Ref: 8608513, 8614841
Potřebujete pomoci s montáží, údržbou, opravou nebo vyhledáním doplňků pro vaše kolo?
Zde naleznete návody a videa, v nichž se dozvíte, jak kolo připravit na jízdu, abyste mohli v klidu vyrazit na první vyjížďku!
Můžete si zde také ke svému kolu stáhnout Prohlášení o shodě CE.
1 – Tlačítko "Osvětlení"
Zapne nebo vypne podsvícení displeje
2 – Tlačítko "ON/OFF"
- krátké stisknutí: změna zobrazení (ODO, TRIP, TripToGo)
- dlouhé stisknutí: vypnutí nebo zapnutí displeje
3 – Tlačítko "+"
- krátké stisknutí: přechod k vyššímu režimu elektrické asistence (ze 3 možných)
- dlouhé stisknutí (a přidržení tlačítka): spuštění režimu "chůze"
4 – Tlačítko "-"
- krátké stisknutí: přechod k nižšímu režimu elektrické asistence
- dlouhé stisknutí (5 vteřin): vynulování počitadla částečné ujeté vzdálenosti (TRIP)
Toto kolo je vybavené rychloupínákem na předním kole. V první části videa uvidíte, jak jednoduše kolo odmontovat.
POZOR: pokud je zadní kolo povolené, dostavte se s ním do našeho servisu!
Video o fungování brzd připravujeme, zatím tedy jen popíšeme, jak při kontrole brzd postupovat:
- nejprve zkontrolujte, že kotouč není zkřivený.
- pokud tomu tak není, lehce odšroubujte třmeny, roztočte kolo a zabrzděte na sucho.
- rukou stále držte brzdovou páčku a utáhněte třmeny.
Pokud problém s brzděním přetrvává, obraťte se na servis v jedné z našich prodejen
Brzdové kotouče a destičky u nového kola, které právě opustilo prodejnu, ještě nemají stoprocentní brzdné vlastnosti.
Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.
Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné – abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.
Pokud je sedlo ve správné výšce, nedochází při šlapání k bolestem zad a jiných částí těla.
Před vyjížďkou ověřte, že je baterie dostatečně nabitá, a zamkněte ji klíčem.
> Kolo skladujte na suchém a bezpečném místě.
> Před uskladněním kolo umyjte od bláta a písku, které by mohly způsobit korozi dílů kola.
> Promažte řetěz: na celé kolo nastříkejte přípravek ALL IN ONE, ochráníte je tak před reznutím.
> Měnič přehoďte na nejmenší pastorek
> Baterii nabíjejte alespoň jednou za půl roku (čím častěji, tím lépe)
VYRÁŽÍTE NA PRVNÍ VYJÍŽĎKU NA SVÉM NOVÉM KOLE RIVERSIDE
Máme pro vás několik doporučení:
1 – PRO VAŠI BEZPEČNOST
Při jízdě mějte na hlavě nepříliš starou homologovanou cyklistickou helmu (každý druhý pád zasáhne i hlavu!).
HODÍ SE VĚDĚT: Helma má omezenou životnost, i když nikdy nebyla vystavena nárazu! O životnosti se informujte při nákupu.
- Jezděte pouze na dobře seřízeném a udržovaném kole
- Vždy s sebou vozte (nabitý) mobilní telefon, abyste se v případě problémů dovolali pomoci.
- Předem si nastudujte cestu, abyste věděli, kde jsou cyklotrasy, cyklostezky a menší silnice bez velkého provozu..
- Vozte s sebou malou lékárničku první pomoci (například v podsedlové brašně)
- Pokud pojedete ve tmě, nezapomeňte na přední a zadní světlo
2 – PRO VAŠE POHODLÍ
- Pokud s jízdou na kole začínáte: začnete s hodinovou vyjížďkou a postupně délku vyjížděk prodlužujte
- Oblečte se přiměřeně délce vyjížďky, nezapomeňte na rukavice.
- Nezabírejte do pedálů velkou silou. Využijte přehazovačku, aby se vám šlapalo lehce a udrželi jste pravidelné tempo: vydržíte šlapat déle a dojedete dále.
- Sledujte předpověď počasí a případně si s sebou vezměte mikinu, bundu nebo pláštěnku
- Po vyjížďce se nezapomeňte protáhnout
- NEZAPOMÍNEJTE NA PŘÍJEM TEKUTIN!
3 – VŽDY S SEBOU VOZTE NÁŘADÍ NA OPRAVU DEFEKTU!
- Pumpičku. Některé modely je možné převážet v držáku na rámu.
- 3 montpáky, náhradní duši, plochý klíč 15 mm Riverside 100. To vše se vejde do brašny pod sedlem.
Naučte se sami opravit defekt! Jak na to se dozvíte v tomto videu.
4 – PRAVIDELNĚ DOPLŇUJTE TEKUTINY
- Vybavte své kolo košíkem na lahev, abyste mohli pít i za jízdy, nebo si vezměte láhev s vodou do batohu.
- Nezapomínejte pravidelně pít (každých 20 min a alespoň 0,5 l za hodinu)!
5 – MYSLETE I NA JÍDLO
- Vezměte si s sebou energetické tyčinky (můžete je uložit do brašny na rámu nebo na řídítkách)
- Nečekejte s jídlem až na chvíli, kdy budete mít hlad. Jezte každou hodinu, abyste zajistili svým svalům pravidelný přísun energie.
Kompletní nabití baterie z 0% na 100% kapacity trvá 6 hodin. Nicméně pro nabití na 80 % stačí 3 h.
Toto kolo má pomocný elektrický pohon, ale můžete na něm samozřejmě jezdit i bez elektrické asistence.
Při jízdě bez zapnuté elektrické asistence pravděpodobně pocítíte váhu kola, jejímž důvodem je právě systém asistence.
Ano, nabíječka i baterie jsou navržené tak, aby mohla být baterie v nabíječce 24 h denně.
Jakmile je baterie nabitá, nabíječka vypne nabíjení. V tu chvíli také zhasne LED indikátor.
Ne, Li-Ion baterie nemají paměťový efekt. Mohou být proto nabíjeny kdykoli.
Pro zajištění dlouhé životnosti a dobré funkčnosti se doporučuje baterii nabíjet pravidelně.
Ne, baterie nemá „dynamo“ efekt. Některé systémy umožňují dobíjení baterie během jízdy nebo brzdění, ale účinnost je velmi nízká.
V případě, že životnost baterie je u konce, přineste ji do prodejny DECATHLON. Baterii přebereme a provedeme ekologickou recyklaci.
Na baterii poskytujeme záruku 2 roky nebo 500 cyklů nabití (1 cyklus = 1 nabití na 100 % + 1 vybití na 100 % anebo 2 nabití na 50 % + 2 vybití na 50 %).
Baterii je nutné skladovat a dobíjet na suchém, tmavém místě při teplotě mezi 10 a 25 °C.
Baterii neskladujte vybitou na méně než 10 % kapacity, aby nedošlo k jejímu úplnému vybití, které by mohlo narušit její budoucí fungování.
Nezapomeňte baterii pravidelně dobíjet, i když ji nepoužíváte – alespoň jednou za půl roku ji dobijte, aby nedošlo k jejímu úplnému vybití a poškození.
Baterie může být ponechána bez dobití až 6 měsíců, aniž by došlo ke zhoršení její kapacity. Před takovým dlouhodobým skladováním však musí být nabitá na 100 %.
Výdrž baterie elektrokola závisí na mnoha faktorech:
> ZATÍŽENÍ KOLA: Je-li kolo přetížené, bude mít baterie kratší výdrž.
> TYP TRASY: Náročnější terén (stoupání) zkracuje výdrž baterie.
> ZPŮSOB JÍZDY: Čím více síly uživatel při jízdě vyvíjí, tím delší bude výdrž baterie.
> NAHUŠTĚNÍ PLÁŠŤŮ: Výdrž baterie bude delší s plášti nahuštěnými na tlak mezi 4 a 5 bar.
> VNĚJŠÍ TEPLOTA: Chladná okolní teplota snižuje výdrž baterie.
> ÚROVEŇ ELEKTRICKÉ ASISTENCE: Při nízkém stavu baterie se doporučuje režim elektrické asistence snížit.
> DODRŽOVÁNÍ SPRÁVNÉHO POSTUPU U NABÍJENÍ A SKLADOVÁNÍ BATERIE.
Výdrž baterie (jinými slovy dojezd) kola Riverside 500e je odhadován na 80 km při použití režimu 2 a pod podmínkou dodržování zásad správného používání.
1. Dbejte na dodržování zásad správného používání a skladování.
Výdrž baterie elektrokola závisí na mnoha faktorech:
> NALOŽENÍ KOLA: Je-li kolo přetížené, bude mít baterie kratší výdrž.
> TYP TRASY: Náročnější terén (stoupání) zkracuje výdrž baterie.
> NAHUŠTĚNÍ PLÁŠŤŮ: Výdrž baterie bude delší s nahuštěnými plášti na tlak mezi 4 a bar.
> VNĚJŠÍ TEPLOTA: Chladná okolní teplota snižuje výdrž baterie.
> ÚROVEŇ ELEKTRICKÉ ASISTENCE: Při nízkém stavu baterie se doporučuje režim elektrické asistence snížit.
> DODRŽOVÁNÍ SPRÁVNÉHO POSTUPU U NABÍJENÍ A SKLADOVÁNÍ BATERIE.
2. Vlivem stárnutí baterie dochází ke snížení její kapacity.
Její výdrž tedy časem klesá. Pro kontrolu stavu baterie se obraťte na servis prodejny DECATHLON.
> PŘED NASEDNUTÍM NA KOLO ZAPNĚTE DISPLEJ, PŘI ZASTAVENÍ JEJ VYPNĚTE.
V opačném případě může být fungování kola narušeno.
Během prvních jízd na novém kole je zcela běžné, že se některé díly povolují a usazují.
To platí i pro výplet kola. Při jízdě můžete slyšet „praskání“ paprsků, které způsobuje jejich usazování.
Kolo by však rozhodně nemělo být vychýlené ze své osy. Pokud tomu tak je, využijte bezplatné garanční prohlídky poskytované našimi servisy po dobu 6 měsíců od zakoupení kola, v jejímž rámci vám naši technici kolo vycentrují.
Špatné řazení rychlostí (přehazování řetězu na pastorcích) může mít více příčin.
1- Zkontrolujte koncovky bowdenů. Špatně nasazené koncovky bowdenů mohou bránit správnému vypnutí lanka a narušit plynulé přehazování rychlostí. Je-li koncovka bowdenu špatně nasazena, ručně její nasazení opravte.
2- Je možné, že lanko a bowden jsou zablokované. Pokud měnič nepřehazuje na nejmenší pastorky nebo se po přehození rychlosti páčkou vůbec nehýbe, jde zcela jistě o zablokování lanka a bowdenů. V takovém případě je třeba lanko i bowdeny vyměnit.
3 – Dostavte se se svým kolem do servisu Decathlon, kde provedeme nové seřízení přehazovačky
4 – Ověřte také, že patka rámu není zkřivená. Pokud je tomu tak, podívejte se na kapitolu PATKA RÁMU JE ROZBITÁ
Poznámka: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů a případnému vypláchnutí vazelíny z ložisek.
Ohnutá či zkřivená patka způsobuje vychýlení měniče, který pak nemůže správně plnit svou funkci.
Podívejte se na kolo zezadu a zkontrolujte zarovnání měniče.
Pokud je patka ohnutá či zkřivená, obraťte se na servis Decathlon, kde vám patku vyměníme. Náhradní patku rámu dostanete při koupi svého kola Riverside.
Pečlivě prohlédněte plášť, aby nedošlo k defektu ihned znovu.
Na rám, představec a řídítka tohoto kola poskytujeme doživotní záruku.
Záruka platí pouze pod podmínkou odpovídajícího používání kola. Toto kolo je určené na více či méně sportovní projížďky v nepříliš náročném terénu. Pokud na něm budete jezdit down hill nebo jej používat jako horské kolo, a jeho rám například praskne, pak nebyly podmínky záruky dodrženy a záruka neplatí.
1. ZKONTROLUJTE ZAPOJENÍ BATERIE DO NABÍJEČKY A NABÍJEČKY DO ZÁSUVKY
Ověřte, že používáte originální nabíječku, který byla v balení s kolem.
Baterii napojte na nabíječku a tu zapojte do sítě.
LED kontrolka svítí červeně = baterie se nabíjí.
LED kontrolka svítí zeleně = baterie je nabitá.
LED kontrolka bliká = s baterií nebo nabíječkou je nějaký problém.
Nabití úplně vybité baterie trvá 6 hodin.
2. ZKONTROLUJTE KONEKTORY
Konektory nabíječky i baterie musejí být čisté. Mezi nabíječku a baterii se nesmí dostat žádná nečistota.
3. MŮŽE SE STÁT, ŽE ZÁVADA JE POUZE NA KONTROLKÁCH NA BATERII
V tom případě se obraťte se na servis v prodejně DECATHLON.
POSLEDNÍ KONTROLKA BLIKÁ (nejvzdálenější od tlačítka).
Baterie je vybitá a je nutné ji nabít. Připojte baterii k nabíječce.
4. KONTROLKA BLIKÁ
Baterie nebyla dlouho nabíjena a upozorňuje na nízký stav. Připojte ji co nejrychleji k nabíječce, jinak může dojít ke zhoršení její kapacity nebo k jejímu úplnému poškození.
BLIKÁ JINÁ KONTROLKA
Baterie zaznamenala nějakou závadu. Tato závada může být dočasná nebo trvalá. Obraťte se na servis v prodejně DECATHLON, který provede kompletní diagnostiku baterie a kola.
CHYBA 16 / 17 = SNÍMAČ NEZJIŠTĚN
Kolo vypněte a poté znovu zapněte. Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 32 / 33 = ZÁVADA MOTORU
Motor je odpojený. Zkontrolujte konektory motoru a znovu jej zapojte, dávejte přitom pozor na směr zapojování, aby nedošlo k poškození kolíků.
CHYBA 48 = ZÁVADA SNÍMAČE RYCHLOSTI
Motor je zřejmě odpojený.
Zkontrolujte konektory motoru a znovu jej zapojte, dávejte přitom pozor na směr zapojování, aby nedošlo k poškození kolíků.
Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 49 = ZÁVADA SNÍMAČE TEMPA
Vypněte a znovu zapněte kolo. Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 64 = ZÁVADA SNÍMAČE TEMPA
Vypněte a znovu zapněte kolo. Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 65/66/67 = PODPĚTÍ BATERIE
Nabijte baterii. Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 80 = PŘEHŘÁTÍ OVLÁDACÍHO SPÍNAČE
Počkejte, až kolo vychladne. Vypněte a znovu zapněte kolo. Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 81 = CHYBA V KOMUNIKACI BATERIE / DISPLEJ
K této chybě často dochází, když je baterie vyjmuta z kola a poté do něj opět vložena, aniž by byl vypnutý displej.
Před vyjmutím baterie z kola vypněte displej pomocí tlačítka ON/OFF.
Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 83 = PŘETÍŽENÝ MOTOR
Motor se sám vypnul, protože byl přetížený.
Vypněte a znovu zapněte kolo.
Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
CHYBA 84 = CHYBA KOMUNIKACE S OVLÁDACÍM SPÍNAČEM
Zkontrolujte, že je displej správně připojený a žádný kolíček konektoru není poškozený.
Pokud chyba nezmizí, obraťte se na servis v prodejně Decathlon pro diagnostiku a napravení problému.
1- OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ
Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.
> Vyjměte baterii z kola.
> Stiskněte tlačítko na baterii.
> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.
> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.
2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ
> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.
> Baterie musí být správně nasazená v pouzdru. (Nezapomeňte otevřít zástrčku)
3 – OVĚŘTE ZAPOJENÍ KONEKTORŮ V MOTORU
> Zapojení motoru na levé straně zadní vidlice může být lehce povolené.
V takovém případě stačí jej zasunout správně (žádná drážka by neměla přečnívat). Dojde k odstranění hluku a otřásání motoru.
Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
1 – OVĚŘTE, ŽE JE DISPLEJ SPRÁVNĚ ZAPOJENÝ
> Konektor k displeji se nachází na zadní straně řídítek.
> Odšroubujte obě kolečka a z obou stran zatáhněte, abyste oddělili displej od spojovacího kabelu.
> Ověřte, že žádný kolík není ohnutý.
> Zapojte konektor zpět a dávejte přitom pozor na správný směr, aby nedošlo k ohnutí kolíku! Řiďte se podle šipek vyrytých po každé straně konektoru. Obě šipky by měly být před zasunutím přesně naproti sobě.
2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ
Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.
> Vyjměte baterii z kola.
> Stiskněte tlačítko na baterii.
> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.
> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.
3 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ
> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.
> Baterie musí být správně zasunutá pod spodním poklopem a zástrčka musí hlasitě zaklapnout – tento zvuk potvrzuje správné zapojení baterie.
4 – NECHTE SYSTÉM VYCHLADNOUT
V příliš horkém počasí, nebo při dlouhé vyjížďce může dojít k přehřátí elektrického systému. V takovém případě nechte kolo vychladnout, několik minut je nepoužívejte, a poté zkuste elektrickou asistenci zapnout znovu.
Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
1 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ
Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.
> Vyjměte baterii z kola.
> Stiskněte tlačítko na baterii.
> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.
> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.
2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ
> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.
> Baterie musí být správně nasazená v pouzdru. (Nezapomeňte otevřít zástrčku)
3 – NECHTE SYSTÉM VYCHLADNOUT
V příliš horském počasí, nebo při dlouhé vyjížďce může dojít přehřátí elektrického systému.V takovém případě nechte kolo vychladnout, několik minut je nepoužívejte, a poté zkuste elektrickou asistenci zapnout znovu.
Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
1 – ZVOLTE JINÝ REŽIM ASISTENCE NEŽ 0
Pokud se na displeji zobrazuje režim asistence 0, je normální, že elektrický pohon není zapnutý.
Vyberte režim 1, 2, nebo 3.
Jakmile je režim zvolený, začněte šlapat a pořádně zabírejte do pedálů. Pokud se vám šlape příliš těžko, zvolte vyšší režim elektrické asistence (ze 3 možných).
2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ
Když je baterie téměř vybitá a zvolený režim asistence příliš vysoký, kolo začne dělat trhavé pohyby, dokud se baterie úplně nevybije.
> Vyjměte baterii z kola.
> Stiskněte tlačítko na baterii.
> Ověřte, že se rozsvítí alespoň jedna LED kontrolka.
> Pokud jsou všechny kontrolky zhasnuté nebo poslední kontrolka bliká, dobijte baterii.
3 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE ČISTÁ, DOBŘE UMÍSTĚNÁ A UZAMČENÁ
> Zkontrolujte, že konektory baterie nejsou zanesené nečistotami a jsou v dobrém stavu.
> Baterie musí být správně zasunutá pod spodním poklopem a zástrčka musí hlasitě zaklapnout – tento zvuk potvrzuje správné zapojení baterie.
4 – NECHTE SYSTÉM VYCHLADNOUT
V příliš horkém počasí, nebo při dlouhé vyjížďce může dojít k přehřátí elektrického systému. V takovém případě nechte kolo vychladnout, několik minut je nepoužívejte, a poté zkuste elektrickou asistenci zapnout znovu.
5 – OVĚŘTE ZAPOJENÍ KONEKTORŮ K MOTORU
> Zapojení motoru na levé straně zadní vidlice může být lehce povolené.
V takovém případě stačí jej zasunout správně (žádná drážka by neměla přečnívat). Dojde k odstranění hluku a otřásání motoru.
Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
1 – ZKONTROLUJTE TLAK V PLÁŠTÍCH
> Správný tlak v pláštích zásadně ovlivňuje výkonnost elektrické asistence. Proto před každou vyjížďkou ověřte, že je tlak v pláštích mezi 3 a 4,5 bar.
2 – OVĚŘTE, ŽE JE BATERIE NABITÁ
Pokud je baterie málo nabitá, motor nedostává dostatek proudu, aby mohl poskytnout požadovanou asistenci. V takovém případě je tedy třeba zvolit nižší režim asistence.
3 – OVĚŘTE ZAPOJENÍ BATERIE
Pokud se zdá, že se motor zadrhává, ověřte správné zapojení konektoru motoru.
> Zapojení motoru na levé straně zadní vidlice může být lehce povolené.
V takovém případě stačí jej zasunout správně (žádná drážka by neměla přečnívat). Dojde k odstranění hluku a zadrhávání motoru.
4 – DÁVEJTE POZOR, ABY KOLO NEBYLO PŘÍLIŠ NALOŽENÉ
Pokud problém přetrvává, domluvte si schůzku nebo se dostavte do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
Aby vám kolo a jeho komponenty vydržely co nejdéle a jezdilo se vám co nejlépe, je zásadní nezapomínat na údržbu kola. Zanedbání údržby může vést k vážným problémům: zadřená lanka, zrezlé díly, unikání vzduchu, předčasné opotřebení…
Tím, že díky údržbě prodloužíte životnost svého kola a jednotlivých dílů, se také chováte ekologicky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí.
Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.
Jednou za čas je třeba celé kolo důkladně vyčistit. V tomto návodu naleznete přesný popis, jak krok po kroku vyčistit celé kolo. Čím častěji na kole jezdíte, tím důležitější je pravidelně celé kolo čistit.
Při mytí elektrického kola je důležité ponechat baterii na kole. Baterie chrání motor před vniknutím vody a nečistot!
Jak půjde čas a kolo bude mít najetých stále více kilometrů, bude potřeba vzhledem k bezpečnosti i dobrému fungování vyměnit některé díly.
Každých 1000 km: Vyčistěte řetěz a promažte převody
Každé 2000 km: Vyměňte brzdové destičky. Buď se obraťte na servis v nejbližší prodejně Decathlon, nebo je vyměňte sami podle videonávodu níže.
Vyměňte pláště, buď sami s využitím našeho návodu, nebo si je nechte vyměnit v servisu.
Každých 5000 km: Nechte si vyměnit řetěz a pastorky na kazetě. Pro výměnu se obraťte na servis v nejbližší prodejně Decathlon.
Jak odmastit řetěz kola?
Odmaštění řetězu dosáhnete tak, že nastříkáte odmašťující přípravek na celý řetěz i celé převodové ústrojí. Pomocí čistého hadříku potom z řetězu i kazety setřete všechny nečistoty. V závislosti na celkovém stavu řetězu můžete vyčistit jen nejvíce znečištěná místa.
Nakonec z řetězu důkladně opláchněte veškeré zbytky nečistot. Je možné, že i poté na řetězu nějaké nečistoty zůstanou.
Pokud tomu tak je, nechte přípravek ještě pár minut působit, a potom řetěz otřete suchým hadříkem, kterým byste měli všechny zbývající nečistoty odstranit.
Účinnějšího a rychlejšího vyčištění řetězu dosáhnete s využitím naší pračky řetězu.
Po každé výměně destiček doporučujeme destičky rychle zajet, aby nedošlo k jejich "vyhlazení" (které má za následek méně účinné brzdění).
Plášť už může být po několikaletém používání pěkně ztuhlý, nebojte se přitlačit!
Stačí odšroubovat kazetu pomocí stahováku kazety a biče na kazetu a poté našroubovat novou kazetu.
Stahovák kazety i bič na kazetu naleznete pod odkazem níže. Pokud potřebujete i novou kazetu, najdete ji v sekci "Náhradní díly ".
Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.
Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník.
Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.
Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Pozor: některé řetězy mají jeden směr, proto si předem dobře prostudujte návod.
Řetěz by měl být napnutý, natáhněte jej kolem horní kladky měniče.
Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.
Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.
Značka Riverside se snaží snížit emise CO2 při výrobě kol na minimum.
Každý komponent je navržený tak, aby měl co nejnižší uhlíkovou stopu.
Na rám, představec a řídítka poskytujeme doživotní záruku.