Nářadí pro případ defektu
Na horském kole musíte mít s sebou správné vybavení, abyste se mohli postarat o defekt, přetržený řetěz nebo jakýkoli jiný typ neúspěchu. Zde je výběr produktů, které vás mohou dostat z potíží.
REF: 8583819
2020
Toto 27,5 "kolo je navrženo pro horskou cyklistiku po celý rok, při jízdách trvajících 2 až 3 hodiny. Jeďte rychleji bez obětování kontroly nad kolem. Na kotoučové mechanické brzdy ST 520 V2 se můžete spolehnout při cestách z kopce a na klikatých stezkách.
Doporučený průměrný tlak je 1,8 bar. Chcete-li trochu větší přilnavost a pohodlí, A / NEBO pokud vážíte méně než 70 kg, můžete snížit tlak o 10%, nicméně to zvýší riziko defektu na hrubém, členitém povrchu. Nikdy ale neklesejte pod 1,6 baru (minimální doporučený tlak). Nezapomeňte pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách.
Vaše řídítka jsou ve výchozím nastavení nastavena nejníže (nejnataženější pozice, tedy nejsportovnější).
Pro větší pohodlí, můžete řídítka dát výš. Tedy vzpříměnější poloha.
Vše, co musíte udělat, je přehodit podložky nad představcem kola podle kroků popsaných v tomto videu.
Správné vyrovnání řídítek zabrání bolesti paží a ramen. Zlepší tak váš zážitek z jízdy na kole.
Představec řídítek je vždy v ose s předním kolem.
Podívejte se na toto video a zjistěte, jak nastavit řídítka.
Správná výška sedla zvýší vaše pohodlí a výkon na kole.
Postavte se vedle svého sedla. Povolením rychloupínáku ji odjistíte. Vytáhněte sedlo nahoru nebo jej zatlačte dolů, aby bylo v úrovni pánve. Utáhněte rychloupínák, pro zajištění sedlovky.
Abyste se ujistili, že jste výšku nastavili správně, podívejte se na video.
Nastavení sklonu sedla zlepší vaše pohodlí a výkon na kole. Podívejte se na toto video, kde se dozvíte, jak upravit sklon sedla.
Vidlice BTWIN U-Fit byla navržena tak, aby se dala co nejsnadněji nastavit. Vyznačuje se skutečnou inovací: otáčejte knoflíkem, dokud se vaše váha neobjeví v okýnku na vrcholu vidlice. Při otáčení číselníku bude pružina stlačena nebo uvolněna, aby se přizpůsobila vaší hmotnosti.
Když vaše kolo opustí obchod s novými brzdovými destičkami a kotouči, jejich brzdná síla je slabá. Ostré dlouhé brzdění (například při klesání) s brzdami, které nebyly nikdy předtím použity, může způsobit přehřátí destiček a jejich „zasklení“.
Aby Vaše brzdy byli silné a tiché, doporučujeme vám je "zajet". Na každou brzdu to vyžaduje přibližně 10 jemných brzdných akcí. Při každém brzdění zabrzděte jedinou brzdou, aby se kolo zpomalilo z přibližně 25 km / h na 5 km / h, aniž by došlo k úplnému zablokování kola. Opakujte s druhou brzdou.
Pokud na povrchu obložení brzdových destiček vidíte tenkou, lesklou vrstvu, pravděpodobně to znamená, že jsou "zasklené" - nesprávně zajeté. Abyste je nemuseli vyhazovat, můžete je lehce obrousit jemným brusným papírem (P120). Na rovný povrch položte brusný papír a stranou s brzdovým obložením lehce přejíždějte destičkou po jeho povrchu. Při broušení brzdových destiček nezapomeňte nosit rukavice a masku. Pak jednoduše znovu namontujte brzdové destičky a znovu je zajeďte postupem popsaným výše.
Správný sklon brzdových páček je důležitý pro bezpečnost a pohodlí vašeho kola.
Páčky rovnáme s osou naší natažené paže. Společně s brzdovou páčkou můžeme srovnat i sklon páček řazení, aby řazení bylo pohodlné a přesné.
Podívejte se na toto video a zjistěte, jak páčky nastavit.
V tomto videu se dozvíte, jak vyměnit pedály.
Pokud volíte nášlapné pedály, procvičte si nacvakávání a vycvaknutí obuvi, abyste se připravili na možné nouzové vyšlápnutí z pedálu.
Pokud má pedál nastavení tuhosti vycvaknutí, pro pár prvních použití povolte regulační šroub, abyste se vyhnuli pádu.
Na horském kole musíte mít s sebou správné vybavení, abyste se mohli postarat o defekt, přetržený řetěz nebo jakýkoli jiný typ neúspěchu. Zde je výběr produktů, které vás mohou dostat z potíží.
Když poprvé vyjíždíte na kole, mnoho dílů se může pohnout či zajet a tak může být třeba dotažení.
Jednou z takových částí jsou paprsky, které někdy můžou skřípat či praskat. To je způsobeno zbytkovým zkroucením z montáže.
Vaše kola by neměla být vůbec vyosena. Pokud ano, informujte svůj servis, až vezmete kolo na bezplatnou garanční prohlídku (do šesti měsíců od zakoupení), aby vám kola docentrovali.
Píchnout duši může bohužel každý. Půda (trny, ostružiny, sklo, hřebíky atd). A to, jak používáte své kolo (sjíždění překážek, jako jsou kameny, schody, obrubníky a výmoly), je nejčastější příčinou píchnutí duše (malé otvory) a procvaknutí o ráfek (malé dlouhé trhliny).
Proto je důležité defekt správně diagnostikovat, najít místo úniku a odstranit všechny cizí předměty z duše nebo pláště. Před provedením opravy si nejste jisti, jak demontovat / namontovat pneumatiku nebo jak opravit nebo vyměnit duši?
Nejjednodušší je nechat plášť nazutý. Místo toho se zbavte problému pomocí spreje na opravu defektu: Našroubujte konec hadičky na ventil propíchnuté pneumatiky (ventil směřuje dolů) a stiskněte a přidržte tlačítko pěny. Plášť by se měl vrátit do původního tvaru a měla by se nafouknout na nouzové dojetí domů nebo do servisu. Sprej dokáže zalepit díru po tenkém ostrém předmětu do 1mm.
Pro změkčení vidlice můžete udělat několik věcí:
1- Zkontrolujte nastavení tuhosti: viz NASTAVENÍ TUHOSTI VIDLICE
2- Proveďte základní údržbu: vidlice potřebuje pravidelnou dávku oleje. Ošetřete kluzáky vidlice silikonovým sprejem a párkrát vidlici propružte a přebytečný olej setřete hadříkem.
3 - Vezměte jej do našeho servisu a nechte si vidlici oservisovat
Mohlo by existovat několik důvodů, proč váš přesmykač (přední přehazovačka) neřadí plynule.
1 - Zkontrolujte polohu koncovek lanka. Nesprávně zasazené koncovky bowdenu mohou rozhodit lanko přehazovačky a způsobit, že řazení nefunguje.
2 - Bowdeny mohou být zaseknuté. Pokud se na řetězovém převodu nedostanete na nejmenší převodník a přesmykač se neposunuje, ani když pohnete řadicí pákou, pak musí být lanko v bowdenu zaseknuté. V takovém případě je nutné vyměnit lanko a bowden. S tím vám může pomoci místní Decathlon servis. Podívejte se také na toto video a zjistěte, jak se lanko mění.
POZNÁMKA: Pokud pravidelně jezdíte na horském kole ve vlhkém nebo blátivém prostředí nebo pokud pravidelně umýváte kolo velkým množstvím vody, bude nutné vyměnit lanka a bowdeny častěji. Důrazně nedoporučujeme umývat kolo tlakovou vapkou, protože nečistoty se dostanou do mechanických částí, nebo tím vypláchtete potřebnou vazelínu z ložisek.
Mohlo by existovat několik důvodů, proč vaše přehazovačka (měnič) neřadí plynule.
1 - Zkontrolujte polohu koncovek lanka. Nesprávně zasazené koncovky bowdenu mohou rozhodit lanko přehazovačky a způsobit, že řazení nefunguje.
2 - Bowdeny mohou být zaseknuté. Pokud se na řetězovém převodu nedostanete na nejmenší převodník a přesmykač se neposunuje, ani když pohnete řadicí pákou, pak musí být lanko v bowdenu zaseknuté. V takovém případě je nutné vyměnit lanko a bowden. S tím vám může pomoci místní Decathlon servis. Podívejte se také na toto video a zjistěte, jak se lanko mění.
3 - Patka přehazovačky je ohnutá, nebo zlomená. Bude nutná výměna - odneste kolo do Decathlon servisu na výměnu patky přehazovačky.
POZNÁMKA: Pokud pravidelně jezdíte na horském kole ve vlhkém nebo blátivém prostředí nebo pokud pravidelně umýváte kolo velkým množstvím vody, bude nutné vyměnit lanka a bowdeny častěji. Důrazně nedoporučujeme umývat kolo tlakovou vapkou, protože nečistoty se dostanou do mechanických částí, nebo tím vypláchtete potřebnou vazelínu z ložisek.
Pokud je vaše brzdová páka moc měkká a / nebo se dotýká řídítek, než vaše kolo začne zpomalovat: Napňete brzdové lanko pomocí stavěcího šroubu uvnitř brzdové páky. Pootočte šroubem proti směru hodinových ručiček, dokud není lanko dostatečně pevné a brzdová páka pevná ale nemá přiliš krátký chod. Jakmile dosáhnete správného napětí, utáhněte pojistnou matici na šroubu pevně proti brzdové páce, abyste zajistili nastavení.
Ohnutá patka způsobí, že přehazovačka je mimo osu zadního kola, a proto nemůže správně fungovat. Postavte se za své kolo a zkontrolujte vyrovnání přehazovačky. Pokud je patka zkroucená nebo zlomená, navštivte Decathlon servis a nechte jej vyměnit, nebo shlédněte toto video, které vám pomůže s výměnou.
Abyste své kolo řádně vyčistili, budete potřebovat čistící prostředek na kola, houbu a kartáč.
Opláchněte kolo hadicí a naneste čistič. Poté pomocí houby a štětce zapracujte čistič. Je důležité dát čističi kola nějaký čas na zapůsobení na špínu, než ho voudou opláchneme.
Když kolo oplachujete tlakovou vodou, snažte se to dělat pár kroků od kola, aby nedošlo k poškození mechanických komponent.
Nakonec kolo osušte měkkým, čistým hadříkem.
Nepoužívejte silný tlakový čistič, protože by se voda mohla dostat do kuličkových ložisek a trvale poškodit elektrické součásti.
K čištění a mazání hnacího ústrojí budete potřebovat odmašťovací sprej, vhodný kartáč a mazivo. Prvním krokem je ochrana disku čistým hadříkem, aby se na něj nedostala mastnota. Poté naneste na celé hnací ústrojí odmašťovač a očištěte řetěz, kazetu a kladky měniče. Nechejte několik minut působit a poté opláchněte z mírné vzdálenosti. Než přejdete do fáze mazání, otřete vodu z řetězu a kazety abyste zabránili korozi. Olej na řetěz naneste buď kapátkem, nebo opatrně sprejem (pozor na zakryté brzdy!). Po zaschnutí řetěz opět otřete od přebytečného oleje, aby na sebe nelepil prach a nečistoty.
Je vaše převodové lanko špinavé, rezavé nebo poškozené, nebo jde ztuha řadit? Pak je třeba vyměnit lanko! K tomu budete potřebovat kleště na lanka a bowdeny, šroubovák, imbusový klíč a nové lanko a bowden. Nejprve musíte vytáhnout staré lanko. Začněte odstraněním zástrčky z řadicí páky. Odřaďte na nejmenší pastorek na kazetě, poté lanko na konci zastřihněte, abyste jej mohli lehce vytáhnout z bowdenu. Podle starého bowdenu si uštípněte správnou délku nového a nasaďte koncovky bowdenu. Nyní nasaďte bowdeny do návarků na rámu. Protáhněte lanko řadicí pákou a protáhněte jej skrz bowdeny. Dále zašroubujte zástrčku zpět a než lanko utáhnete k přesmykači ujistěte se, že bowdeny jsou správně zasazené v návarcích a koncovky na bowdenu. Pokud řetěz sám skáče na nižší rychlostní stupně - povolte trochu lanko na stavěcím šroubu na řadící páčce. Pokud je to naopak lanko trochu víc napněte. Po montáži nezapomeňte zastřihnout lanko a nasadit na něj koncovku.
K opravě defektu budete potřebovat: pumpu, misku s vodou, hadřík a sadu na opravu defektu. Nafoukněte trochu vzduchu do duše. Najděte otvor ponořením duše do vody. Jakmile najdete otvor, osušte duši hadříkem a pomocí brusného papíru v opravné sadě duši v místě defektu zbruste. To umožní lepidlu lépe držet. Naneste dostatečné množství lepidla na otvor a na záplatu a počkejte 3 až 5 minut. Nakonec nalepte záplatu na otvor a na několik minut ji stlačte. Pokud jste byli úspěšní, při kontrole v misce s vodou už z duše žádnu vzduch unikat nebude.
K tomu budete potřebovat nýtovač řetězu, kleště na rychlospojku, nový řetěz a rychlospojku. Umístěte řetěz na nejmenší pastorek na kazetě a nejmenší převodník. Pomocí kleští na rychlospojku rozpojte rychlospojku a starý řetěz sundejte. Podle starého řetězu si změřte délku a zakraťte nový pomocí nýtovačky na řetěz. Nový řetěz správně protáhněte kladkou přehazovačky tak, aby řetěz nedrhnul o ramínko. Pokud máte kleště, řetěz opět spojte rychlospojkou. Pokud ne, pootočte řetěz tak, aby byl v horní lince a šlápněte do pedálu - rychlospojka se zajistí a zacvakne.
Potřebujete vyměnit součástku na svém kole? Zde najdete všechny naše náhradní díly pro ROCKRIDER ST 520
Uživatelský návod
Převody
ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představce vašeho horského kola (za normálních podmínek použití).
Všechny ostatní díly nepodléhající běžnému opotřebení mají dvouletou záruku.
Jakmile začnete kolo používat, některé komponenty se začnou zajíždět a seřízení se tak stane nepřesným.
Proto nabízíme bezplatnou garanční prohlídku vašeho kola během 6ti měsíců od zakoupení.