Ref: 8501247
2022
Kolo ve stylu BMX pro malé jezdce od 5 do 7 let (vysoké 110–125 cm) na začátky s jízdou po městě.
Na této stránce naleznete naše doporučení k seřízení, údržbě a opravám, stejně jako přehled doplňkových výrobků a náhradních dílů.
Pegy jsou kovové kolíky, které se šroubují na osy kol BMX kola. Jezdci díky nim mohou grindovat po překážkách a zábradlích a provádět i jiné triky. Pegy slouží také jako opěrky na nohy.
V-Brake brzda se skládá ze dvou čelistí (jedné vlevo, druhé vpravo). Čelisti jsou uprostřed, v úrovni pružné gumičky spojené. Když potřebujete odmontovat kolo, musíte vodítko lanka od čelisti odpojit. Demontáž kola pak bude jednodušší.
Jde o malou nerezovou trubičku, kterou je vedeno brzdové lanko do čelisti V-Brake brzdy. Trubička je umístěna tak, aby zajišťovala co nejlepší průchod lanka pro co nejúčinnější brzdění. Pokud se vodítko poškodí, je možné ho vyměnit.
Je důležité nastavit výšku sedlovky podle výšky dítěte. Značka minimálního zasunutí sedlovky a řídítek do rámu by z bezpečnostních důvodů neměla být nikdy viditelná (sedlovka i řídítka musí být vždy zasunuté tak, aby značka nebyla zvenku vidět jinak by mohlo dojít k nevratnému poškození rámu).
Na BMX kolech se většinou šlape vestoje, proto bývá sedlo často v nejnižší poloze.
Pokud díte kolo používá na běžné přesuny nebo na ježdění s kamarády, může si sedlo zvýšit, aby mohlo šlapat vsedě. Výšku sedla samozřejmě můžete kdykoliv upravit podle potřeby. Kolo je vybaveno rychloupínací objímkou.
Správně nastavená řídítka musejí být kolmá k přednímu kolu. Utahují se pevně pomocí inbusu velikosti 6.
Účinnost brzd ověříte tak, že kolo uchopíte za řídítka, rozjedete je po zemi. Pravou páčkou ovládejte zadní brzdu nebo levou páčkou přední brzdu. Po stisknutí brzdové páčky by se mělo kolo s odpovídající brzdou přestat točit. Brzdové špalíky by při jízdě neměly třít o brzdnou plochu ráfku.
Pokud zjistíte, že brzdění není účinné (kolo se otáčí dál), nebo že se špalíky dotýkají ráfku i při jízdě, postupujte takto: Na každé brzdové páčce se nachází kolečko (stavitelný šroub). Pokud tímto kolečkem točíte ve směru hodinových ručiček, dojde k většímu utažení brzdového lanka (= silnější brzdění). Pokud kolečkem točíte proti směru hodinových ručiček, dojde k povolení brzdového lanka (= slabší brzdění a oddálení špalíků od ráfku). V případě potřeby silnějšího utažení můžete lanko přitáhnout o pár milimetrů přímo na brzdové čelisti. K povolení šroubku budete potřebovat inbus velikosti 5.
Je důležité správné seřízení brzd pravidelně kontrolovat.
Doporučený tlak, na jaký je vhodné pláště nahustit, je vždy uvedený na bočnici pláště. Doporučujeme tedy při huštění plášťů dodržovat tyto hodnoty.
Pro toto BMX doporučujeme tlak v pláštích 2,7 bar.
Doporučený tlak se může lišit podle typu pláště. Hlavně v zatáčkách je optimální přilnavost plášťů zcela zásadní.
Na osu předního i zadního kola je možné přidat pegy.
Montáž pegů:
1. Odstraňte krytku osy.
2. Našroubujte peg ručně až na doraz.
3. Dotáhněte peg šroubovákem (jako na obrázku).
Potřebujete vyměnit gripy?
Tyto gripy jsou kompatibilní s vaším kolem.
Můžete použít přípravek typu "All in One", který uvolňuje zadřené části, čistí, promazává a chrání komponenty před vnějšími vlivy (seženete jej v prodejnách i e-shopu Decathlon). Je to velmi praktický přípravek „vše v jednom“. Avšak raději doporučujeme použití separátních výrobků - odmašťovač a olej.
Na mazání řetězů jízdních kol používejte k tomu určené oleje. Oleje jsou ve variantě ve spreji nebo v olejničce. Při použití spreje otáčejte klikami a sprej nastříkejte pouze na řetěz. Používáte-li olej v olejničce, nejprve si najděte na řetězu rychlospojku (jediný článek, který vypadá jinak a slouží k rozpojení řetězu). Od této rychlospojky aplikujte jednu kapku na každý nýt řetězu.
Oleji nechte několik minut čas, aby se dostal do mezer v řetězu. Přebytek maziva hadříkem setřete.
Naše doporučení: dbejte na to, aby přípravek nepřišel do kontaktu s brzdovými špalíky, destičkami ani brzdnou plochou na ráfcích. Po mazání řetězu ráfek otřete odmašťovačem.
Dlouhodobá ochrana kola: pravidelné používání přípravku snižuje hlučnost řetězu a riziko rezivění jednotlivých dílů.
Brzdové špalíky V-Brake najdete v oddělení náhradních dílů. Postup jejich výměny je zobrazen na videu.
Připravili jsme si pro vás videonávod, jak na výměnu špalíků.
Stav plášťů doporučujeme kontrolovat před každou vyjížďkou.
Pokud je plášť vyfouklý, ověřte, že není v duši díra. Nejprve plášť nahustěte na maximum. Pokud se rychle opět vyfoukne, je třeba odmontovat kolo, sejmout plášť a vyměnit nebo opravit píchlou duši.
Pokud se vyfoukne pomalu, zkontrolujte povrch pláště, zda v něm není zaražený střep, trn nebo jiný ostrý předmět. Poté odmontujte kolo, sejměte plášť a vyměňte nebo opravte píchlou duši. Nezapomeňte z pláště vyndat ostrý předmět, který defekt způsobil.
TIP: Otvor v duši snadno najdete tak, že duši pomocí pumpičky nahustíte a ponoříte ji do vody (v kbelíku, umyvadle...). Poté duší pod vodou postupně otáčejte a sledujte, kde z ní budou vycházet bublinky. Pokud se plášť po nafouknutí nevyfoukne, zkontrolujte tlak v plášti (viz níže).
VĚDĚLI JSTE, ŽE...? Životnost pryžového materiálu je ovlivněna také podmínkami použití a skladování. Pokud si na povrchu pláště všimnete prasklinek, měli byste jej vyměnit za nový.
Pokud se vám kolo zdá po nějaké době používání špinavé (od bláta, deště, prachu...), je třeba je očistit.
Pokud na kole leží prach, jednoduše jej setřete suchým hadříkem. Pokud je kolo zašpiněné od bláta nebo jiných odolných nečistot, vezměte si na mytí kbelík s teplou vodou, houbu (nebo namočený hadřík) a mýdlo nebo šampon na kolo. Tak můžete omýt špinavé části kola (rám, vidlici, řídítka, kola).
VĚDĚLI JSTE, ŽE...?
Silně nedoporučujeme mýt kolo vysokotlakým čističem: voda může poškodit určité části kola (hlavové složení, středové složení) a jeho používání pak může být pro dítě nebezpečné.
Po umytí kolo otřete suchým hadrem, aby jeho části nerezly. Pohyblivé části kola (např. řetěz) nezapomeňte promazat.
Kolo doporučujeme skladovat na suchém místě. Je důležité, aby nestálo ve vlhkém prostředí.
Životnost kola záleží na jeho používání, údržbě i skladování.
Pokud je kolo skladováno a používáno ve vlhkém prostředí, tím spíše bude podléhat korozi a jeho životnost se zkrátí. Proto je důležité uložit kolo k uskladnění čisté a suché a na místo, kde nebude vystavené vlhkosti.
Pokud dojde k defektu, ihned zastavte na bezpečném místě, aby nedošlo k poškození ráfku.
Kolo otočte koly vzhůru a postavte je na sedlo a řídítka.
Abyste mohli kolo vyndat, musíte povolit brzdy (ráfkové). Brzdy povolíte tak, že sevřete čelisti v jejich horní části k sobě a odepnete vodítko lanka.
Přední kolo stačí vyjmout z vidlice, poté je možné vyměnit duši (postupujte podle návodu na videu).
Zadní kolo odšroubujte a vyměňte duši (podle návodu na videu).
Jako poslední záchranu můžete vždy využít sprej na opravu defektu, který opraví píchlou duši bez nutnosti použít nářadí (neporadí si však s roztrženou duší).
Pokud je brzdová páčka příliš volná a při stisknutí se dotýká řídítek, je potřeba upravit napětí brzdového lanka pomocí stavitelného šroubu.
Povolujte kolečko a matici až do bodu, kdy bude napětí lanka takové, že brzdová páčka půjde stisknout pevně, ale ne příliš ztuha.
Jakmile naleznete optimální napětí, zašroubujte matici proti páčce, aby zůstalo toto nastavení zachováno.
V případě nutnosti ještě silnějšího dotažení, lze lanko brzdy přítáhnout přímo na brzdové čelisti.
Btwin poskytuje doživotní záruku na rám, řídítka a představec tohoto kola (při používání za normálních podmínek).
Na ostatní díly platí záruka 2 roky.
Během prvních jízd je zcela běžné, že některé komponenty povolí. Proto nabízíme bezplatnou garanční servisní prohlídku po dobu 6 měsíců od zakoupení kola.