RIVERSIDE 540e

REF: 8614842, 8655040

RIVERSIDE 540E 

ŠEDO-ČERNÉ
2021

2021

Potřebujete pomoci s montáží, údržbou, opravou nebo vyhledáním doplňků pro vaše kolo?

Zde naleznete návody a videa, v nichž se dozvíte, jak kolo připravit na jízdu, abyste mohli v klidu vyrazit na první vyjížďku!

Můžete si zde také ke svému kolu stáhnout Prohlášení o shodě CE.

Návod a prohlášení o shodě ce

Video montáž kola

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ

Displej Riverside 540e

První použití

X - Tlačítko "Mode" 
Slouží ke změně režimu od nejpomalejšího k nejrychlejšímu (off => eco => norm => high)

Y - Tlačítko "Mode"
Slouží ke změně režimu od nejrychlejšího k nejpomalejšímu (high => norm => eco => off)

A - Tlačítko "Display"
Slouží k přepínání údajů viditelných na displeji

1 - Tlačítko "Power"
Slouží k zapnutí a vypnutí kola

2 - Tlačítko "Podsvícení"
Slouží k zapnutí podsvícení displeje, aby byly všechny údaje viditelné ve dne i v noci

Ostatní 
Režim chůze je možné zapnout pouze, je-li kolo v režimu Off. K aktivaci režimu chůze přidržte 2 vteřiny tlačítko Y, poté stisk přerušte. Aby se kolo pohybovalo vpřed, držte tlačítko stisknuté (když stisk uvolníte, kolo se zastaví). Chyba W013  Při zapínání kola a spouštění jeho snímačů nepohybujte pedály, jinak se může objevit chyba W013.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-MODRÉ 2021

Jak namontovat kola?

Pozor: když odšroubujete osy kol, je třeba pružiny vrátit ve správném směru.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ 2021

Jak odmontovat kola?

Pozor: když chcete kolo postavit na sedlo a řídítka koly vzhůru, nezapomeňte z řídítek nejprve sundat displej Shimano.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ 2021

Brzdyšpatně brzdí

Video o fungování brzd připravujeme, zatím tedy jen popíšeme, jak při kontrole brzd postupovat:

- nejprve zkontrolujte, že kotouč není zkřivený.
- pokud tomu tak není, lehce odšroubujte třmeny, roztočte kolo a zabrzděte na sucho.
- rukou stále držte brzdovou páčku a utáhněte třmeny.

Pokud problém s brzděním přetrvává, obraťte se na servis v jedné z našich prodejen

BRZDY ŠPATNĚ BRZDÍ
Brzdy: nejdůležitější je zajetí nových brzdových destiček

Brzdové kotouče a destičky u nového kola, které právě opustilo prodejnu, ještě nemají stoprocentní brzdné vlastnosti.

Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.

Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné – abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ
Pláště: jak je správně nahustit?

Kontrola tlaku v pláštích je u elektrických kol obzvláště důležitá. Kola jsou silně namáhána vzhledem k činnosti motoru a hmotnosti celého kola.

Abyste snížili riziko defektu na minimum a zachovali optimální výdrž baterie, doporučujeme vám pláště hustit na tlak 4 až 5 bar.

Lanka

Ověřte, že bowdeny lanek nejsou poškozené a každý je na svém místě.

Pokud si všimnete poškozeného bowdenu (např. je vidět kovové lanko), je třeba jej co nejdříve vyměnit.

Dostavte se s kolem do našeho servisu a technici se o výměnu postarají!

Jak nastavit správnou výšku sedla?

Pokud je sedlo ve správné výšce, nedochází při šlapání k bolestem zad a jiných částí těla.

Bezpečnost

Pro bezpečnější jízdu doporučujeme nosit cyklistickou helmu a rukavice. K nepříjemnému pádu může dojít kdykoliv... a v takovém případě helmu i rukavice velmi oceníte.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ 2021
Baterie

Před vyjížďkou se ujistěte, že je baterie dostatečně nabitá.

Chci vyrazit na první vyjížďku

VYRÁŽÍTE NA PRVNÍ VYJÍŽĎKU NA SVÉM NOVÉM KOLE RIVERSIDE

Máme pro vás několik doporučení:

1 – PRO VAŠI BEZPEČNOST

Při jízdě mějte na hlavě nepříliš starou homologovanou cyklistickou helmu (každý druhý pád zasáhne i hlavu!).
HODÍ SE VĚDĚT: Helma má omezenou životnost, i když nikdy nebyla vystavena nárazu! O životnosti se informujte při nákupu.
- Jezděte pouze na dobře seřízeném a udržovaném kole
- Vždy s sebou vozte (nabitý) mobilní telefon, abyste se v případě problémů dovolali pomoci.
- Předem si nastudujte cestu, abyste věděli, kde jsou cyklotrasy, cyklostezky a menší silnice bez velkého provozu..
- Vozte s sebou malou lékárničku první pomoci (například v podsedlové brašně)
- Pokud pojedete ve tmě, nezapomeňte na přední a zadní světlo

2 – PRO VAŠE POHODLÍ

- Pokud s jízdou na kole začínáte: začnete s hodinovou vyjížďkou a postupně délku vyjížděk prodlužujte.
- Oblečte se přiměřeně délce vyjížďky, nezapomeňte na rukavice.
- Nezabírejte do pedálů velkou silou. Využijte přehazovačku, aby se vám šlapalo lehce a udrželi jste pravidelné tempo: vydržíte šlapat déle a dojedete dále.
- Sledujte předpověď počasí a případně si s sebou vezměte mikinu, bundu nebo pláštěnku.
- Po vyjížďce se nezapomeňte protáhnout.
- NEZAPOMÍNEJTE NA PŘÍJEM TEKUTIN!

3 – VŽDY S SEBOU VOZTE NÁŘADÍ NA OPRAVU DEFEKTU!

- Pumpičku. Některé modely je možné převážet v držáku na rámu.
- 3 montpáky, náhradní duši, plochý klíč 15 mm Riverside 100. To vše se vejde do brašny pod sedlem.
Naučte se sami opravit defekt! Jak na to se dozvíte v tomto videu.

4 – PRAVIDELNĚ DOPLŇUJTE TEKUTINY

- Vybavte své kolo košíkem na lahev, abyste mohli pít i za jízdy, nebo si vezměte láhev s vodou do batohu.
- Nezapomínejte pravidelně pít (každých 20 min a alespoň 0,5 l za hodinu)!

5 – MYSLETE I NA JÍDLO

- Vezměte si s sebou energetické tyčinky (můžete je uložit do brašny na rámu nebo na řídítkách)
- Nečekejte s jídlem až na chvíli, kdy budete mít hlad. Jezte každou hodinu, abyste zajistili svým svalům pravidelný přísun energie.

Skladování

> Kolo skladujte na suchém a bezpečném místě.

> Před uskladněním kolo umyjte od bláta a písku, které by mohly způsobit korozi dílů kola.

> Promažte řetěz: na celé kolo nastříkejte přípravek ALL IN ONE, ochráníte je tak před reznutím.

> Měnič přehoďte na nejmenší pastorek

> Baterii nabíjejte alespoň jednou za půl roku (čím častěji, tím lépe)

Dobíjení baterie

Kolik času zabere nabíjení baterie?

Baterie je plně nabitá za 3 h (z 0 % na 100 %). Nicméně pro nabití na 80 % stačí 2 h.

Mohu s prázdnou baterií pokračovat v jízdě?

Toto kolo má pomocný elektrický pohon, ale umožňuje i jízdu bez elektrické asistence.

Při jízdě však pocítíte přebytečná kila, která způsobuje právě osazení elektrické asistence.

Kolo je možné používat, i když vyjmete baterii!

Můžu nechat baterii v nabíječce, i když už je nabitá?

Ano, nabíječka i baterie jsou navržené tak, aby mohla být baterie v nabíječce 24 h denně.

Jakmile je baterie nabitá, nabíječka vypne nabíjení.

Mám čekat s dobitím baterie až na chvíli, kdy bude úplně vybitá?

Ne, Li-Ion baterie nemají paměťový efekt. Mohou být proto nabíjeny kdykoli.

Pro zajištění dlouhé životnosti a dobré funkčnosti se doporučuje baterii nabíjet pravidelně.

Nabíjí se baterie šlapáním?

Ne, baterie nemá „dynamo“ efekt. Některé systémy umožňují dobíjení baterie během jízdy nebo brzdění, ale účinnost je velmi nízká.

Displej a funkce

Co když zapomenu vypnout kolo?

Po několika minutách nečinnosti se kolo vypne samo.

Co je to režim chůze?

Když musíte kolo vést vedle sebe, tento režim je lehce pohání dopředu, aby pro vás nebylo tolik těžké.

Pozor, tento režim nesmí být používán při jízdě na kole. Spouští se a funguje pouze při stisknutí tlačítka "Y" (tlačítko na spodní straně ovladače). Při uvolnění tlačítka se režim vypne.



 Režim Chůze nepoužívejte při jízdě na kole. Mohlo by dojít k poškození motoru.

Postup použití tohoto režimu je popsaný v předchozí sekci (první použití).

chůze
Jaké údaje se zobrazují na displeji?

1) Režim asistence

Vidíte, jaký režim máte zapnutý (eco, norm, high).

2) Tlačítko ON/OFF

Dlouhým stisknutím tlačítka se kolo zapne nebo vypne.

3) Tlačítko podsvícení displeje

Dlouhým stisknutím umožňuje podsvítit a zhasnout displej

4) Tlačítko změny zobrazení

5) Údaje o jízdě:

Údaje se přepínají krátkým stisknutím tlačítka nebo krátkým stisknutím tlačítka A na ovladači. DST: ujetá vzdálenost. Vynulování lze provést, když je údaj DST na displeji, dlouhým stisknutím tlačítka a jakmile údaj DST začne blikat, krátkým stisknutím tlačítka. ODO: celková ujetá vzdálenost. MODE: zbývající dojezd pro každý režim pohonu. TPS: délka jízdy. MOY: průměrná rychlost. MAX: maximální rychlost.

6) Míra asistence:

Ukazuje míru využívané asistence pohonu kola podle intenzity šlapání. Čím je šlapání intenzivnější, tím je asistence vyšší.

7) Úroveň nabití baterie:

6 úrovní a zobrazení zbývající kapacity v procentech

8) Ikona podsvícení displeje

9) Čas

10) Zobrazení rychlosti

 

global
Jaká je pomoc motoru pro jednotlivé režimy asistence?

Režim chůze - asistence při vedení kola.

Režim Off - vypnutá asistence.

Režim Eco - Mírná asistence do 25 km/h, která vyrovnává vysokou hmotnost kola - dojezd zhruba 120 km za běžných podmínek.

Režim Norm - Střední asistence do 25 km/h - dojezd zhruba 100 km za běžných podmínek.

Režim High - Asistence ""Boost" až do 25 km/h, například při obtížnějším výjezdu do kopce - dojezd zhruba 80 km (pozor: při delším použití tohoto režimu se dojezd značně sníží).

Jak nastavit parametry?

Je třeba současně dlouze stisknout tlačítka X a Y. Poté můžete nastavit:

- Čas

- Výchozí režim asistence, která se spustí po zapnutí kola

- Podsvícení

- Jas displeje

- Pípání tlačítek

- Jednotky

- Jazyk

- Barvu písma

parametry
Jak displej při zastavení sundat a zabránit tak jeho krádeži?

U kol s odnímatelným displejem dochází ke krádežím displeje poměrně často. Proto vám doporučujeme:

-buď displej při každém opuštění kola sundat

-nebo zamknout displej pomocí zadního šroubu (viz obrázek)

DISPLEJ A FUNKCE
Jak odpojit a zapojit kabely displeje?

Pokud se kabely vedoucí k displeji např. při převozu kola odpojily, můžete to sami snadno napravit.

Budete potřebovat navlékač na zapojení kabelu (1). Zasuňte kabel do navlékače a poté jej můžete zapojit do jednoho z otvorů na držáku displeje (není dané pořadí).



Pokud chcete kabel odpojit, použijte druhou stranu navlékače (1). Zachyťte kabel do vidlice navlékače, poté jej uchopte v místě (A) a jemně zatlačte, abyste kabel opatrně vytáhli.

DISPLEJ A FUNKCE

Baterie, životnost, skladování a výdrž

Co mám dělat, když je životnost baterie u konce?

V případě, že životnost baterie je u konce, přineste ji do prodejny DECATHLON. Baterii přebereme a provedeme ekologickou recyklaci.

Jaká je životnost baterie?

Na baterii poskytujeme záruku 2 roky nebo 1000 cyklů nabití (1 cyklus = 1 nabití na 100 % + 1 vybití na 100 % anebo 2 nabití na 50 % + 2 vybití na 50 %).

Jak správně skladovat baterii?

Baterii je nutné skladovat a dobíjet na suchém, tmavém místě při teplotě mezi 10 a 25 °C.

Baterii neskladujte vybitou na méně než 10 % kapacity, aby nedošlo k jejímu úplnému vybití, které by mohlo narušit její budoucí fungování.

 

Nezapomeňte baterii pravidelně dobíjet, i když ji nepoužíváte – alespoň jednou za 3 měsíce ji dobijte, aby nedošlo k jejímu úplnému vybití a poškození.

Kde koupím náhradní baterii?

Novou baterii si můžete pořídit přes servis v prodejnách Decathlon.

Zeptejte se v servisu ve vaší nejbližší prodejně, kde vám sdělí dostupnost a dodací lhůtu nové baterie.

Jak dlouho mohu skladovat baterii bez nabíjení?

Baterie může být ponechána bez dobití až 3 měsíce, aniž by došlo ke zhoršení její kapacity. Před takovým dlouhodobým skladováním však musí být nabitá na 100 %.

Proč dochází ke zkrácení dojezdu kola?

- Jízdní vlastnosti kola budou nejlepší s plášti nahuštěnými na 4–5 bar

- Dojezd se zkracuje v chladném počasí.

- Pokud je kolo přetížené, dojezd se zkracuje.

- Při jízdě do kopce dochází ke zkracování dojezdu.

- Když se baterie blíží vybití, doporučujeme zvolit úspornější režim asistence.

 

Kde je možné zakoupit druhou nabíječku?

Novou nabíječku si můžete pořídit přes servis v prodejnách Decathlon.

Obraťte se na servis ve své nejbližší prodejně, kde dostanete informace o dostupnosti a dodací lhůtě tohoto dílu.

 

Nabíječky jsou v prodeji i na e-shopu našeho partnera Alltricks.

https://www.alltricks.fr/F-41479-accessoires-electronique/P-1567982-chargeur_de_batterie_shimano_steps_ec_e8004_1

Kompatibilní příslušenství

  • RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ

    Kompletní nabídka příslušenství k modelům riverside 540 e

Mám technický problém

Po prvních jízdách není kolo vycentrované

Během prvních jízd na novém kole je zcela běžné, že se některé díly povolují a usazují.

To platí i pro výplet kola. Při jízdě můžete slyšet „praskání“ paprsků, které způsobuje jejich usazování.

Kolo by však rozhodně nemělo být vychýlené ze své osy. Pokud tomu tak je, využijte bezplatné garanční prohlídky poskytované našimi servisy po dobu 6 měsíců od zakoupení kola, v jejímž rámci vám naši technici kolo vycentrují.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ
Přehazovačka špatně řadí

Špatné řazení rychlostí (přehazování řetězu na pastorcích) může mít více příčin.

1- Zkontrolujte koncovky bowdenů. Špatně nasazené koncovky bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li koncovka bowdenu špatně nasazena, ručně její nasazení opravte.

2- Je možné, že lanko a bowden jsou zablokované. Pokud měnič nepřehazuje na nejmenší pastorky nebo se po přehození rychlosti páčkou vůbec nehýbe, jde zcela jistě o zablokování lanka a bowdenů. V takovém případě je třeba lanko i bowdeny vyměnit.

3 – Dostavte se se svým kolem do servisu Decathlon, kde provedeme nové seřízení přehazovačky

4 – Ověřte také, že patka rámu není zkřivená. Pokud je tomu tak, podívejte se na kapitolu PATKA RÁMU JE ROZBITÁ   

Poznámka: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů a případnému vypláchnutí vazelíny z ložisek.

MÁM TECHNICKÝ PROBLÉM
Patka rámu je ohnutá nebo zlomená

Ohnutá či zkřivená patka způsobuje vychýlení měniče, který pak nemůže správně plnit svou funkci.

Podívejte se na kolo zezadu a zkontrolujte zarovnání měniče.

Pokud je patka ohnutá či zkřivená, obraťte se na servis Decathlon, kde vám patku vyměníme. Náhradní patku rámu dostanete při koupi svého kola Riverside.

Mám defekt

Pečlivě prohlédněte plášť, aby nedošlo k defektu ihned znovu.

Ztráta klíčů

Náhradní klíč si můžete nechat vyrobit u běžného zámečníka.

Pokud jste ztratili oba klíče, vyhledejte nejbližší prodejnu Decathlon, kde vám vyměníme zámek.

K novému zámku pak dostanete nový pár klíčů.

MÁM TECHNICKÝ PROBLÉM
Rozbitý rám

Na rám, představec a řídítka tohoto kola poskytujeme doživotní záruku.

Záruka platí pouze pod podmínkou odpovídajícího používání kola. Toto kolo je určené na více či méně sportovní projížďky v nepříliš náročném terénu. Pokud na něm budete jezdit down hill nebo jej používat jako horské kolo, a jeho rám například praskne, pak nebyly podmínky záruky dodrženy a záruka neplatí.

Více informací k záruce se dozvíte na následujícím odkazu.

Mám technický problém

Baterie se nenabíjí

1. ZKONTROLUJTE ZAPOJENÍ BATERIE DO NABÍJEČKY A NABÍJEČKY DO ZÁSUVKY

 

Ověřte, že používáte originální nabíječku, který byla v balení s kolem.

Baterii napojte na nabíječku a tu zapojte do sítě.

Oranžová LED kontrolka svítí = baterie se nabíjí (nebo je méně než hodinu již nabitá)

Oranžová LED kontrolka bliká = chyba při nabíjení  => dostavte se do servisu Decathlonu, kde technici provedou diagnostiku baterie

LED kontrolka je zhasnutá = baterie je odpojená (nebo je již více než hodinu nabitá)

Dobití úplně vybité baterie trvá 6 h.

 

2. ZKONTROLUJTE KONEKTORY

Konektory nabíječky i baterie musejí být čisté. Mezi nabíječku a baterii se nesmí dostat žádná nečistota.

 

3. MŮŽE SE STÁT, ŽE ZÁVADA JE POUZE NA KONTROLKÁCH NA BATERII

V tom případě se obraťte se na servis v prodejně DECATHLON.

Některé kontrolky na baterii blikají

1 - zbývající kapacita baterie: 1–20 % => co nejdříve baterii dobijte

2 - zbývající kapacita baterie: 21–40 %

3 - zbývající kapacita baterie: 41–60 %

4 - zbývající kapacita baterie: 61–80 %

5 - zbývající kapacita baterie: 81–100 %

6 - baterie je vypnutá

7 - chyba systému. Jak ji vyřešit? Ověřte stav a zapojení kabelů v nabíječce. Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

8 - Ochrana v případě přehřátí. Jak tuto situaci vyřešit? Nechte baterii vychladnout, aby její vnitřní teplota klesla na přiměřenou teplotu. Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

9 - Chyba identifikace. Jak tuto situaci vyřešit? Ověřte správné zapojení ovládacího displeje. Ověřte zapojení kabelů. Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

10 - Chyba nabíjení. Jak tuto situaci vyřešit? Vyjměte baterii z nabíječky a stiskněte tlačítko na baterii. Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

11 - Funkční porucha baterie. Jak tuto situaci vyřešit? Zapojte baterii do nabíječky a do sítě. Po několika vteřinách ji vypojte a vyjměte. Vložte baterii do kola a zapněte kolo dlouhým stisknutím tlačítka na baterii. Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

LED baterie
Displej zobrazuje chybový kód

Hlášení o chybě W0... zmizí, jakmile je problém vyřešen.

- W011: Nezjištěná rychlost kola

Ověřte, že snímač rychlosti na zadním kole je ve správné pozici (šipka na snímači musí být naproti magnetu na jednom z paprsků, viz obrázek). Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- W012: Klika je namontovaná ve špatném směru

Opravu provedou technici v servisu v prodejně Decathlon.

- W013: Snímač tempa se nespustil správně.

Vypněte kolo a pak je zapněte, nehýbejte s pedály.

- W020: Přehřátí systému

Zastavte elektrickou asistenci, dokud teplota systému neklesne do normálu. Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- W032: Měnič na kole není stejný jako měnič, pro který byl systém nakonfigurován.

Opravu provedou technici v servisu v prodejně Decathlon.

 

Pokud se objeví hlášení o chybě ve formátu E0..., postupujte podle návodu pro každý chybový kód. Poté systém znovu zapněte stisknutím tlačítka napájení baterie.

- E010: Chyba systému 

Vypněte baterii dlouhým přidržením tlačítka na baterii. Poté ji znovu zapněte. Pokud se situace nezmění, kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- E013: Chyba softwaru

Kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- E014: Špatně nainstalovaný snímač rychlosti

Kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- E020: Chyba v komunikaci mezi displejem a řídicí jednotkou

Kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- E021: Baterie připojená k pohonu odpovídá normám systému, ale není rozpoznána.

Vypněte baterii pomocí tlačítka na baterii, potom ji opět zapněte.

- E022: Baterie připojená k pohonu neodpovídá normám systému.

Vypněte baterii pomocí tlačítka na baterii, potom ji opět zapněte.

- E023: Porucha elektřiny uvnitř baterie.

Vypněte baterii pomocí tlačítka na baterii, potom ji opět zapněte.

- E024: Chyba v komunikaci se systémem kola.

Ověřte, že kabel není povolený nebo špatně zapojený.

- E025: Tato zpráva se objevuje při odpojení původního systému pohonu. Tato zpráva se objevuje, když je jeden z kabelů odpojený.

Připojte baterii k původnímu přenosovému systému. Ověřte stav kabelů.

- E030: Nainstalovaný ovládací prvek neodpovídá konfiguracím v systému.

Kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- E033: Aktuální mikrosoftware není kompatibilní se systémem.

Kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

- E043: Poškození softwaru

Kontaktujte servis v prodejně Decathlon.

 

 

Pohyby kola při využití elektrické asistence jsou trhavé

1 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ

Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.

> Vyjměte baterii z kola.

> Stiskněte tlačítko na baterii.

> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.

> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.

2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ

> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.

> Baterie musí být správně nasazená v pouzdru. (Zástrčka musí být otevřená).

 

Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.

Displej se nezapíná

1 – OVĚŘTE, ŽE JE DISPLEJ SPRÁVNĚ ZAPOJENÝ

> Konektor k displeji se nachází na zadní straně řídítek.

> Ověřte, že oba kolíčky jsou zasunuté.

> Ověřte, že žádný kolíček není ohnutý.

2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ

Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.

> Vyjměte baterii z kola.

> Stiskněte tlačítko na baterii.

> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.

> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.

3 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ

> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.

> Baterie musí být správně zasunutá pod spodním poklopem a zástrčka musí hlasitě zaklapnout – tento zvuk potvrzuje správné zapojení baterie.

4 – NECHTE SYSTÉM VYCHLADNOUT

V příliš horkém počasí, nebo při dlouhé vyjížďce může dojít k přehřátí elektrického systému. V takovém případě nechte kolo vychladnout, několik minut je nepoužívejte, a poté zkuste elektrickou asistenci zapnout znovu.

 

Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.

Při jízdě došlo k náhlému přerušení elektrické asistence

1 – OVĚŘTE, ŽE JE DISPLEJ SPRÁVNĚ ZAPOJENÝ

> Konektor k displeji se nachází na zadní straně řídítek.

> Ověřte, že oba kolíčky jsou zasunuté.

> Ověřte, že žádný kolíček není ohnutý.

2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ

Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.

> Vyjměte baterii z kola.

> Stiskněte tlačítko na baterii.

> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.

> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.

3 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ

> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.

> Baterie musí být správně zasunutá pod spodním poklopem a zástrčka musí hlasitě zaklapnout – tento zvuk potvrzuje správné zapojení baterie.

4 – NECHTE SYSTÉM VYCHLADNOUT

V příliš horkém počasí, nebo při dlouhé vyjížďce může dojít k přehřátí elektrického systému. V takovém případě nechte kolo vychladnout, několik minut je nepoužívejte, a poté zkuste elektrickou asistenci zapnout znovu.

 

Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.

Elektrická asistence nejde zapnout

1 – OVĚŘTE, ŽE JE DISPLEJ SPRÁVNĚ ZAPOJENÝ

> Konektor k displeji se nachází na zadní straně řídítek.

> Ověřte, že oba kolíčky jsou zasunuté.

> Ověřte, že žádný kolíček není ohnutý.

2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ

Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.

> Vyjměte baterii z kola.

> Stiskněte tlačítko na baterii.

> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.

> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.

3 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ

> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.

> Baterie musí být správně zasunutá pod spodním poklopem a zástrčka musí hlasitě zaklapnout – tento zvuk potvrzuje správné zapojení baterie.

4 – NECHTE SYSTÉM VYCHLADNOUT

V příliš horkém počasí, nebo při dlouhé vyjížďce může dojít k přehřátí elektrického systému. V takovém případě nechte kolo vychladnout, několik minut je nepoužívejte, a poté zkuste elektrickou asistenci zapnout znovu.

5- ZVOLTE REŽIM ASISTENCE

Pokud je na displeji zvolený režim OFF, znamená to, že elektrická asistence je vypnutá. Pro zapnutí asistence zvolte pomocí ovladače jiný režim. Jakmile je režim zvolený, začněte šlapat a pořádně zabírejte do pedálů. Pokud se vám šlape příliš těžko, zvolte vyšší režim elektrické asistence (nejvyšší je označený HIGH).

6- ZKONTROLUJTE UMÍSTĚNÍ MAGNETU SNÍMAČE RYCHLOSTI NA ZADNÍM KOLE

> Magnet je uchycený na jednom z paprsků zadního kola.

> Tento magnet musí být umístěný tak, aby byl naproti šipce na snímači rychlosti.

> Pokud tomu tak není, upravte umístění magnetu. Odšroubujte jej pomocí křížového šroubováku, posuňte jej a poté jej zašroubujte zpět.

 

Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.

Elektrická asistence není příliš účinná

1 – ZKONTROLUJTE TLAK V PLÁŠTÍCH

> Správný tlak v pláštích zásadně ovlivňuje výkonnost elektrické asistence. Proto před každou vyjížďkou ověřte, že je tlak v pláštích mezi 4 a 5 bar.
2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ

Pokud je baterie málo nabitá, motor nedostává dostatek proudu, aby mohl poskytnout požadovanou asistenci. V takovém případě je tedy třeba zvolit nižší režim asistence.

3 – OVĚŘTE ZAPOJENÍ BATERIE

Pokud se zdá, že se motor zadrhává, ověřte správné zapojení konektoru motoru.

4 – DÁVEJTE POZOR, ABY KOLO NEBYLO PŘÍLIŠ NALOŽENÉ



Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ

Údržba

Aby vám kolo a jeho komponenty vydržely co nejdéle a jezdilo se vám co nejlépe, je zásadní nezapomínat na údržbu kola. Zanedbání údržby může vést k vážným problémům: zadřená lanka, zrezlé díly, unikání vzduchu, předčasné opotřebení…

Tím, že díky údržbě prodloužíte životnost svého kola a jednotlivých dílů, se také chováte ekologicky.

Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí.
Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.

Jarní čištění kola

Jednou za čas je třeba celé kolo důkladně vyčistit. V tomto návodu naleznete přesný popis, jak krok po kroku vyčistit celé kolo. Čím častěji na kole jezdíte, tím důležitější je pravidelně celé kolo čistit.

Při mytí elektrického kola je důležité ponechat baterii na kole. Baterie chrání motor před vniknutím vody a nečistot!

Jak půjde čas a kolo bude mít najetých stále více kilometrů, bude potřeba vzhledem k bezpečnosti i dobrému fungování vyměnit některé díly.

Každých 1000 km: Vyčistěte řetěz a promažte převody

Každé 2000 km: Vyměňte brzdové destičky. Buď se obraťte na servis v nejbližší prodejně Decathlon, nebo je vyměňte sami podle videonávodu níže.
Vyměňte pláště, buď sami s využitím našeho návodu, nebo si je nechte vyměnit v servisu.

Každých 5000 km: Nechte si vyměnit řetěz a pastorky na kazetě. Pro výměnu se obraťte na servis v nejbližší prodejně Decathlon.

Jak vyčistit převody kola?

Jak odmastit řetěz kola?
Odmaštění řetězu dosáhnete tak, že nastříkáte odmašťující přípravek na celý řetěz i celé převodové ústrojí. Pomocí čistého hadříku potom z řetězu i kazety setřete všechny nečistoty. V závislosti na celkovém stavu řetězu můžete vyčistit jen nejvíce znečištěná místa.
Nakonec z řetězu důkladně opláchněte veškeré zbytky nečistot. Je možné, že i poté na řetězu nějaké nečistoty zůstanou.
Pokud tomu tak je, nechte přípravek ještě pár minut působit, a potom řetěz otřete suchým hadříkem, kterým byste měli všechny zbývající nečistoty odstranit.

Účinnějšího a rychlejšího vyčištění řetězu dosáhnete s využitím naší pračky řetězu.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ
Jak dobře promazat převody

Představujeme vám metodu otestovanou a schválenou mechaniky týmu VAN RYSEL | AG2R LA MONDIALE U19 a našimi ambasadory

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ
Výměna destiček

Po každé výměně destiček doporučujeme destičky rychle zajet, aby nedošlo k jejich "vyhlazení" (které má za následek méně účinné brzdění).

Jak zkontrolovat opotřebení plášťů

Jízda s příliš opotřebeným pláštěm může mít nepříjemné následky: od ztráty přilnavosti přes defekt až k pádu. Abyste se těmto rizikům vyhnuli, připravili jsme pro vás několik doporučení, jak opotřebení pláště ověřit.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ
Jak vyměnit plášť

Plášť už může být po několikaletém používání pěkně ztuhlý, nebojte se přitlačit!

Jak vyměnit kazetu

Stačí odšroubovat kazetu pomocí stahováku kazety a biče na kazetu a poté našroubovat novou kazetu.

Stahovák kazety i bič na kazetu naleznete pod odkazem níže. Pokud potřebujete i novou kazetu, najdete ji v sekci "Náhradní díly ".

Jak vyměnit řetěz

Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.

Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.

Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.

Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Pozor: některé řetězy mají jeden směr, proto si předem dobře prostudujte návod.

Řetěz by měl být napnutý, natáhněte jej kolem horní kladky měniče.

Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.

Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.

Základní potřeby na údržbu a opravy kola

NÁHRADNÍ DÍLY

Náhradní díly

POTŘEBUJETE NÁHRADNÍ DÍLY KE KOLU RIVERSIDE 540 E?

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ

Služby našeho servisu

Opravte si kolo sami doma, nebo si je nechte opravit u nás v servisu! Naši kvalifikovaní technici se vašeho kola rádi ujmou.

RIVERSIDE 540E ŠEDO-ČERNÉ

Naše
závazky

Značka Riverside se snaží snížit emise CO2 při výrobě kol na minimum.

Na rám, představec a řídítka poskytujeme doživotní záruku.