Montáž kola z krabice
V tomto videu vám ukážeme, jak správně sestavit/nastavit nové městské kolo Elops (Decathlon).
REF: 8560548
2020
Elektrokolo s veškerou výbavou (nosič, blatníky, osvětlení...) určené na krátké přesuny po městě.
Na elektrokole se dostanete snadno a včas do cíle a ani se nezpotíte!
V tomto videu vám ukážeme, jak správně sestavit/nastavit nové městské kolo Elops (Decathlon).
PŘÍPRAVA VAŠEHO KOLA
Správný tlak v pneumatikách je u elektrokola obzvláště důležitý. Kola mají díky kombinaci motoru a kola velkou váhu. A nižší než doporučený tlak snižuje dojezd kola.
Abyste minimalizovali riziko propíchnutí a prodloužili životnost baterie, měly by být vaše pneumatiky mezi 3,5 a 5 bary.
Plné nabití baterie po úplném vybití trvá 5 hodin.
Elektrická pomoc se spustí pouze tehdy, když uživatel šlape (motorový systém, který nezahrnuje šlapání, je považován za moped, s omezeními používání a mnohem přísnějšími bezpečnostními pravidly).
Čidlo šlapání poblíž řetězové sady přenáší informace do řídící jednotky kola, která spouští motor.
Elektrický motor kola se okamžitě vypne, když zabrzdíte nebo přestanete šlapat.
Opětným sešlápnutím pedálů se motor znovu spustí.
Baterie je určena k použití za deště, ale neměla by být ponořena do vody ani omývána tlakovým čističem.
Totéž platí pro displej a další součásti a elektrické kabely.
Přesto by kolo, pokud na něm nejezdíte, mělo být skladováno v suchu.
Seznam často kladených otázek najdete v části „Máte problém?“ část, která by vám měla pomoci vyřešit problémy, které byste mohli mít s ELOPS 120 sami.
Můžete také navštívit jeden z našich Decathlon servisů, kde se naši cyklističtí experti podívají na vaše kolo.
Pokud se kolo nepoužívá, automaticky se vypne po několika minutách.
Dojezd vašeho elektrokola závisí na řadě faktorů:
> ZATÍŽENÍ KOLA: Životnost baterie bude kratší, pokud je kolo přetíženo
> TYP TERÉNU: Výdrž baterie bude kratš při jízdě do kopce
> TLAK PNEUMATIK: Životnost baterie bude delší u pneumatik nahustených na 3,5 až 5 barů.
> VNĚJŠÍ TEPLOTA: Životnost baterie bude kratší, když je venku zima
> POUŽÍVANÝ REŽIM ASISTENCE: Čím vyšší stupeň asistence používáte, tím nižší bude dojezd kola.
> YKADENCE ŠLAPÁNÍ: Aby jste dojeli dál, musíte šlapat do pedálů.
> DODRŽUJTE POKYNY V NÁVODU K NABÍJENÍ A SKLADOVÁNÍ BATERIE
U ELOPSU 120 vydrží baterie 20 až 55 km. Dobrá péče o vaše kolo zajistí, že baterie vydrží co nejdéle.
Režim chůze je elektrický asistenční režim, který vám pomůže přesunout kolo, když jdete po jeho boku. To může být v určitých situacích velmi užitečné, například při výstupu z podzemní garáže atd.
Režim chůze vám umožní bez námahy tlačit kolo.
Chcete -li tento režim aktivovat, zapněte ovládací obrazovku podržením tlačítka ON/OFF. Poté podržte tlačítko „MODE“. Buďte opatrní: kolo se začne pohybovat konstantní rychlostí 6 km/h.
Nepoužívejte tento režim při jízdě na kole, protože by to mohlo poškodit motor.
ZJISTĚTE, JAK SE SPRÁVNĚ STARAT O SVOJÍ BATERII 120E
Baterii byste měli skladovat na chladném místě (mezi 10 ° C a 25 ° C) a v suchu, mimo přímé sluneční světlo.
Abyste zabránili hlubokému vybití, které může způsobit poruchu baterie, neskladujte baterii, když je vybitá (1 blikající LED).
Baterii byste měli nabíjet (i když se nepoužívá) alespoň jednou za tři měsíce, abyste zabránili hlubokému vybití a ztrátě kapacity baterie.
Pokud baterii skladujete delší dobu (více než tři měsíce bez použití), měli byste ji přepnout do režimu spánku, aby se lépe skladovala a nemuseli ji pravidelně nabíjet.
Ne. Lithium-iontové baterie nemají paměťový efekt, a proto je lze nabíjet kdykoli.
Doporučujeme baterii pravidelně nabíjet, aby dobře fungovala.
Ne, nemá dynamo. Některé systémy vám umožňují nabíjet baterii při jízdě nebo brzdění, ale to nevytváří mnoho energie. Abyste vytvořili 1 km dalšího výkonu, museli byste ujet několik desítek kilometrů.
Je to elektricky asistované kolo. To znamená, že je možné jezdit zcela bez této pomoci.
Hmotnost motorového systému samozřejmě trochu ztěžuje jízdu na kole.
Ano, nabíječku a baterii lze ponechat zapojené nepřetržitě.
Když je baterie plně nabitá, nabíječka se přestane nabíjet, ale zůstane připojena k napájení.
Když je baterie na konci životnosti, odneste ji do místního obchodu Decathlon, který ji odešle do specializovaného recyklačního zařízení.
Na vaši baterii je poskytována záruka 2 roky nebo 500 cyklů (1 cyklus = 1 nabití + 1 úplné vybití).
Abychom to uvedli do souvislostí, s průměrným dojezdem baterie 40 km budete muset ujet až 20 000 km, než bude vaše baterie na konci životnosti (za předpokladu, že baterii používáte a skladujete správně).
Po 500 cyklech se kapacita baterie sníží, ale baterie zůstane plně funkční.
Pohotovostní režim umožňuje dlouhodobé skladování baterie (maximálně 1 rok) bez dobíjení nebo snižování kapacity baterie.
Chcete -li přepnout baterii do pohotovostního režimu, podržte tlačítko baterie po dobu 10 sekund, dokud LED diody baterie nezhasnou.
Nabijte baterii nabíječkou a probuďte ji zpět.
Baterie je vybavena pohotovostním režimem, který umožňuje její uložení, aniž by bylo nutné ji pravidelně nabíjet.
Po přepnutí do pohotovostního režimu lze baterii bezpečně skladovat až 1 rok bez nabíjení nebo ovlivnění kapacity.
Pokud baterii skladujete, aniž byste ji přepnuli do pohotovostního režimu, musíte baterii nabíjet alespoň jednou za 3 měsíce, abyste udrželi její výkon.
Pravidelná údržba je důležitá, pokud chcete, aby vaše kolo fungovalo efektivně co nejdéle, proto jsme pro vás sestavili několik tipů na údržbu.
1. Před každou jízdou se ujistěte, že jsou vaše pneumatiky nahuštěny na 3,5 až 5 barů.
2. Každý měsíc čištěte a namažte řetěz (součást hnacího ústrojí).
3. Baterii plně nabijte alespoň jednou za 3 měsíce.
4. Pokud jej nebudete delší dobu používat, přepněte baterii do pohotovostního režimu.
5. Baterii skladujte na chladném a suchém místě mimo sluneční světlo.
6. Vyčistěte kolo pomocí mycího prostředku určeného pro dané kolo. Nepoužívejte tlakové myčky ani prostředky na mytí nádobí. Pokud žijete v blízkosti moře, doporučujeme čistit kolo každý měsíc.
1. Zkontrolujte, zda je baterie dobře nabitá
Pokud je baterie téměř vybitá, může to způsobit trhavý pocit, než se zcela vybije.
> Stiskněte tlačítko baterie
> Zkontrolujte, zda se rozsvítí alespoň jedna LED
> Pokud se nerozsvítí žádná LED nebo bliká první nebo druhá LED, nabijte baterii
2. Zkontrolujte, zda je baterie čistá, řádně připevněná a zajištěná na svém místě
> Zkontrolujte, zda jsou konektory a držák baterie čisté a v dobrém stavu.
> Baterie by měla být v držáku zasunutá na doraz
Když jej zatlačíte dovnitř, kliknutím se ozve, že je správně na svém místě.
Zamkněte baterii a vyjměte klíč.
3. Zkontrolujte konektory na pedálovém senzoru (nejtenčí kabel).
> Chcete-li to provést, otevřete kryt kabelu na suchý zip a najděte konektor snímače šlapání (nejtenčí kabel).
Zkontrolujte, zda jsou konektory snímače šlapání v dobrém stavu a zda jsou správně zasunuty. V případě potřeby je zasuňte zpět.
4. Zkontrolujte, zda snímač pedálů na levé straně kola, na druhé straně k řetězové sadě (u levé kliky), neklouzl ze středu klik.
Pokud sklouzl na kliku, jemně ho rukou posuňte zpět do matice středu klik a zatlačte až na doraz k rámu.
1. Zkontrolujte tlak v pneumatikách
> Tlak v pneumatikách určuje, jak efektivně funguje vaše elektrická asistence. Před každou jízdou se ujistěte, že jsou vaše pneumatiky nahuštěny na 3,5 až 5 barů.
2. Ujistěte se, že kolo nepřetěžujete
Elektrická asistence se spustí po několika otočeních pedálu a vyžaduje aktivaci asistenčního režimu.
Pokud se vaše elektrická pomoc stále nezapíná, postupujte takto:
1. Zkontrolujte, zda je baterie dobře nabitá
> Stiskněte tlačítko baterie
> Zkontrolujte, zda svítí alespoň jedna LED
> Pokud některá z LED diod bliká, nabijte baterii připojením k nabíječce a zásuvce
2. Zkontrolujte, zda je baterie čistá, řádně připevněná a zajištěná na svém místě
> Zkontrolujte, zda jsou konektory a držák baterie čisté a v dobrém stavu.
> Baterii zasuňte zcela do držáku
Když jej zatlačíte dovnitř, kliknutím se ozve, že je správně na svém místě.
Zamkněte baterii a vyjměte klíč.
3. Zkontrolujte všechny konektory kola: brzdy, motor, konzolu, snímač šlapání, řídící jednotka (= centrální procesorová jednotka elektrické soupravy. Nachází se hned za baterií, na nosiči brašny)
Pro přístup k většině konektorů budete muset otevřít nebo sundat neoprenový kryt, který chrání elektrické kabely. Konektor motoru je jediný, který není zakryt.
JAK ZKONTROLOVAT VŠECHNY KONEKTORY:
Na vašem kole existují dva typy připojení: „šroubovací“ připojení a „zasouvací“ připojení.
„Šroubovací“ spoje
U „šroubovacích“ spojů, které poznáte podle dvou kovových kroužků, budete muset pro odpojení kabelů odšroubovat oba kroužky. Dávejte pozor, abyste při odšroubování neztratili malou plastovou podložku mezi dvěma kroužky.
Po odpojení zkontrolujte, zda je každý konektor čistý, a poté jej znovu připojte.
Chcete -li to provést, umístěte každý konektor samec a samice proti sobě, poté zarovnejte šipky indikátoru a poté je zatlačte zpět.
Utáhněte dva kovové kroužky až na doraz, aby byla zajištěna spojení.
"Zasouvací" spoje
Zástrčka se jednoduše zasune do zásuvky. Zkontrolujte, zda jsou oba konektory zcela zasunuty, a v případě potřeby je zatlačte pevněji.
4. Test elektrické asistence
> Zapněte obrazovku podržením tlačítka ON/OFF
> Nasedněte na kolo a šlápněte (pro spuštění elektrické asistence budete muset pedály několikrát otočit).
Pokud problém přetrvává, obraťte se na svůj Decathlon servis.
Když je kolo v provozu, úroveň nabití baterie zobrazená na obrazovce konzoly může kolísat, protože je založena na okamžité spotřebě energie z baterie.
Použitý asistenční režim a sklon svahu, do kterého jedete mohou mít značný dopad na indikátory nabití baterie.
Úrovně nabití baterie zobrazené na obrazovce konzoly i na samotné baterii jsou přesné, když kolo stojí.
Elektrická pomoc by se měla automaticky vypnout, když stisknete jednu z brzdových páček.
Pokud se tak nestane, zkontrolujte, zda jsou konektory na obou brzdových pákách v dobrém stavu a řádně zapojeny.
> Posunutím dvou neoprenových krytů kabelů v přední části kola odkryjte brzdové konektory (žluté konektory)
> Chcete -li zkontrolovat, zda jsou konektory čisté, v dobrém stavu a správně zasunuté, odšroubujte dva kroužky na obou stranách černé podložky.
> Zkontrolujte, zda je každý konektor čistý a v dobrém stavu
> Znovu vše řádně připojte. Chcete -li to provést, umístěte každý konektor samec a samice proti sobě a zarovnejte šipky indikátoru, než je zatlačíte zpět. Ujistěte se, že nezapomenete podložku mezi dvěma kroužky.
> Abyste zajistili spojení, utáhněte kroužky až na doraz.
Pokud problém přetrvává, odešlete žádost obraťte se na svůj Decathlon servis
Váš zámek lze vyměnit v Decathlon servisu. Bude nainstalován nový zámek a dostanete nový pár klíčů.
Vaše elektrokolo ELOPS spotřebuje relativně dost brzdových špalíků.
Protože jsou elektrická kola mnohem těžší a rychlejší než normální kola a často se používají častěji a za každého počasí, opotřebovávají se brzdové špalíky mnohem rychleji.
Aby byla zaručena vaše bezpečnost, kvalita brzdění a životnost vašich ráfků, měli byste je vyměnit, jakmile ucítíte, že se začínají opotřebovávat: méně citlivé brzdění, obtěžující zvuky a černé skvrny na ráfcích atd.
Na brzdových destičkách jsou drážky, které jim umožňují účinně odvézt vodu. Pokud hřebeny nevidíte nebo jsou sotva viditelné, pak je čas vyměnit brzdové destičky.
Chcete -li to provést, navštivte sekci „údržba“ a podívejte se na náš video návod.
Brzdové destičky ke koupi najdete v sekci „náhradní díly“.
Nebo můžete navštívit místní servis Decathlonu a nechat si je vyměnit.
1. Zkontrolujte, zda je baterie dobře nabitá
> Stiskněte tlačítko baterie
> Zkontrolujte, zda svítí alespoň jedna LED
> Pokud některá z LED diod bliká, nabijte baterii připojením k nabíječce a zásuvce
2. Zkontrolujte, zda je baterie čistá, řádně připevněná a zajištěná na svém místě
> Zkontrolujte, zda jsou konektory a držák baterie čisté a v dobrém stavu.
> Baterii zasuňte zcela do držáku
Když jej zatlačíte dovnitř, kliknutím se ozve, že je správně na svém místě.
Zamkněte baterii a vyjměte klíč.
3. Zkontrolujte, zda je připojen kabel spojující konzolu s řídící jednotkou (= centrální procesorová jednotka v krytu, hned za baterií)
> Otevřete kryt kabelu, který najdete mezi nosičem brašny a sedlem.
> Zkontrolujte připojení kabelu příslušenství (ten s kovovými kroužky).
> Chcete -li zkontrolovat, zda jsou konektory čisté, v dobrém stavu a správně zasunuté, odšroubujte oba kroužky na obou stranách černé podložky.
> Zkontrolujte, zda je každý konektor čistý a v dobrém stavu
> Znovu vše řádně připojte. Chcete -li to provést, umístěte každý konektor samec a samice proti sobě a zarovnejte šipky indikátoru, než je zatlačíte zpět. Ujistěte se, že nezapomenete podložku mezi dvěma kroužky.
> Abyste zajistili spojení, utáhněte kroužky až na doraz.
4. Zkontrolujte, zda je obrazovka připojena
> V přední části kola vysuňte neoprenový kryt z obrazovky a odhalte dvojici konektorů pro obrazovku (černá).
> Zkontrolujte připojení konzoly stejným způsobem jako dříve.
5. Stisknutím tlačítka ON/OFF zapněte obrazovku
Pokud problém přetrvává, odešlete žádost o podporu nebo navštivte dílnu Decathlon.
1. Blikají 3 LED diody asistenčního režimu
> Zkontrolujte, zda je baterie správně vložena do držáku a připojena
> Zkontrolujte, zda je obrazovka správně zapojena do kabelu, který ji spojuje s ovladačem
2. LED kontrolka režimu „ECO“ Bliká
> Nabijte baterii
3. LED diody „EKO“ A „NORMÁLNÍ“ REŽIMY Blikají
> Zkontrolujte, zda je kabel motoru správně zapojen do motoru a do ovladače (připojení za sedlem)
4. LED kontrolka režimu „SPORT“ Bliká
> Zkontrolujte, zda je kabel motoru správně zapojen do motoru a do ovladače (připojení za sedlem)
> Motor je vadný. Navštivte prosím workshop Decathlon
5. LED diody režimu „ECO“ a „SPORT“ Blikají
> Zkontrolujte, zda jsou brzdové páčky správně připojeny
> Odpojte pravou brzdovou páku. Zapněte ovládací obrazovku. Pokud chybový kód zmizel, je pravá brzdová páčka vadná a měla by být změněna v servisu Decathlon
> Pokud se chybové hlášení stále zobrazuje, znovu připojte pravou brzdovou páku a odpojte levou brzdovou páku. Pokud chybový kód zmizel, je levá brzdová páčka vadná a měla by být změněna v servisu Decathlon.
6. LED „SVĚTLO“ Bliká
> Zkontrolujte, zda je baterie správně vložena a zda je konektor v dobrém stavu.
Pokud chyba stále existuje, navštivte prosím nejbližší dílnu Decathlonu, kde ji vyřeší.
1. Zkontrolujte, zda není v připojení žádná špína
Konektory nabíječky baterií by měly být čisté a mezi baterií a jejím konektorem by neměly bránit žádné nečistoty.
2. Zkontrolujte připojení baterie> nabíječky> síťové zásuvky
> Ujistěte se, že používáte nabíječku dodanou společností Decathlon
> Připojte nabíječku k baterii a síťové zásuvce.
Oranžová LED = baterie se nabíjí
Zelená LED = baterie se již nabila
Blikající LED = problém s nabíjením
Plně vybité baterii bude trvat 5 hodin, než se plně nabije.
Pokud problém přetrvává, kontaktujte nás nebo navštivte některý z našich workshopů Decathlon.
Dojezd vašeho elektrokola závisí na řadě faktorů:
> ZATÍŽENÍ KOLA: Životnost baterie bude kratší, pokud je kolo přetíženo
> TYP TERÉNU: Výdrž baterie bude kratš při jízdě do kopce
> TLAK PNEUMATIK: Životnost baterie bude delší u pneumatik nahustených na 3,5 až 5 barů.
> VNĚJŠÍ TEPLOTA: Životnost baterie bude kratší, když je venku zima
> POUŽÍVANÝ REŽIM ASISTENCE: Čím vyšší stupeň asistence používáte, tím nižší bude dojezd kola.
> YKADENCE ŠLAPÁNÍ: Aby jste dojeli dál, musíte šlapat do pedálů.
> DODRŽUJTE POKYNY V NÁVODU K NABÍJENÍ A SKLADOVÁNÍ BATERIE
U ELOPSU 120 vydrží baterie 20 až 55 km. Dobrá péče o vaše kolo zajistí, že baterie vydrží co nejdéle.
Nové baterie jsou pečlivě skladovány, aby se ze začátku nevybíjely.
Při prvním použití byste měli baterii připojit k nabíječce a zapojit do zásuvky, aby fungovala.
Pokud problém přetrvává a baterie se stále nezapíná, odešlete žádost o podporu nebo navštivte servis Decathlon.
První LED dioda je ta napravo od tlačítka baterie.
> První LED bliká: Baterie je téměř vybitá a je třeba ji nabít. Zapojte jej do nabíječky a zapojte do síťové zásuvky, aby se nabil.
> Druhá LED dioda bliká: Baterie je v režimu ochrany „podpětí“ v důsledku nesprávné manipulace nebo delší doby bez dobíjení. Zapojte jej co nejdříve do nabíječky a síťové zásuvky, aby se dobil, což jej vyřadí z ochranného režimu
> Pokud bliká další LED nebo několik blikajících LED, je baterie vadná. Vezměte si baterii do dílny Decathlon k úplnému testování.
Když je kolo v provozu, úroveň nabití baterie zobrazená na obrazovce konzoly může kolísat, protože je založena na okamžité spotřebě energie z baterie.
Použitý asistenční režim a sklon svahu, do kterého jedete mohou mít značný dopad na indikátory nabití baterie.
Úrovně nabití baterie zobrazené na obrazovce konzoly i na samotné baterii jsou přesné, když kolo stojí.
Náhradní díly pro svůj ELOPS 120 E najdete na našich webových stránkách.
Doživotní záruka na rám a vidlici. ~ Dvouletá záruka na běžné opotřebitelné součásti rámu.