledujte, co se s plášti stane. Pokud pod vahou dítěte lehce klesnou, jsou nahuštěné správně.
Nezapomeňte, že: v České republice platí povinnost nosit helmu pro děti do 18 let.
Helmu ale doporučujeme nosit v každém věku.
V Decathlonu máme v nabídce helmy speciálně určené pro děti. Helmy byly testovány a homologovány DHP (Decathlon Head Protection). To je tým, který se věnuje návrhu helem DECATHLON, sídlící v BTWIN VILLAGE v Lille.
V nabídce najdete různé modely a několik velikostí: vaše dítě si určitě vybere!
Nožičku stojánku přiložíme na vyznačené místo ze spodu rámu. Na šroub nasadíme podložku a šroub prostrčíme otvorem rámu. Pomocí inbusu velikosti 5 šroub napevno dotáhneme k nožičce. Výšku stojánku nastavíme zmáčknutím červeného tlačítka na nožičce a vhodným vysunutím.
Můžete použít přípravek typu "All in One," který uvolňuje zadřené části, čistí, promazává a chrání komponenty před vnějšími vlivy (seženete jej v prodejnách i e-shopu Decathlon). Je to velmi praktický přípravek „vše v jednom“. Avšak doporučujeme raději použít separátní přípravky - odmašťovač a olej.
Celý postup začíná řádným vyčistěním a odmaštěním řetězu.
Na mazání řetězů jízdních kol používejte k tomu určené oleje. Oleje jsou ve variantě ve spreji nebo v olejničce. Při použití spreje otáčejte klikami a sprej nastříkejte pouze na řetěz. Používáte-li olej v olejničce, nejprve si najděte na řetězu rychlospojku (jediný článek, který vypadá jinak a slouží k rozpojení řetězu). Od této rychlospojky aplikujte jednu kapku na každý nýt řetězu.
Oleji nechte několik minut čas, aby se dostal do mezer v řetězu. Přebytek maziva hadříkem setřete.
Naše doporučení: dbejte na to, aby přípravek nepřišel do kontaktu s brzdovými špalíky, destičkami ani brzdnou plochou na ráfcích. Po mazání řetězu ráfek otřete odmašťovačem.
Dlouhodobá ochrana kola: pravidelné používání přípravku snižuje hlučnost řetězu a riziko rezivění jednotlivých dílů.
Pokud se vám kolo zdá po nějaké době používání špinavé (od bláta, deště, prachu...), je třeba je očistit.
Pokud na kole leží prach, jednoduše jej setřete suchým hadříkem. Pokud je kolo zašpiněné od bláta nebo jiných odolných nečistot, vezměte si na mytí kbelík s teplou vodou, houbu (nebo namočený hadřík) a mýdlo nebo šampon na kolo. Tak můžete omýt špinavé části kola (rám, vidlici, řídítka, kola).
VĚDĚLI JSTE, ŽE...? Silně nedoporučujeme mýt kolo vysokotlakým čističem: voda může poškodit určité části kola (hlavové složení, středové složení) a jeho používání pak může být pro dítě nebezpečné.
Po umytí kolo otřete suchým hadrem, aby jeho části nerezly.
Pohyblivé části kola (např. řetěz) nezapomeňte promazat.
Připravili jsme si pro Vás názorné video - Jak na výměnu.
Je velmi důležité před každou vyjížďkou ověřit, v jakém stavu jsou pláště kola.
Pokud je plášť vyfouklý, ověřte, že není v duši díra: Nahustěte jej na maximum.
Pokud se rychle opět vyfoukne, je třeba odmontovat kolo, sejmout plášť a vyměnit nebo opravit píchlou duši.
Pokud se vyfoukne pomalu, zkontrolujte povrch pláště, zda v něm není zaražený střep, trn nebo jiný ostrý předmět. Poté odmontujte kolo, sejměte plášť a vyměňte nebo opravte píchlou duši. Nezapomeňte z pláště vyndat ostrý předmět, který defekt způsobil.
Pokud se plášť po nafouknutí nevyfoukne, zkontrolujte tlak v plášti (viz níže).
VĚDĚLI JSTE, ŽE...? Životnost pryžového materiálu je ovlivněna také podmínkami použití a skladování. Pokud si na povrchu pláště všimnete prasklinek, měli byste jej vyměnit za nový.
Kolo doporučujeme skladovat na suchém místě. Je důležité, aby nestálo ve vlhkém prostředí.
Životnost kola záleží na jeho používání, údržbě i skladování.
Pokud je kolo skladováno a používáno ve vlhkém prostředí, tím spíše bude podléhat korozi a životnost jeho dílů se zkrátí.
Proto je důležité uložit kolo k uskladnění čisté a suché a na místo, kde nebude vystavené vlhkosti.
POZOR! Kola s odpruženou vidlicí nedoporučujeme skladovat zavěšená za přední kolo. Zavěste je raději za zadní kolo, zachováte tak delší životnost jeho vidlice.
Pokud dojde k defektu, ihned zastavte na bezpečném místě, aby nedošlo k poškození ráfku.
Kolo otočte koly vzhůru a postavte je na sedlo a řídítka.
Abyste mohli kolo vyndat, musíte povolit brzdy (ráfkové). Brzdy povolíte tak, že sevřete čelisti v jejich horní části k sobě a odepnete vodítko lanka.
Přední kolo stačí uvolnit a vyjmout z vidlice, poté je možné vyměnit duši (postupujte podle návodu na videu).
Při demontáži zadního kola je třeba měnič uvést do polohy na nejmenším pastorku. Poté kolo odšroubujte a vyměňte duši (podle návodu na videu).
Jako poslední záchranu můžete vždy využít sprej na opravu defektu, který opraví píchlou duši bez nutnosti použít nářadí (neporadí si však s roztrženou duší).
Pokud dojde k defektu, ihned zastavte na bezpečném místě, aby nedošlo k poškození ráfku.
Kolo otočte koly vzhůru a postavte je na sedlo a řídítka.
Abyste mohli kolo vyndat, musíte povolit brzdy (ráfkové). Brzdy povolíte tak, že sevřete čelisti v jejich horní části k sobě a odepnete vodítko lanka.
Přední kolo stačí uvolnit a vyjmout z vidlice, poté je možné vyměnit duši (postupujte podle návodu na videu).
Při demontáži zadního kola je třeba měnič uvést do polohy na nejmenším pastorku. Poté kolo odšroubujte a vyměňte duši (podle návodu na videu).
Jako poslední záchranu můžete vždy využít sprej na opravu defektu, který opraví píchlou duši bez nutnosti použít nářadí (neporadí si však s roztrženou duší).
BTWIN poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.