Ref: 8587688
2020
Toto horské kolo o velikosti 27,5" je přizpůsobené ženské anatomii. Je určené na první kratší vyjížďky v terénu za suchého počasí.
Při jeho navrhování jsme mysleli především na pohodlí, proto má geometrii umožňující vzpřímený posed, ergonomické sedlo a 27,5'' kola pro jistější jízdu v terénu. Navíc jsme je vybavili kotoučovými brzdami a rychlými řadicími páčkami.
Doporučený tlak v pláštích je kolem 1,8 bar.
Vaše řídítka jsou ve výchozím nastavení nastavena nejníže (nejnataženější pozice, tedy nejsportovnější).
Pro větší pohodlí, můžete řídítka dát výš. Tedy vzpříměnější poloha.
Vše, co musíte udělat, je přehodit podložky nad představcem kola podle kroků popsaných v tomto videu.
Správné zarovnání řídítek je důležité, aby vás nebolely paže a ramena a jelo se vám lépe. Podívejte se na tomto videu, jak řídítka zarovnat.
Výška sedla se u horského kola ST 520 nastavuje pomocí rychloupínáku.
Postavte se vedle kola v úrovni sedla. Povolením páčky uvolněte rychloupínák. Výšku sedla nastavte tak, aby bylo ve výšce vaší pánve.
Pomocí páčky utáhněte a zajistěte rychloupínák.
Postup je zobrazen na videu.
Díky změně vysunutí sedla může být váš posed ještě pohodlnější a vaše šlapání účinnější. Podívejte se na tomto videu, jak vysunutí sedla nastavit.
Vidlice U-FIT je vybavena nastavovacím kolečkem. Točením ve směru hodinových ručiček zvyšujete tvrdost a proti směru ji snižujete. Citlivost vidlice nastavte podle své hmotnosti (hodnoty jsou uvedeny uprostřed kolečka). Tímto způsobem si nastavíte vidlici na míru.
Úplně nové kolo, které právě opustilo prodejnu, má nové brzdové destičky a kotouče, jejichž brzdný výkon není na 100% úrovni. Příliš silné a dlouhotrvající brzdění za studena (například při sjezdu) by pak mohlo způsobit přehřátí a "vyhlazení" brzdových destiček.
Tím by se brzdy staly nadále nepoužitelné – abyste tomuto problému předešli, doporučujeme ihned po nákupu nové brzdy tzv. zajet. K zajetí destiček postačí cca desetkrát přerušovaně zabrzdit. Zabrzděním zde rozumíme silné zpomalení cca z 25 na 5 km/h, při němž však nedojde k zastavení kola, a to pomocí pouze jedné brzdy.
Pokud na destičkách vidíte tenkou hladkou a lesklou vrstvičku, jsou bezpochyby vyhlazené. Jak to napravit, abyste je nemuseli hned vyhazovat? Lehce je zdrsněte pomocí jemnějšího brusného papíru (p120). Nezapomeňte si na tuto činnost vzít rukavice a respirátor nebo ochrannou masku. Poté destičky namontujte zpět a znovu je zajeďte podle návodu výše.
Správné umístění brzdových páček je nezbytné pro bezpečnou a pohodlnou jízdu na kole. Podívejte se na tomto videu, jak brzdové páčky správně umístit.
Podívejte se na tomto videu, jak vyměnit pedály.
Pokud chcete na kolo namontovat nášlapné pedály, nejprve si natrénujte zacvakávání a vycvakávání tretry z pedálu, abyste se pak při jízdě vyhnuli pádům.
Je normální, že při prvních jízdách na novém kole se díly ještě usazují. Můžete slyšet například praskání paprsků, které je způsobené kroucením drátů při výrobě. Toto kolo je vybavené koly s dvoustěnnými ráfky, které jsou odolnější. Neměly by se tedy ohnout.
Vzkaz pro rodiče: Jsou-li určité triky (smyky, skoky, atd.) prováděny opakovaně, mohou způsobit uvolnění náboje v zadním kole a ohnutí ráfku. Pokud si všimnete, že dítě tyto triky opakovaně trénuje, upozorněte je na to.
Defekt se bohužel může stát každému z nás.
- Povrch a terén (trní, střepy, hřebík...)
Našroubujte konec trubičky na ventilek píchnutého kola (ventilek směřuje dolů), stiskněte a držte pro vstříknutí celého množství pěny. Plášť získá zpět svůj tvar a tvrdost a vy se můžete bez obav vrátit na kole zpět
Návod na samostatnou výměnu či opravu duše naleznete ve video tutorialech níže.
Pro „změkčení“ vidlice doporučujeme:
1- Zkontrolujte nastavení tuhosti: podívejte se na kapitolu JAK SEŘÍDIT VIDLICI
2- Proveďte základní údržbu: vidlice vyžaduje pravidelné promazávání. Na kluzáky vidlice používáme silikonový olej, který čistí a konzervuje stírací kroužky.
3- Nechte provést kompletní údržbu vidlice v servisu.
Pro zlepšení plynulosti řazení přesmykače postupujte následovně:
Výměnu můžete provést sami podle tohoto videa, nebo se s kolem dostavit do servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
Pro zlepšení plynulosti řazení přesmykače postupujte následovně:
Výměnu můžete provést sami podle tohoto videa.
4- Zkontrolujte, že není ohnutá nebo zkřivená patka rámu. Pokud je tomu tak, podívejte se na kapitolu PATKA RÁMU JE ROZBITÁ
Poznámka: Pokud na kole pravidelně jezdíte v mokrém a blátivém terénu nebo pokud jej často myjete velkým množstvím vody, budete muset lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola vysokotlakým proudem vody silně nedoporučujeme, protože tak dochází k zanášení nečistot dovnitř bowdenů.
Pokud je brzdová páčka příliš volná a/nebo se při stisknutí dotýká řídítek,
Ohnutá či zkřivená patka způsobuje vychýlení měniče, který pak nemůže správně plnit svou funkci.
Stoupněte si za kolo a zkontrolujte pohledem zarovnání měniče.
Tato videa obsahují názorné návody na opravu či výměnu jednotlivých dílů.
- Montáž / demontáž zadního kola - Oprava defektu
- Výměna duše - Nastavení výšky řídítek
- Oprava řetězu - Výměna patky rámu
Podívejte se i na ostatní videa na našem kanálu na Youtube, kde naleznete mnoho dalších užitečných informací.
Ke správnému vyčištění kola budete potřebovat čisticí přípravek na kola, houbičku a kartáč.
Před aplikací čistícího přípravku opláchněte kolo vodou.
Poté použijte k aplikaci houbičku a kartáč, aby se přípravek dostal všude, kam má.
Důležité je nechat přípravek před opláchnutím nějakou dobu působit.
Kolo oplachujte z rozumné vzdálenosti, aby nedošlo k poškození mechanických částí.
Nakonec kolo osušte čistým suchým jemným hadříkem.
K čištění a promazání převodů budete potřebovat odmašťovací sprej, vhodný kartáček a mazivo.
Nejprve zakryjte brzdový kotouč čistým hadříkem, aby na něm neulpěla ani kapka mastného maziva.
Poté na celé převodové ústrojí naneste odmašťující přípravek a pomocí kartáče jej rozetřete na kazetu, řetěz i kladky měniče.
Nechte několik minut působit a poté z rozumné vzdálenosti opláchněte.
Nyní počkejte, než všechny dílu uschnou. Poté se můžete pustit do promazávání.
Lahvičku s olejem protřepejte a naneste jej na vnitřní stranu řetězu pro větší účinnost.
Je lanko přehazovačky špinavé, zrezlé nebo poškozené? Je řazení rychlostí obtížné, tuhé nebo nahodilé?
Pak je třeba lanko vyměnit! Na výměnu budete potřebovat kleště, šroubovák, nůžky na kabely, inbusový klíč a novou sadu řadicích lanek a bowdenů.
Nejprve je potřeba vyndat lanko z bowdenu. Začněte tím, že odšroubujete koncovku z páčky přehazovačky a nastavíte přehazovačku na největší pastorek. Poté odstřihněte konec lanka, vytáhněte celé lanko a poté i bowden.
Následně změřte potřebnou délku bowdenu přiložením na kolo. Odstřihněte potřebnou délku a na oba konce nasaďte koncovky. Pak můžete bowden nasadit.
Nasaďte lanko k páčce a protáhněte je bowdenem. Jakmile je hotovo, vraťte na páčku koncovku a upevněte lanko u měniče. Pro nastavení řazení můžete lanko více utáhnout, pokud se špatně řadí rychlosti směrem nahoru, nebo je povolte, pokud je problém s řazením rychlostí směrem dolů.
Nakonec zbývající lanko odstřihněte a pomocí kleští na jeho konec nasaďte koncovku.
Návod jak demontovat zadní kolo najdete v následujícím videu.
Na opravu defektu budete potřebovat: pumpičku, lavor s vodou, hadřík a sadu na opravu duší.
Duši lehce nafoukněte. Ponořte duši do vody, abyste zjistili, kudy uniká vzduch.
Jakmile dírku nebo dírky najdete, osušte duši hadříkem a okolí dírky zdrsněte brusným papírem, který je součástí opravné sady.
Tím připravíte duši na lepení – díky drsnému povrchu k ní lepidlo mnohem lépe přilne.
Kolem díry naneste dostatečné množství lepidla a vyčkejte 3 až 5 minut.
Nakonec na díru přiložte záplatu a několik minut ji držte přitisknutou.
Poté je duše připravena na další jízdu!
Návod na výměnu brzdových destiček najdete v následujícím videu.
Návod na seřízení mechanické kotoučové brzdy najdete ve videu.
Pro výměnu tohoto dílu budete potřebovat novou patku rámu vhodnou pro vaše kolo (podívejte se na kapitolu "NÁHRADNÍ DÍLY") a inbusový klíč 5 mm.
Pomocí vhodného nářadí odmontujte kolo a poškozenou patku rámu.
Novou patku umístěte na rám.
Odstraňte část staré patky z měniče, poté pomocí 5mm inbusu našroubujte novou patku.
Nakonec namontujte k nové patce měnič a ověřte správné fungování řazení rychlostí.
Na výměnu řetězu budete potřebovat: nýtovač řetězu, nový řetěz a rychlospojku.
Přehoďte řetěz na nejmenší pastorek a nejmenší převodník (1x8)
Nejprve rozpojte rychlospojku pomocí speciálních kleští, poté řetěz vyvlékněte z přehazovačky.
Nový řetěz navlékněte na nejmenší pastorek a nejmenší převodník, tím snadno zjistíte jeho optimální délku.
Řetěz musí být v této pozici napnutý, natáhněte jej k horní kladce měniče.
Když víte, jakou délku má řetěz mít, pomocí nýtovačky jej na tuto délku zkraťte.
Nakonec na řetěz napojte rychlospojku a otočte převodníkem, aby se rychlospojka dostala nahoru. Zatlačte na ni rukou a ujistěte se, že drží na správném místě.
ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.