Ref: 8379180
2015
Máte chuť vyrazit na kolo? Toto 16" kolo je určeno pro děti od 4 roku do 6 let, s výškou od 105 do 120 cm, které se chtějí naučit jezdit na kole s pedály.
Kolo se velmi snadno používá a odolá při všech dobrodružstvích, kterým je děti vystaví. Díky krytu řetězu si děti do řetězu neskřípnou prsty. Kompatibilní s 16" stabilizačními kolečky.
Koupili jste si toto kolo přes e-shop?
Vzhledem k současné situaci se naše týmy snaží, aby k zákazníkům dorazila objednaná kola co nejrychleji. Proto naše kola expedujeme v částečně rozloženém stavu. Připravili jsme pro vás video s kompletním návodem, jak toto dětské kolo smontovat doma. Na videu jsme použili 14" kolo, ale u 16" kola je kromě brzd montáž úplně stejná.
Níže naleznete všechny informace k seřízení brzd V-Brake na 16" kole (v kapitole "PRVNÍ POUŽITÍ" / Jak ověřit, že jsou V-Brake brzdy správně seřízené?").
Stačí jen postupovat podle návodu!
Je důležité nastavit výšku sedlovky a řídítek podle výšky dítěte. Značka minimálního zasunutí sedlovky a řídítek do rámu by z bezpečnostních důvodů nikdy neměla být viditelná (sedlovka i řídítka musí být vždy zasunuté tak, aby vroubkovaná značka nebyla zvenku vidět).
Řídítka je nutné utáhnout opravdu na pevno, aby se za jízdy nepovolila. Na utažení řídítek a nastavení výšky sedla budete potřebovat inbus velikosti 6.
Sedlo je ve správné výšce, když se dítě při sezení na sedle dotýká země špičkami chodidel.
Díky tomu se mu pak bude na kolo snadno nasedat a při jízdě nebude mít kolena příliš vysoko.
Účinnost brzd ověříte tak, že kolo uchopíte za řídítka, rozjedete je po zemi a potom stisknete levou brzdovou páčku (zadní brzda) nebo pravou brzdovou páčku (přední brzda). Po stisknutí brzdové páčky by se mělo kolo s odpovídající brzdou přestat točit. Brzdové špalíky by při jízdě neměly třít o brzdnou plochu ráfku.
Pokud zjistíte, že brzdění není účinné (kolo se otáčí dál), nebo že se špalíky dotýkají ráfku i při jízdě, postupujte takto: Na každé brzdové páčce se nachází kolečko (stavitelný šroub) . Pokud tímto kolečkem točíte ve směru hodinových ručiček, dojde k většímu utažení brzdového lanka (= silnější brzdění). Pokud kolečkem otáčíte proti směru hodinových ručiček, dojde k povolení brzdového lanka (= méně silné brzdění a oddálení špalíků od ráfku).
Je důležité správné seřízení brzd pravidelně kontrolovat.
Na videu naleznete návod, jak správně srovnat špalíky vůči ráfku.
Doporučený tlak, na jaký je vhodné pláště nahustit, je vždy uvedený na bočnici pláště. Doporučujeme tedy při huštění plášťů dodržovat tyto hodnoty. Doporučený tlak se může lišit podle typu pláště. Dětská kola obvykle hustíme na 3 bary.
Abyste ověřili, že je plášť správně nahuštěný, stiskněte jej mezi prsty: musí být pevný, ale současně musí pod tlakem prstů lehce povolit. Stav plášťů doporučujeme zkontrolovat alespoň jednou měsíčně.
Můžete použít přípravek typu "All in One," který uvolňuje zadřené části, čistí, promazává a chrání komponenty před vnějšími vlivy (seženete jej v prodejnách i e-shopu Decathlon). Je to velmi praktický přípravek „vše v jednom“. Avšak doporučujeme raději použít separátní přípravky - odmašťovač a olej.
Celý postup začíná řádným vyčistěním a odmaštěním řetězu.
Na mazání řetězů jízdních kol používejte k tomu určené oleje. Oleje jsou ve variantě ve spreji nebo v olejničce. Při použití spreje otáčejte klikami a sprej nastříkejte pouze na řetěz. Používáte-li olej v olejničce, nejprve si najděte na řetězu rychlospojku (jediný článek, který vypadá jinak a slouží k rozpojení řetězu). Od této rychlospojky aplikujte jednu kapku na každý nýt řetězu.
Oleji nechte několik minut čas, aby se dostal do mezer v řetězu. Přebytek maziva hadříkem setřete.
Naše doporučení: dbejte na to, aby přípravek nepřišel do kontaktu s brzdovými špalíky, destičkami ani brzdnou plochou na ráfcích. Po mazání řetězu ráfek otřete odmašťovačem.
Dlouhodobá ochrana kola: pravidelné používání přípravku snižuje hlučnost řetězu a riziko rezivění jednotlivých dílů. Řetěz dětského kola mazejte několikrát během sezóny.
Pokud se vám kolo zdá po nějaké době používání špinavé (od bláta, deště, prachu...), je třeba je očistit.
Pokud na kole leží prach, jednoduše jej setřete suchým hadříkem. Pokud je kolo zašpiněné od bláta nebo jiných odolných nečistot, vezměte si na mytí kbelík s teplou vodou, houbu (nebo namočený hadřík) a mýdlo nebo šampon na kolo. Tak můžete omýt špinavé části kola (rám, vidlici, řídítka, kola).
POZOR! Raději se vyhněte čištění dětského kola proudem vody, mohlo by dojít k poškození jeho dílů!
Po skončení mytí kolo otřete suchým hadříkem, aby nereznulo. Při tom můžete zkontrolovat, jestli jsou všechny objímky a kola správně utažené. Pokud ne, rovnou je utáhněte.
Gripy jednoduše otřete hadříkem navlhčeným vodou s mýdlem nebo přípravkem na nádobí, poté je otřete suchým hadříkem.
Alespoň jednou za měsíc kontrolujte stav nafouknutí plášťů. Plášť zkuste zmáčknout palcem. Pokud se promáčkne snadno, je třeba ho dofouknout. Na domácí použití doporučujeme zakoupit nožní pumpu, která má ukazatel tlaku. Na bočnici pláště vždy naleznete minimální a maximální hodnotu, na kterou lze plášť foukat (jednotky udávány v barech či psi). Dětská kola obvykle dofukujeme na hodnotu 3 barů. Pokud máte pouze malou ruční pumpičku, nafukujte kolo tak, aby po zatlačení palcem plášť mírně povolil.
Pokud si všimnete na plášti prasklin či již není na plášti viditelný původní vzorek, je třeba plášť vyměnit. U příliš ztenčeného pláště je vysoké riziko snadného propíchnutí duše kamínkem či trnem.
Kolo doporučujeme skladovat na suchém místě. Je důležité, aby nestálo ve vlhkém prostředí.
Postup demontáže zadního kola
1. KROK: Stoupněte si čelem k pravé straně kola. Plochým klíčem 15 mm odšroubujte pravý pedál (proti směru hodinových ručiček).
2. KROK: Pomocí 17 mm plochého klíče odšroubujte matici z pravé strany osy zadního kola.
3. KROK: Pomocí křížového šroubováku odmontujte 2 šroubky, které drží kryt dohromady.
4. KROK: Kryt rozcvakněte a sundejte. Nyní máte přístup k řetězu a šroubům, které drží zadní osu kola.
Zadní kolo uvolníte pomocí 15 mm plochého klíče. Nyní můžete zadní kolo vyjmout a vyměnit duši. Při vracení kola zpět do rámu, dbejte na to, aby bylo kolo usazeno na střed (z každé strany ráfku stejně velká mezera vůči rámu). A řetěz dostatečně napnutý (nesmí škrtat o plastový kryt a zároveň musí jít snadno otáčet klikami).
Na videu je zachycen podobný postup pro 14'' kolo.