Ref: 8555100
2020
Správný tlak v pneumatikách je na elektrickém kole obzvláště důležitý a to i kvůli dojezdu a výdrži baterie.
Kola mají velkou hmotnost díky kombinaci motoru a kola.
U původního provedení s originálním pláštěm (s duší):
Abyste snížili riziko defektu a zajistili, aby vaše kolo dosáhlo svého maximálního dojezdu, doporučujeme vám nahustit pneumatiky na tlak mezi 1,0 a 1,8 baru.
Pokud hledáte větší trakci a pohodlí, můžete snížit tlak. Pokud hledáte delší výdrž baterie a výkon při šlapání, můžete pneumatiku o něco více nafouknout.
Dávejte pozor, abyste nepřekročili maximální a minimální tlak zobrazený na bočnici pneumatiky.
Podhuštěná pneumatika může způsobit skřípnutí duše a při jízdě přes překážky může poškodit ráfky, zatímco přehuštěná pneumatika může roztrhnout duši, pneumatiku nebo deformovat ráfek.
Dobře nahuštěná pneumatika je pro vaší jízdu nezbytná. Nezapomeňte proto často kontrolovat tlak v pneumatikách.
TUBELESS je skvělý způsob, jak z pláště dostat co nejvíce výkonu. Tlak je nižší (přibližně o půl baru) než u plášťů s dušemi. Jelikož je méně nafouknutý, má lepší přilnavost k terénu a při přejíždění překážek hrozí nižší riziko defektu, protože v něm není duše co by se procvakla o ráfek.
U bezdušového provedení je cílem snížit tlak, abyste z pneumatiky vytěžili maximum pružnosti, aniž by se ráfek dotýkal terénu při překonávání překážek.
Nenahustěte bezdušové pneumatiky nad 3 bary, protože by se mohly poškodit hliníkové ráfky.
Dobře nahuštěná pneumatika je pro váší jízdu nezbytná. Nezapomeňte proto často kontrolovat tlak v pneumatikách.
Poznámka: Na rozdíl od vašich ráfků nejsou vaše pláště ROCKRIDER ALL TERRAIN LIGHT připraveny na bezdušové provedení.
Vaše vidlice SUNTOUR musí být nastavena podle vašeho stylu jízdy, terénu, vašich preferencí, ale hlavně podle vaší hmotnosti.
Na vidlici je pouze jeden typ úpravy: předpětí (tuhost)
Předpětí určuje tuhost vaší vidlice. Chcete-li jej upravit, otočte kolečkem na levé straně vidlice. Ve směru hodinových ručiček pružinu utáhnete a vidlici ztužíte. Proti směru hodinových ručiček ji uvolníte a vidlice bude měkčí. Kolečko vpravo slouží k zablokování odpružení, což je užitečné při akceleraci ve více zvlněném terénu. V členitém terénu nezapomeňte vidlici opět odemknout.
Když vaše kolo opustí obchod s novými brzdovými destičkami a kotouči, jejich brzdná síla je slabá. Ostré dlouhé brzdění (například při klesání) s brzdami, které nebyly nikdy předtím použity, může způsobit přehřátí destiček a jejich „zasklení“.
Aby Vaše brzdy byli silné a tiché, doporučujeme vám je "zajet". Na každou brzdu to vyžaduje přibližně 10 jemných brzdných akcí. Při každém brzdění zabrzděte jedinou brzdou, aby se kolo zpomalilo z přibližně 25 km / h na 5 km / h, aniž by došlo k úplnému zablokování kola. Opakujte s druhou brzdou.
Pokud na povrchu obložení brzdových destiček vidíte tenkou, lesklou vrstvu, pravděpodobně to znamená, že jsou "zasklené" - nesprávně zajeté. Abyste je nemuseli vyhazovat, můžete je lehce obrousit jemným brusným papírem (P120). Na rovný povrch položte brusný papír a stranou s brzdovým obložením lehce přejíždějte destičkou po jeho povrchu. Při broušení brzdových destiček nezapomeňte nosit rukavice a masku. Pak jednoduše znovu namontujte brzdové destičky a znovu je zajeďte postupem popsaným výše.
Vaše řídítka jsou ve výchozím nastavení nastavena nejníže (nejnataženější pozice, tedy nejsportovnější).
Pro větší pohodlí, můžete řídítka dát výš. Tedy vzpříměnější poloha.
Vše, co musíte udělat, je přehodit podložky nad představcem kola podle kroků popsaných v tomto videu.
Správné vyrovnání řídítek zabrání bolesti paží a ramen. Zlepší tak váš zážitek z jízdy na kole.
Představec řídítek je vždy v ose s předním kolem.
Podívejte se na toto video a zjistěte, jak nastavit řídítka.
Správný sklon brzdových páček je důležitý pro bezpečnost a pohodlí vašeho kola.
Páčky rovnáme s osou naší natažené paže. Společně s brzdovou páčkou můžeme srovnat i sklon páček řazení, aby řazení bylo pohodlné a přesné.
Podívejte se na toto video a zjistěte, jak páčky nastavit.
Vaše horské kolo je kompatibilní s držákem tachometru (víčko hlavového složení), na který můžete přímo nacvaknout svůj tachometr (GARMIN nebo SIGMA GPS).
Poznámka: Pokud použijete distanční podložky nad představcem, držák nebude pasovat správně a budete muset distanční podložku lehce „oříznout“ pomocí nože. Pokud jsou vaše distanční podložky pod představcem, dřík tachometru dokonale zapadne.
Správná výška sedla zvýší vaše pohodlí a výkon na kole.
Postavte se vedle svého sedla. Povolením rychloupínáku ji odjistíte. Vytáhněte sedlo nahoru nebo jej zatlačte dolů, aby bylo v úrovni pánve. Utáhněte rychloupínák, pro zajištění sedlovky.
Abyste se ujistili, že jste výšku nastavili správně, podívejte se na video.
Nastavení sklonu sedla zlepší vaše pohodlí a výkon na kole. Podívejte se na toto video, kde se dozvíte, jak upravit sklon sedla.
V tomto videu se dozvíte, jak vyměnit pedály.
Pokud volíte nášlapné pedály, procvičte si nacvakávání a vycvaknutí obuvi, abyste se připravili na možné nouzové vyšlápnutí z pedálu.
Pokud má pedál nastavení tuhosti vycvaknutí, pro pár prvních použití povolte regulační šroub, abyste se vyhnuli pádu.
Chcete-li snížit riziko propíchnutí nebo skřípnutí duše, zlepšit přilnavost k terénu a pohodlí, možná budete chtít přestavět vaše kola na bezdušové provedení.
Vaše kola jsou připravena na použití bezdušových plášťů, což znamená, že již mají nalepenou vodotěsnou pásku do ráfku. Vše, co potřebujete, je pár pneumatik označených Tubeless Ready, ventilky Tubeless (PRESTA) a kapalný tmel, tzv "mlíko" (ochrana proti propíchnutí). Nezapomeňte si při montáži vzít rukavice a ochranné brýle, abyste se chránili v případě netěsnosti a následného prudkého úniku tmelu.
Pro montáž tubeless plášťů, postupujte takto:
1. Demontujte kolo
2. Z ráfku sundejte plášť a duši
3. Zkontrolujte, zda je páska ráfku správně nalepena a zda na ní nejsou žádné bubliny
4. Ventilek vyměňte za bezdušový (ventilek zatlačte do díry s troškou síly pro utěsnění otvoru v ráfku)
5. Přidejte 60 až 90 ml kapalného tmelu proti propíchnutí (v závislosti na šířce pneumatiky)
6. Nasaďte nový plášť TUBELESS READY.
7. Rychle nafoukněte kolo, aby plášť dobře dosedl na patku ráfku (pokud máte, můžete použít kompresor)
Pamatujte, nikdy nepřekračujte tlak 3 bary, jinak riskujete výbuch pneumatiky nebo poškození ráfků.
Pokud se vám to zdá příliš složité, navštivte nejbližší servis Decathlon a přezutí uděláme rádi za vás.
Tlačítko Stop / Start umožňuje zapnout a vypnout obrazovku. Pomocí tlačítek + a - můžete volit mezi různými asistenčními režimy:
Režim 0 - deaktivování asistence
Režim 1 - ekonomický + 60%
Režim 2 - Normální + 150%
Režim 3 - Boost + 300%
V každém z asistenčních režimů jiných než Režim 0 aktivujete dlouhým stisknutím tlačítka + režim chůze, který vám pomůže tlačit kolo, když ho vedete.
Všechny praktické funkce displeje naleznete v průvodci umístěném ve spodní části stránky v sekci NÁVODY.
Plné nabití baterie (z 0% na 100%) trvá 6 hodin.
Jde o kolo s elektrickou asistencí. To znamená, že je možné jezdit bez této pomoci.
Možná si však všimnete větší váhy asistenčního systému.
Abychom se vyhnuli elektrickým rizikům, nedoporučujeme ponechat kolo / baterii připojené k síti déle než 24 hodin.
Když je baterie plně nabitá, nabíječka přestane nabíjet. Když je baterie nabitá, kontrolka LED na nabíječce se rozsvítí zeleně.
Ne. Lithium-iontové baterie nemají paměťový efekt. Mohou být tedy nabíjeny kdykoli. Naopak při úplném vybití baterie hrozí hluboké vybití a ztráta kapacity baterie.
Doporučujeme baterii pravidelně nabíjet, aby fungovala dobře.
Ne, kolo nemá dynamo. Některé systémy umožňují nabíjení baterie při jízdě nebo brzdění, ale systém dobíjení není moc efektivní.
Až se baterie opotřebuje, vezměte ji do vašeho obchodu Decathlon, který ji zašle do specializovaného zařízení k recyklaci.
Baterii musíte skladovat a nabíjet na chladném (mezi 10 ° C a 25 ° C), suchém místě, mimo přímé sluneční světlo.
Abyste zabránili hlubokému vybití, které by mohlo způsobit její poruchu, neodkládejte baterii, pokud je nabitá na méně než 10%.
V ideálním případě jej nabijte na 60% a nezapomeňte nabít baterii (i když ji nepoužíváte) alespoň jednou ročně, abyste zabránili hlubokému vybití a ztrátě kapacity baterie.
Můžete si koupit novou baterii v místním Decathlon servisu.
Obraťte se na nejbližší servis a zkontrolujte dostupnost a dobu objednávky.
Záruka na vaši baterii je na 2 roky nebo 500 cyklů (1 cyklus = 1 plné nabití + 1 úplné vybití nebo dvě 50% nabití + dvě 50% vybití). Po těchto 500 cyklech zaručujeme, že výdrž baterie zůstane vyšší než 80% výdrže nové baterie.
> ELEKTRONIKA
1. KONTROLA BATERIE> NABÍJEČKA> SÍŤOVÉ ZAPOJENÍ ZÁSUVKY
Ujistěte se, že nabíječka, kterou používáte, je originální od společnosti Decathlon.
Připojte nabíječku k baterii a do síťové zásuvky.
Kontrolka nabíječky svítí červeně: baterie se nabíjí.
Indikátor nabíječky svítí zeleně: baterie je nabitá.
Blikající kontrolka nabíječky: baterie nebo nabíječka mají problém.
Při úplně vybité baterii bude trvat 6 hodin, než se plně nabije.
2. ZKONTROLUJTE, ŽE V KONEKTORECH NENÍ ŽÁDNÁ NEČISTOTA
Konektory nabíječky a baterie by měly být čisté. Mezi baterií a nabíječkou by neměly být nečistoty.
3. LED INDIKÁTORY NA BATERII MOHOU BÝT VADNÉ
Navštivte svůj Decathlon servis a nechte je opravit.
POSLEDNÍ LED (nejdále od tlačítka baterie) Bliká.
Vaše baterie je téměř vybitá a je třeba ji nabít. Připojte baterii k nabíječce.
4. LED bliká
Napětí baterie je nízké a dlouho nebylo nabíjeno. Připojte jej co nejdříve, aby nedošlo k úplnému vybití a snížení kapacity baterie.
DALŠÍ LED SVÍTÍ
Vaše baterie utrpěla neobvyklou událost, která způsobila její poruchu. Tato porucha může být dočasná nebo trvalá. Chcete-li nechat diagnostikovat baterii a kolo, navštivte Decathlon servis.
Na obrazovce se může zobrazit chybový kód.
Všechny kódy závad jsou katalogizovány v elektrických uživatelských příručkách. Každý kód má akci, která má problém vyřešit.
Pokud problém přetrvává nebo nejste schopni akci provést, navštivte některý z našich servisů.
1. Ujistěte se, že dodržujete doporučení pro používání a skladování vašeho kola.
Dojezd vašeho elektrického kola závisí na řadě faktorů:
> ZATÍŽENÍ KOLA: Dojezd se sníží, pokud má kolo příliš velkou váhu.
> TYP TRASY: Dojezd se při stoupání snižuje.
> TLAK V KOLECH: Baterie vydrží déle při správně nahuštěných kolech.
> VENKOVNÍ TEPLOTA: Dosah se v chladnějším počasí snižuje (až o -50%).
> POUŽITÝ REŽIM BOOST: Je-li baterie téměř vybitá, je vhodné snížit režim asistence.
> DODRŽUJTE POKYNY PRO NABÍJENÍ A SKLADOVÁNÍ BATERIE.
2. Stará baterie může mít snížený výkon.
Vzdálenost, kterou můžete ujet, se proto zmenší. Navštivte svou dílnu Decathlon a nechte baterii zkontrolovat.
> MECHANIKA
Když poprvé vyjíždíte na kole, mnoho dílů se může pohnout či zajet a tak může být třeba dotažení.
Jednou z takových částí jsou paprsky, které někdy můžou skřípat. To je způsobeno zbytkovým zkroucením z montáže.
Vaše kola by neměla být vůbec vyosena. Pokud ano, informujte svůj servis, až vezmete kolo na bezplatnou garanční prohlídku (do šesti měsíců od zakoupení), aby vám kola docentrovali.
Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste zajistili správné řazení rychlostních stupňů:
1. Zkontrolujte polohu lanka a bowdenu:
1a. Koncovky bowdenu, které nejsou ve správné poloze, mohou při chodu překážet lanku a bránit plynulému řazení převodů. Pokud není koncovka bowdenu v návarku na rámu, zatlačte jej zpět na místo.
1b. Pokud se přehazovačka nepohybuje ani poté, co jste stlačili nbeo uvolnili řadicí páčku, znamená to pravděpodobně, že lanko či bowden jsou požkozeny. Bude nutné vyměnit lanko a bowden.
Horské kolo můžete přivést do servisu Decathlon, kde vám vymění lanko a bowden, nebo si to můžete udělat sami podle tohoto videa. Jediným rozdílem od videa je, že bowden je na vašem kole vcelku, který vede z řadicí páčky do přehazovačky a prochází pod spodní rámovou trubkou.
2. Zkontrolujte, zda není patka přehazovačky ohnutá:
Ohnutá patka způsobí, že přehazovačka je mimo osu, a proto nemůže správně fungovat. Postavte se za kolo a zkontrolujte souosost přehazovačky s kazetou.
Pokud je patka zkroucená nebo zlomená, odneste kolo do Decathlon servisu a nechte jí vyměnit.
Pamatujte: Nastavení svého kola si můžete nechat zdarma zkontrolovat během prvních šesti měsíců od data nákupu.
Pozn .: Pokud pravidelně jezdíte na MTB ve vlhkých nebo blátivých podmínkách, nebo pokud pravidelně myjete kolo velkým množstvím vody, bude nutné lanka a bowdeny měnit častěji. Mytí kola pomocí vysokotlaké hadice se velmi nedoporučuje, protože může vtlačit nečistoty, vodu a prach do bowdenu.
Díky údržbě vašeho kola udržíte všechny jeho součástky plně funkční co nejdéle to půjde a jízda tak bude maximálně bezpečná a zábavná. Kromě estetického aspektu čistého kola může jeho nedostatečná údržba vést k problémům a problémy k nehodám: zatuhnutí lanek, rez, netěsnosti, předčasné opotřebení atd.
Správná údržba je dobrá jak pro vaše výkony, tak životnost vašeho kola, což znamená menší dopad na životní prostředí.
Jakmile začnete kolo používat, některé komponenty se začnou zajíždět a seřízení se tak stane nepřesným.
Proto nabízíme bezplatnou garanční prohlídku vašeho kola během 6ti měsíců od zakoupení.
Abyste své kolo řádně vyčistili, budete potřebovat čistící prostředek na kola, houbu a kartáč.
Opláchněte kolo hadicí a naneste čistič. Poté pomocí houby a štětce zapracujte čistič. Je důležité dát čističi kola nějaký čas na zapůsobení na špínu, než ho voudou opláchneme.
Když kolo oplachujete tlakovou vodou, snažte se to dělat pár kroků od kola, aby nedošlo k poškození mechanických komponent.
Nakonec kolo osušte měkkým, čistým hadříkem.
K umytí elektrického horského kola je důležité ponechat baterii na kole. Chráníte tak vodiče a konektory před vodou!
Nepoužívejte silný tlakový čistič, protože by se voda mohla dostat do kuličkových ložisek a trvale poškodit elektrické součásti.
Pro zlepšení životnosti horského kola je zásadní jeho správné skladování, zejména pokud se jedná o elektrokolo.
Po jízdě doporučujeme:
> Očistěte veškeré bláto a špínu, abyste zabránili rezivění kola.
> Převodové ústrojí osušte a namažte olejem na řetězy (dbejte na to, aby se žádný olej nedostal na brzdy), abyste ho chránili před korozí a předčasným opotřebením.
> Horské kolo uložte na a suchém místě při teplotě 0°C až 20°C.
Pro delší zazimování máme několik dalších tipů:
> Zařaďte přesmykač na malý převodník, aby se uvolnilo napětí na lankách.
> Ideálně nabijte baterii na 60%.
> Horské kolo zavěste za rám, abyste omezili tlak na pláště a zabránili možným prasklinám nebo ploškám.
DŮLEŽITÉ: Vyhýbejte se příliš vysokým nebo nízkým teplotám za každých okolností. Horské kolo neskladujte na slunci a dávejte pozor na zimní mrazy.
Garáž může být dobrým řešením, pokud zůstane suchá a v zimě nezamrzne. Jinak jej uložte uvnitř domu.
Chcete-li co nejvíce prodloužit životnost baterie, doporučujeme:
- Omezení používání (horské kolo není skútr!)
- Nabíjení baterie pomocí originální nabíječky a zajištění dobrého stavu nabíječky
- Ukládání MTB s úrovní nabití kolem 60% (Nenechávejte baterii připojenou i po nabití na 100% a neukládejte ji zcela vybitou)
- Uložení MTB ve stínu nebo v místnostech při běžné teplotě do 20°C
Při přepravě kola na nosiči zvažte vyjmutí baterie z horského kola a její uložení ve vozidle.
U kotoučových brzd musíte destičky pravidelně měnit. V závislosti na tom, jak silně používáte brzdy, bude ovlivněno opotřebení brzdových destiček.
Pokud pocítíte ztrátu „zakousnutí“, ztrátu výkonu nebo skřípání brzd, vaše destičky můžou být opotřebované. Pro jistotu zkontrolujte tloušťku obložení na destičce. Pokud zbývá méně než jeden nebo dva milimetry, vyměňte jej.
Podle tohoto videa můžete vyměnit brzdové destičky sami, nebo můžete svoje MTB přivést do Decathlon Servisu, aby je mohl vyměnit jeden z našich techniků.
Vidlice je jednou z nejnamáhanějších komponentů horských kol, takže potřebuje důkladnou údržbu, aby vás na technických stezkách udržovala v bezpečí a pohodlí. Doporučujeme jej proto pravidelně kontrolovat.
Existuje několik věcí, které musíte udělat, aby vaše vidlice fungovala co nejdéle:
> Po každé jízdě odstraňte nečistoty z tlumičů a prachových těsnění. Tím se minimalizuje riziko vniknutí nečistot do vidlice. Můžete také přidat mazivo PTFE, aby se zabránilo vysychání těsnění. Přebytečné mazivo pak setřete, protože nechcete, aby na sebe lepilo prach.
> Po 50 hodinách jízdy můžete vidlici také rozebrat, důkladně vyčistit a znovu namazat. Tato údržba je složitější, protože vyžaduje demontáž vidlice. Doporučujeme odložit MTB v některém z našich servisů Decathlon, abyste předešli jakémukoli riziku poškození vidlice.
Opotřebovaný řetěz bude hůže přehazovat rychlosti a předčasně opotřebuje kazetu a převodník.
To, jak je váš řetěz opotřebený, můžete zkontrolovat pomocí měrky opotřebení řetězu. Jednoduše vložte zub měrky mezi dva články a druhý konec zkuste zasunout do řetězu. Pokud zapadá měrka mezi články, je řetěz opotřebovaný a je důležité jej brzy vyměnit, než poškodí kazetu a převodník.
Pokud je váš řetěz opotřebovaný na 50%, doporučujeme jej vyměnit. Nad 75% byste měli vyměnit řetěz, kazetu A převodník, a proto je nejlepší pravidelně měnit řetěz: nebudete muset měnit celé hnací ústrojí.
Pokud používáte elektrokolo pro mobilitu, používejte různé pastorky na kazetě nebo lehčí asistenční režim. Je velmi běžné, že cyklisté potřebují vyměnit celou svou kazetu, jen protože 1 malý pastorek je předčasně opotřebovaný kvůli asistenčnímu režimu, který je příliš často v režimu turbo a tak je pastorek více opotřebovaný v porovnání se zbytkem kazety.
PAMATUJTE: elektrokola vyžadují vyztužený řetěz určený právě pro kola s elektrickou asistencí.
Jak zalepit duši
Jak nastavit hydraulickou brzdu
Jak na montáž bezdušových plášťů
Jak vyměnit patku přehazovačky
Jak vyměnit lanko řazení
ROCKRIDER poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představce vašeho horského kola (za normálních podmínek použití).
Všechny ostatní díly nepodléhající běžnému opotřebení mají dvouletou záruku.
Jakmile začnete kolo používat, některé komponenty se začnou zajíždět a seřízení se tak stane nepřesným.
Proto nabízíme bezplatnou garanční prohlídku vašeho kola během 6ti měsíců od zakoupení.
Ať už je to dobré nebo špatné, záleží na něm. Zde jsou důvody, proč je vaše zpětná vazba tak důležitá:
Máte slovo!
Vaše zpětná vazba nám říká, jak vnímáte kvalitu našich produktů!
Pomáháte dalším sportovcům
Vaše zpětná vazba pomáhá ostatním zákazníkům rozhodnout, který produkt je pro ně ten pravý!
Pomáháte zlepšovat naše výrobky
Vaši zpětnou vazbu využíváme ke zlepšení návrhů našich nových produktů!